Je ziet liever bij alle debatten alle partijen vertegenwoordigd?quote:Op donderdag 22 april 2010 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Matig dat de grootste partijen ook de meeste debatten krijgen. Dat is verkiezingsbeinvloeding.
Ja inderdaad.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je ziet liever bij alle debatten alle partijen vertegenwoordigd?
Althans, alle partijen die al deel uitmaken van de Tweede Kamer, niet werkelijk al die tientallen lijsttrekkers die aan de verkiezingen meedoen.
Conservatief is rechts, CU daargelaten dan.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:27 schreef Asphias het volgende:
nouja op het moment is het erg moeilijk om te bepalen wie 'de grote partijen' zijn.. volgens de huidige peilingen zijn dat inderdaad pvda vvd cda en pvv, maar 2 maanden geleden was d66 bijvoorbeeld nog groter dan de vvd. en de sp is op het moment nog een van de grootste partijen in de 2e kamer.
de pvv is nu ook weer aan het dalen, dus wie weet hoort deze binnenkort ook niet meer tot de 'grote partijen'.
juist daarom vind ik het een beetje raar om 4 partijen te bekronen tot 'de grootste' op basis van de huidige peilingen.
elk debat met ~10 lijsttrekkers doen is nou ook niet ideaal geef ik toe(er zitten zelfs 11 partijen in de kamer nu, verdonk mee gerekend)
misschien een mogelijkheid om naast de algemene debatten ook een paar te houden voor partijen van ongeveer dezelfde stroming? een vvder zal toch niet snel op de sp stemmen, dus een debat voor de linkse partijen, eentje voor de rechtse, nog eentje voor de progressieve, en nog eentje voor de conservatieve partijen ?
Waarom is dat tof?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
Tof Wilders doet met alle debatten mee.
Ojah nog 1 vraag. Wat wordt verstaan onder de ''grote'' partijen, de huidige grote partijen, de potentiele grote partijen, alles partijen met min 10 zetels of????
Omdat Wilders nog wel eens verweten wordt dat hij zogenaamd het debat zou schuwen.quote:
ik roep ook maar wat.. ben het er in elk geval niet mee eens als een hoop partijen buiten de debatten gehouden worden alleen op basis van huidige peilingen die ook om de paar weken compleet veranderenquote:Op donderdag 22 april 2010 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Conservatief is rechts, CU daargelaten dan.
Ik vind het niet meer dan logisch dat ie komt.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat Wilders nog wel eens verweten wordt dat hij zogenaamd het debat zou schuwen.
Ja maar dan moeten we eerst weten wat hun definitie is van groot en klein. Partijen als pvdd SGP en Trots kun je idd wel weg laten, anders krijg je van dat gekakel door elkaar heen.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:21 schreef Asphias het volgende:
[..]
ik roep ook maar wat.. ben het er in elk geval niet mee eens als een hoop partijen buiten de debatten gehouden worden alleen op basis van huidige peilingen die ook om de paar weken compleet veranderen
Me 2, geldt voor iedereen hoor.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch dat ie komt.
waarom komt wilders nooit in dwdd?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat Wilders nog wel eens verweten wordt dat hij zogenaamd het debat zou schuwen.
Omdat de 'debatten' daar verder gaan dan één zin.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
waarom komt wilders nooit in dwdd?
Maar ja, als de beste debateurs het meest aan het woord zouden komen, dan is het merendeel van de lijsttrekkers bijna niet in beeldquote:Op donderdag 22 april 2010 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Matig dat de grootste partijen ook de meeste debatten krijgen. Dat is verkiezingsbeinvloeding.
Ik dacht dat het juist de bedoeling is om door elkaar heen te kakelen en iedereen z'n mening te laten geven.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten we eerst weten wat hun definitie is van groot en klein. Partijen als pvdd SGP en Trots kun je idd wel weg laten, anders krijg je van dat gekakel door elkaar heen.
Doe je nou met opzet zo dom?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Conservatief is rechts, CU daargelaten dan.
Goed idee, dat heeft ook als voordeel dat het in die debatten dan vooral kan gaan over de verschillen tussen die partijen.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:27 schreef Asphias het volgende:
nouja op het moment is het erg moeilijk om te bepalen wie 'de grote partijen' zijn.. volgens de huidige peilingen zijn dat inderdaad pvda vvd cda en pvv, maar 2 maanden geleden was d66 bijvoorbeeld nog groter dan de vvd. en de sp is op het moment nog een van de grootste partijen in de 2e kamer.
de pvv is nu ook weer aan het dalen, dus wie weet hoort deze binnenkort ook niet meer tot de 'grote partijen'.
juist daarom vind ik het een beetje raar om 4 partijen te bekronen tot 'de grootste' op basis van de huidige peilingen.
elk debat met ~10 lijsttrekkers doen is nou ook niet ideaal geef ik toe(er zitten zelfs 11 partijen in de kamer nu, verdonk mee gerekend)
misschien een mogelijkheid om naast de algemene debatten ook een paar te houden voor partijen van ongeveer dezelfde stroming? een vvder zal toch niet snel op de sp stemmen, dus een debat voor de linkse partijen, eentje voor de rechtse, nog eentje voor de progressieve, en nog eentje voor de conservatieve partijen ?
Buitenhof wel eens gezien?quote:Op zondag 25 april 2010 20:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
De debatten in Nederland zijn vaak van bedroevend niveau. Een hoop klapvee in de zaal en dan hard roepen en hopen dat er vervolgens applaus komt.
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, maar de "grote" verkiezingsdebatten van de afgelopen jaren waren niet veel soeps.quote:
Dat klopt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, maar de "grote" verkiezingsdebatten van de afgelopen jaren waren niet veel soeps.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |