Achter die namen in werkblad 2 wil ik dus busnummer etc hebben:quote:vb:
werkblad 1:
Woonplaats, busnr, opstapplaats, adres, tijd
Amsterdam, 22, Amstelveen, NS-station, 8:30
Werkblad 2:
naam, adres, woonplaats
J. jansen, bloemlaan 543, amsterdam
S. Klaassen, weesplein 123, amsterdam
quote:naam, adres, woonplaats, busnr, opstapplaats, adres, tijd
J. jansen, bloemlaan 543, amsterdam, 22, Amstelveen, NS-station, 8:30
S. Klaassen, weesplein 123, amsterdam, 22, Amstelveen, NS-station, 8:30
Ik snap niet hoe ik dat op mijn twee werkbladen zou moeten toepassenquote:Op woensdag 21 april 2010 23:39 schreef oinaru_isan het volgende:
Ik zou het doen met Vergelijken & Index.
[ afbeelding ]
Dat lijkt ook niet aan te praat te willenquote:Op woensdag 21 april 2010 23:30 schreef Rijpie het volgende:
hiervoor kan je een vlookup( (of vert.zoeken) functie gebruiken:
http://excelonline.wordpr(...)en-linken-met-excel/
Je zoekt de woonplaats van werkblad 2 op in werkblad 1, en krijgt als uitkomst hetgeen wat achter de woonplaats in werkblad 1 staat achter de data in werkblad 2. (voor elk extra gegeven een aparte vlookup)
hier is trouwens een apart topic voor, dus de volgende keer als je een vraag hebt:
[Excel] Het grote Excel vragen topic #20
NLquote:Op donderdag 22 april 2010 00:06 schreef Rijpie het volgende:
in cel AB166 vul je in: vlookup($M166;"werkblad met opstapplaatsen"$B:$G;2;0)
waarbij $M166 voor hetgeen staat wat je op wilt zoeken, "werkblad met opstapplaatsen"$B:$G staat voor waar je het op wilt zoeken, de 2 staat voor in welke kolom vanaf de eerste hij het resultaat moet halen, en de 0 voor een exact resultaat.
in kolom AB gebruik je dus 2, in kolom AC gebruik je 3, enz
Als je de eerste hebt ingevuld is het naderhand een kwestie van de formules naar beneden slepen om de andere rijen te vullen.
gebruik je trouwens NL of EN excel?
dan herschrijf ik mijn post even met de juiste formulesquote:
quote:Op donderdag 22 april 2010 00:06 schreef Rijpie het volgende:
wissel eerst je kolom b met kolom a in je tweede werkblad, om de plaats vooraan te hebben.
dan in cel AB166 vul je in: vert.zoeken($M166,"werkblad met opstapplaatsen"$A:$F,2,0)
waarbij $M166 voor hetgeen staat wat je op wilt zoeken, "werkblad met opstapplaatsen"$A:$F staat voor waar je het op wilt zoeken, de 2 staat voor in welke kolom vanaf de eerste hij het resultaat moet halen, en de 0 voor een exact resultaat.
in kolom AB gebruik je dus 2, in kolom AC gebruik je 3, enz
Als je de eerste hebt ingevuld is het naderhand een kwestie van de formules naar beneden slepen om de andere rijen te vullen.
gebruik je trouwens NL of EN excel?
vul ipv "werkblad met opstapplaatsen" de naam van je tweede werkblad in (zonder "")
Het werkt!quote:Op donderdag 22 april 2010 00:09 schreef Rijpie het volgende:
[..]
dan herschrijf ik mijn post even met de juiste formules
[..]
met $quote:Op donderdag 22 april 2010 00:20 schreef Peter het volgende:
Bereik vastzetten ging met welk symbool?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |