FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Hi opgezegd, rekening van 60 euro
Qweadonderdag 22 april 2010 @ 18:57
Oke, Het volgende :

Mijn Hi abo heb ik in maart opgezegd. Hij zou lopen tot 09-04-2010 en dan stoppen. Nou, zo gezegd zo gedaan. 09-04 is mijn hi abo gestopt en per 10-04 ben ik overgegaan naar ben.

Zie ik net dat er even 60 euro van mn rekening is afgetrokken. Ik heb contact opgenomen met hi :

Hi zegt dat het klopt. Ze rekenen in een slotfactuur 5 euro voor de abo kosten ipv de normale 17 euro (ex btw)... en daarom omdat je in je slot factuur zit krijg je veel minder of geen bel minuten. In mijn geval kreeg ik dus 120 minuten twv 28 euro. Omdat ik geen volledige abo's kosten hoef te betalen, maar enkel die 5 euro, heb ik dus volgens hun ook veel minder belminuten. En daar heb ik nog mazzel mee want normaal krijg je helemaal geen belminuten.

Maar toen ik een maand geleden met hi heb gebeld, zei dat meisje wat ik sprak het volgende tegen me :

"Ja uw abo loopt op 09-04-2010 af. En uw abo bundel loopt van elke 12 v/d maand tot de andere 12de van de maand. Aangezien uw abo afloopt op 09-04 moet uw er rekening mee houden dat u dus 3 dagen minder kunt bellen en die 3 dagen dus in mindering op uw belminuten gebracht worden. Als uw rekening houdt met 100 minuten zit u ruimschoots goed."

Nou, dat blijkt dus volgens Samir die ik vandaag sprak helemaal niet zo te zijn. Het is toch stom dat ze ipv de normale kosten, 5 euro in rekening brengen? En dat je dan opeens 60 euro bij moet betalen? Normaler zou toch zijn zoals dat meisje het zei ?!

Nou moet ik online een klacht indienen, alleen op de pagina waarop ik dat moet doen krijg ik een 404 Ik snap er geen reet meer van hoor.
Sociosdonderdag 22 april 2010 @ 18:58
Hi houdt het simpel.
Juicyhildonderdag 22 april 2010 @ 18:59
Ik zou het opzeggen.
Qweadonderdag 22 april 2010 @ 19:00
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Socios het volgende:
Hi houdt het simpel.
Hi zet mensen af. Ik krijg ook nog 5 euro van ze. Na 6x bellen heb ik het maar opgegeven. Het heeft me meer aan kosten gekost om te bellen dan die 5 euro die ik terug moet krijgen.
Qweadonderdag 22 april 2010 @ 19:00
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:59 schreef Juicyhil het volgende:
Ik zou het opzeggen.
het is al opgezegd. Per 09-04-2010
nelisbdonderdag 22 april 2010 @ 19:06
Volgens mij heeft dat meisje gelijk!
DancingPhoebedonderdag 22 april 2010 @ 19:10
storneren!
Joran-Jorandonderdag 22 april 2010 @ 19:13
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
storneren!
Ja inderdaad. Want dan hebben zij zoiets van: Ach, laat maar zitten.

Echt, mensen zoals jij

Meer Nederlanders in aanraking met incassobureau
Qweadonderdag 22 april 2010 @ 19:13
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
storneren!
Ja, maar dan?

Hi zegt dat het klopt want slotfactuur
Qweadonderdag 22 april 2010 @ 19:14
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:13 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]


Echt, mensen zoals jij
Mensen zoals ik?
Joran-Jorandonderdag 22 april 2010 @ 19:15
Nee zoals DancingPhoebe.
Sideshowbobbiedonderdag 22 april 2010 @ 19:15
Storneren zou ik bij een mobiel abonnement never nooit doen. Als het probleem een paar maandjes gaat lopen, heb jij een A-codering op het BKR
Qweadonderdag 22 april 2010 @ 19:16
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Storneren zou ik bij een mobiel abonnement never nooit doen. Als het probleem een paar maandjes gaat lopen, heb jij een A-codering op het BKR
Nou ja, als ik 100000% zeker weet dat ik gelijk heb stoneer ik wel hoor.

Maar dat weet ik in deze dus niet. Het is gewoon zo debiel en vaag IMHO dat het niet zo gaat zoals dat meisje zei. Dat is toch vet logisch?
Joran-Jorandonderdag 22 april 2010 @ 19:17
Lees de algemene voorwaarden.
splendordonderdag 22 april 2010 @ 19:19
Ik zou even heel goed de voorwaarden doorlezen en als het echt niet klopt blijven mailen of desnoods naar de geschillencommisie stappen.

Volgens mij is het normaal zo dat als je contract van de 12e tot de 12e een maand later duurt, en je zegt per 9e op, dat je dus idd 3 dagen (procentueel gezien) minder betaalt aan abonnementskosten en dus ook logischerwijs 3 dagen minder belminuten/smsjes krijgt.
Hetzelfde als wat dat meisje zei dus.

Dus controleer eens hoeveel je over je maandtegoed heen bent gegaan, misschien dat die kosten daar vandaan komen.
Die 5 euro slaat volgens mij nergens op?
Sideshowbobbiedonderdag 22 april 2010 @ 19:20
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou ja, als ik 100000% zeker weet dat ik gelijk heb stoneer ik wel hoor.

Maar dat weet ik in deze dus niet. Het is gewoon zo debiel en vaag IMHO dat het niet zo gaat zoals dat meisje zei. Dat is toch vet logisch?
Lees even hun AV door wat betreft onterechte facturen. Daar staat ongetwijfeld hoe je dat moet afhandelen. Mochten ze niets voor je betekenen, dan stap je naar de geschillencommissie.
Dennis101donderdag 22 april 2010 @ 19:27
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef splendor het volgende:
Ik zou even heel goed de voorwaarden doorlezen en als het echt niet klopt blijven mailen of desnoods naar de geschillencommisie stappen.

Volgens mij is het normaal zo dat als je contract van de 12e tot de 12e een maand later duurt, en je zegt per 9e op, dat je dus idd 3 dagen (procentueel gezien) minder betaalt aan abonnementskosten en dus ook logischerwijs 3 dagen minder belminuten/smsjes krijgt.
Hetzelfde als wat dat meisje zei dus.

Dus controleer eens hoeveel je over je maandtegoed heen bent gegaan, misschien dat die kosten daar vandaan komen.
Die 5 euro slaat volgens mij nergens op?
Dit dus, die 5 euro staat wellicht nog in de voorwaarden dat ze die rekenen, dat zog kunnen. Maar dat beltegoed zou toch wel uit te rekenen moeten zijn. Je krijgt gewoon 27/30ste aan beltegoed, hoe ze dan aan 60 euro komen is mij een raadsel, of je moet natuurlijk enorm veel gebeld hebben buiten je bundel.
Qweadonderdag 22 april 2010 @ 19:34
Als je die 94 euro aanhoudt die ik elke maand krijg voor die 375 bel minuten, en je telt wat ik heb gebeld op dan kom ik op 72,15. Das 22 euro verschil met 94 euro.

En op mijn HUIDGE slotfactuur staat dat ik deze periode 28,36 tegoed had (want maar 5 euro betaald en daar kreeg ik dan 28,36 voor volgens samir van HI) en volgens samir staat 28,36 gelijk aan 120 bel minuten.

Betekend dus dat ik er dan niet overheen zou zitten