abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80622062
Ik ben weer een recensie aan het schrijven van een of ander nummer, in het Engels, en nu wil ik ergens het volgende zeggen: "Maar misschien ben ik nu tegen heilige huisjes aan het trappen."

Geen idee hoe je dit in het Engels zegt, en het is ook nergens te vinden. Niet in mijn Prisma-woordenboek en ook niet via Google. Heilige huisjes = 'taboo', maar hoe je het in de zin verwerkt???

(P.s., als je een goed woordenboek/vertaalboek weet waar dit soort uitdrukkingen in staan, wat uitgebreider dan een standaard Prisma-vertaalboek: zet het dan a.u.b. in dit topic.)
pi_80622248
kicking against holy houses?
pi_80622275
http://www.usingenglish.com/reference/idioms/

good luck

Overigens zou ik gaan voor "stepping on toes"
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_80623543
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:15 schreef babipangang het volgende:
kicking against holy houses?
I would that do-en if I was you!! Go therefore!!
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:53:14 #5
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_80624254
  • upsetting the apple cart
  • going against the established wisdom
  • rocking the boat
  • being nonconformist
  • going against the grain
  • My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_80634538
    Dank jullie wel. Ik heb nog tot maandagochtend om erover na te denken, maar het zal er eentje uit Marble's lijstje worden, denk ik. Al klinkt 'stepping on toes' ook niet gek.
    pi_80634724
    als je er al eentje uit Marble's lijstje gebruikt dan raad ik je aan om "going against the grain" te gebruiken, de rest dekt de lading niet helemaal, of ze zijn te breed.
    Aaah the beauty of digital reproduction.
    Is it alive, or is it Phalanx?
    --- Cameron Hodge ---
      vrijdag 23 april 2010 @ 15:07:39 #8
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_80635214
    *groan*
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')