Nu begrijp ik waarom vrouwen in S-A niet mogen autorijden... denk ik...quote:Automobiliste krijgt boete om nikab
Uitgegeven: 23 april 2010 11:17
Laatst gewijzigd: 23 april 2010 11:17
PARIJS - Een Franse automobiliste moet een boete van 22 euro betalen omdat ze gesluierd achter het stuur zat. Volgens de politie werd haar gezichtsveld verkleind door de nikab, een sluier die alleen de ogen vrijlaat.
Dat meldden Franse media vrijdag.
De 31-jarige vrouw werd in Nantes, een plaats in West-Frankrijk, aangehouden. Ze moest haar sluier afdoen om zich te kunnen identificeren. De Française, die zegt al jaren een nikab te dragen, ziet de bekeuring als discriminatie en wil naar de rechter stappen.
Verbod
De regering werkt momenteel aan een wetsvoorstel voor een volledig verbod op het dragen van een nikab of een boerka, een sluier die het lichaam en het gezicht van islamitische vrouwen geheel bedekt.
Denk je dat ze zonder dat gewaad dat rijbewijs gehaald heeft? Ik bedoel, het is Frankrijk en ik weet niet hoe het daar werkt, maar dat zal vast niet veel verschillen met hier.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:47 schreef N.icka het volgende:
Lijkt me vrij normaal om daar een boete voor te krijgen . Als je nauwelijks iets kan zien moet je ook niet gaan autorijden .
quote:
quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Mooi. Levensgevaarlijk zo'n ding in het verkeer.
En uiteraard is het weer meteen 'discriminatie' volgens die tent zelf.
En is er ook maar 1 van jullie die wel eens zo'n ding op/aan/weetikveel gehad heeft en weet hoeveel je wel of niet ziet?quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:47 schreef N.icka het volgende:
Lijkt me vrij normaal om daar een boete voor te krijgen . Als je nauwelijks iets kan zien moet je ook niet gaan autorijden .
quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:57 schreef iFries het volgende:
[..]
[..]
[..]
En is er ook maar 1 van jullie die wel eens zo'n ding op/aan/weetikveel gehad heeft en weet hoeveel je wel of niet ziet?
Fiets je wel eens met een capuchon op? Dan zie je ook in ene geen flikker meer..quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:03 schreef iFries het volgende:
[..]
Ze ziet toch alles?Heeft haar (zijn?
) ogen helemaal vrij
Een capuchon zit niet strak om je hoofd.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:14 schreef Naamah het volgende:
[..]
Fiets je wel eens met een capuchon op? Dan zie je ook in ene geen flikker meer..
Daar zijn inderdaad ook grenzen voor.. het mag tot een bepaald percentage getint zijnquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:18 schreef Mendeljev het volgende:
Als dit niet mag, mag je dan wel getinte glazen hebben in de auto? Dat belemmert je gezichtsveld ook enorm.
Getinte glazen belemmeren je gezichtsveld niet. Probleem is dat anderen jou niet kunnen zien. iets totaal anders dus.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:18 schreef Mendeljev het volgende:
Als dit niet mag, mag je dan wel getinte glazen hebben in de auto? Dat belemmert je gezichtsveld ook enorm.
En of het je gezichtsveld beinvloedt. Je kunt namelijk minder diepte zien. Een user hierboven merkt op dat er er richtlijnen zijn voor de maximale tint. Om die reden lijkt het me ook sterk dat meneer agent zonder pardoes kan bepalen of de nikaab conform die richtlijnen is. Met andere woorden, dit lijkt me aanvechtbaar.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Getinte glazen belemmeren je gezichtsveld niet. Probleem is dat anderen jou niet kunnen zien. iets totaal anders dus.
Ik zie aan de zijkant van haar hoofd toch een paar stevige ondoorzichtige plooien stof zitten. Die kunnen het zicht belemmeren als je opzij/achterom wilt kijken lijkt mij.quote:
Lijkt me niet aanvechtbaar omdat het daar dus schijnbaar niet mag. Nu ken ik de Franse wetgeving niet, maar met zo een gewaad rond je hoofd lijkt het mij uitermate onverstandig om met niqab op te gaan rijden. Bij elke hoofdbeweging bij bv spiegelen ligt de niqab dwars omdat het deel uitmaakt van een langer gewaad en dus altijd zal meebewegen met je lichaam.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:37 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
En of het je gezichtsveld beinvloedt. Je kunt namelijk minder diepte zien. Een user hierboven merkt op dat er er richtlijnen zijn voor de maximale tint. Om die reden lijkt het me ook sterk dat meneer agent zonder pardoes kan bepalen of de nikaab conform die richtlijnen is. Met andere woorden, dit lijkt me aanvechtbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |