abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 09:19:21 #1
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_80586857
Ik kon over deze nu al legendarische band geen topic terugvinden, dus bij deze een speciale topic voor deze muzikale genieën. Vorig jaar live gezien in de Paradiso, en hun nieuwste album, Merriweather Post Pavillion, is 1 van de betere platen van de afgelopen jaren.

''Animal Collective is een in New York gevestigde, indierockband die experimentele muziek maakt. De muziek valt in het genre New Weird America. De muzikanten komen uit Baltimore, Maryland. Animal Collective bestaat uit Avey Tare (David Portner), Panda Bear (Noah Lennox), Deakin (Josh Dibb) en Geologist (Brian Weitz). De albums die onder de naam Animal Collective uit zijn gebracht zullen gemaakt zijn met behulp van enkele of al deze leden; De line-up is niet altijd hetzelfde. De bandleden ontmoetten elkaar op school en begonnen al met opnemen op zeer jonge leeftijd. Hoewel de band vaak wordt ingedeeld in genres als psych folk of noise rock, is het moeilijk het geluid van Animal Collective te definiëren, omdat zij vaak experimenteren met verschillende muziekstijlen en ideeën werken. De groep heeft ook een eigen platenlabel, Paw Tracks, waar zij zowel hun eigen materiaal als dat van artiesten als Ariel Pink, Terrestrial Tones en The Peppermints uitbrachten.''

bron wikipedia

Hoop dat ze op Lowlands of MELT! komen, maar denk het niet. Ze touren wel in mei en juni in Europa, dus stiekem hoop ik dat ze Amsterdam ook ff meepikken.

Nog meer fans?

ga eens koffie halen
  donderdag 22 april 2010 @ 09:23:56 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
  donderdag 22 april 2010 @ 09:28:32 #3
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_80587063
Oh Thanks!
kan dus slotje op...
ga eens koffie halen
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 10:02:33 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80587969
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:23 schreef Grobbel het volgende:
Animal Collective

Zie ook Overzicht Bands & Artiesten in het vervolg.
Prima, daar dus door.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')