abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 10:42:44 #181
3542 Gia
User under construction
pi_80896585
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:41 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik snap dat volkomen Gia,
Ik heb zelf ook vaak onder vuur gelegen, mede omdat ik op psychische gronden was afgekeurd, maar ook heel duidelijk liet zien dat ik van alles kon. Ik ben ook een beetje allergisch voor lieden die denken dat ze een WAO'er ter verantwoording moeten roepen, Zat met mijn gevoelens over mijn afkeuring, tussen twee tegengestelde invloeden die op me werden uitgeoefend. Een pushende en een remmende invloed. Als ik het me teveel had aangetrokken zou ik een pingpongbal geweest zijn, of me als zo'n heen en weer gemept speelballetje gevoeld hebben.
Daarom zeg ik het vaak al niet eens.
Kom ik ergens en vragen ze wat ik doe. Zeg ik: "Ik werk niet". Klaar. Kunnen ze er zelf van denken wat ze willen.
Maar ja, familie en aangetrouwde familie weten dat wel en daar wordt het op feestjes wel eens op het woord gegooid. En tja, dan krijg je dus allemaal van die opmerkingen als: 'je kunt toch ook hier komen, kun je toch ook op een kantoor komen'. "Je mankeert niks aan je handen en je hoofd, jij kunt best werken!"
En in die opmerkingen heb ik dus geen zin in. Ik verwijs ze dan voor klachten door naar het UWV en als ze dan nog doorgaan, ga ik naar huis.
pi_80898294
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom zeg ik het vaak al niet eens.
Kom ik ergens en vragen ze wat ik doe. Zeg ik: "Ik werk niet". Klaar. Kunnen ze er zelf van denken wat ze willen.
Maar ja, familie en aangetrouwde familie weten dat wel en daar wordt het op feestjes wel eens op het woord gegooid. En tja, dan krijg je dus allemaal van die opmerkingen als: 'je kunt toch ook hier komen, kun je toch ook op een kantoor komen'. "Je mankeert niks aan je handen en je hoofd, jij kunt best werken!"
En in die opmerkingen heb ik dus geen zin in. Ik verwijs ze dan voor klachten door naar het UWV en als ze dan nog doorgaan, ga ik naar huis.
Gia, Zoveel WAO-ers die dezelfde ervaring hebben....

Ik heb er ook wel eens mee gegeind op momenten dat er na feestjes even aangepakt moest worden om op te ruimen. Vooral mannen kunnen daar soms wat te lui voor zijn. Ik ben vaak wat proactiever dan de rest wat dat betreft. En als er zulke figuren tussen zitten is het wel eens gebeurd dat ik met een vrolijk gezicht me tot een ware slavendrijver ontpop en de rollen omdraai.
Dat ik als WAO-er tegen hen zeg. "Hup aanpakken! Äls je kan feesten kan je ook werken",

Maar bij mij heb ik er bij familie bijeenkomsten geen last van. Want ze weten wat ik allemaal doe.

[ Bericht 26% gewijzigd door barthol op 01-05-2010 12:27:08 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')