abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80563681
Nav een post in het kleine babietjes-topic toch maar een apart topic.

Ik vraag me namelijk af wat er nou zo slecht zou zijn aan een Bumbo... ik wilde namelijk graag zo'n ding, leek me helemaal leuk voor Minke, maar nou heeft mijn man er veel negatiefs over gelezen op internet en nou wil ie niet meer. Maar ik vraag me af, hoe zijn de ervaringen hier...

Hebben jullie dit ook gelezen, zelf "professionele" meningen opgevraagd of misschien gewoon naast je neergelegd? En vanaf welke leeftijd zou je dit wel of niet doen?

Kortom, overtuig me (of eigenlijk mijn man) of leg me uit waarom dit nou echt niet kan...

(het hoeft overigens geen jubel-topic te worden, maar meer de voors en tegens om af te kunnen wegen tegen elkaar en ervaringen uit te wisselen, foto's zijn wat mij betreft trouwens wel welkom! )
pi_80564648
Vanaf wanneer mogen ze daarin?
pi_80564898
Ben zeer benieuwd. De foto's van de kindjes die ik erin heb zien zitten, lijken het erg leuk te vinden. Het lijkt mij ook zeer handig en als het echt heel slecht zou zijn, dan zou het toch niet verkocht mogen worden (of ben ik nu te naief?)

Ik volg dit topic
pi_80565326
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:52 schreef happyme28 het volgende:
Ben zeer benieuwd. De foto's van de kindjes die ik erin heb zien zitten, lijken het erg leuk te vinden. Het lijkt mij ook zeer handig en als het echt heel slecht zou zijn, dan zou het toch niet verkocht mogen worden (of ben ik nu te naief?)

Ik volg dit topic
Als dingen niet goed zijn, mogen ze nog steeds verkocht worden, hoor. Kijk bijvoorbeeld naar de Baby Bjorn, maar ook van die stootkussentjes voor in ledikantjes, dekbedjes voor baby's, nou ja, van alles.

Ik heb er ook eentje. Heb hem gekocht toen Senna wel probeerde te zittten en het met hulp heel goed kon, maar zonder nog net niet. Ze zat er neti vaak en zeker ook neit lang in, maar toen ze net begon met rijstwafeltjes (6 maanden dus) was het wel handig. Ze adviseren namelijk wel om kindjes rechtop te laten eten, dus dan was dit wel ideaal voor die paar minuten om op een rijstwafel te sabbelen

Nu kan ze prima zitten, maar gebruik ik de Bumbo nog wel regelmatig om bijvoorbeeld haar nageltjes te knippen. Speelgoedje in de ene hand, de andere knippen en ze kan intussen niet echt een kant op
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80565328
Ik ben overstag gegaan vandaag.

Ik twijfel al een tijdje en heb op internet gezocht maar daar werd ik niet veel wijzer van. De meningen zijn verdeeld en er zeer weinig professionele gedachtes hierover te vinden.

Ik kon een tweedehands kopen hier in de buurt en ben hem gaan halen. Mijn dochter zit erg graag rechtop (schoot) en wil alles graag zien. De eerste kennismaking met het stoeltje was in ieder geval goed. Ze zat goed vast erin en keek blij
Ik merkte wel dat ze er nu nog niet lang in kan zitten. Na een minuut of 5 begint ze te wiebelen en dat vind ik een teken dat het weer genoeg is geweest (ze is nu 4 maanden).
Het lijkt me ook handig om haar in te douchen maar dat moet ik nog uitproberen.
pi_80565351
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:52 schreef happyme28 het volgende:
Het lijkt mij ook zeer handig en als het echt heel slecht zou zijn, dan zou het toch niet verkocht mogen worden (of ben ik nu te naief?)
Dat lijkt me inderdaad een beetje naïef van die loopstoeltjes en babybouncers mogen ook verkocht worden maar heel goed zijn ze ook niet.

Ik vond de bumbo wel handig als alternatief voor de kinderstoel, mijn dochters begonnen rond de zes maanden met bijvoeding en toen zaten ze in de bumbo goed rechtop maar net even wat steviger dan in de kinderstoel.

Als methode om je kindje ver voordat het los kan zitten al rechtop te laten zitten lijkt het me minder geschikt, een kind gaat vanzelf wel zitten als de rug en nek dat aan kunnen.
pi_80565357
Ik heb hem destijds voor Emma gekocht, ze heeft er in gezeten vanaf een maand of 4. Ging prima. Later werd ze slanker en kon ze met gemak haar benen los krijgen en was het dus nietveilig meer. Toen ze bijna een jaar was heeft ze hem nog gebruikt dan ging ze er zelf in en uit. Bij Ruben heb ik hem ook gebruikt maar niet heel vaak. Waarom weet ik eigenlijk niet, misschien omdat we tegen de tijd dat hij er goed in kon net aan het verhuizen waren. Ik denk dat met de bumobo geldt wat voor alles voor baby's geldt. Niet te vaak en te lang gebruiken en gebruik je gezond verstand, laat je kind er niet zonder toezicht in zitten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80565853
Wij hebben hem ook, ik ben fan, ik vind het een van de beste ik-MOET-het-nu-Nu-NU-hebben aankopen van het afgelopen jaar! (de tomtom staat op 1 )

Zoals alle voorgangers al zeggen, wij hebben hem gebruikt toen Amélie nog niet helemaal zelf zonder steun los kon zitten, maar wel met hulp.
Voors en tegens... tsja. Mijn fysio was er niet op tegen, die vond het wel prima, mits niet te lang. Van anderen hoor ik weer dat hun fysio er fel op tegen is. Joost mag het weten.

Ik zou zelf zo'n stoeltje absoluut niet gebruiken als je kindje nog heel wiebelig en fragiel is in het nekje. En wat Lily zegt, als ze gaan wiebelen wordt het tijd om ze eruit te halen. Kan best dat je het dan in t begin maar een paar minuten per keer kunt gebruiken. En sommige kindjes kunnen er gewoon niet zo goed in, dat weet je helaas pas als je hem hebt

wij zijn er in elk geval heel blij mee.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80566003
oh ja, foto's

pi_80566454
Wij hebben er ook een. Ik vind het een prima ding. We gebruikten het ook toen Graeme zelf wel bijna kon zitten, maar het nog niet goed genoeg ging. En in de wipstoel bleef hij echt niet meer goed zitten. We hebben het niet zo vaak gebruikt eigenlijk, maar voor die periode was het wel leuk. Ik bewaar hem dus ook nog even voor de volgende.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80566737

Ik vind hem maar kort bruikbaar, maar dat komt doordat Thijs ivm reflux er eerst niet in kòn. Ik heb hem toen doorverkocht aan een vriendin. Bij Sorbo laatst heeft Thijs erin gezeten en zat super, maar vlak na deze foto klom hij eruit
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80566817
Wij hebben er ook een, ik weet eigenlijk niet meer precies hoe oud Timo was toen ik m kocht.. Timo was 5 maanden toen ik m kocht. Maar in het begin kon hij er helemaal niks mee, hij kukelde telkens voorover.. Na een tijdje ging het beter en speelde hij er met veel plezier in, want hij wilde niets anders dan zitten. En zeker ook met de eerste hapjes was het echt ideaal. Nu zit hij er nog af en toe in te spelen en ook als ik hem bijvoorbeeld net zn jasje aangetrokken heb en zelf nog even mn schoenen en jas aantrek. Hij kan nog niet zelf zitten, dus dan is het heel handig om hem op die manier even gauw neer te kunnen zetten.
Dus ondanks dat hij er in het begin nog niks mee kon ben ik heel blij dat ik er een gekocht heb

Spelen in de bumbo:

Eten in de bumbo:

[ Bericht 1% gewijzigd door Chan op 21-04-2010 17:57:16 ]
pi_80567409
Ik vind het echt dé uitvinding van de eeuw (of de vorige eeuw, dat weet ik niet )

Isabeau kon met hulp al aardig stevig zitten toen ik de bumbo kocht en het is echt een succes. Nu met eten zou ik niet zonder kunnen. In haar kinderstoel verzuipt ze en hierin kan ze lekker bij ons op tafel zitten en dan eten we gezellig met z'n tweeën of drieën.

pi_80567725
Wij hebben hem niet.
Wilde het wel, hd ook al geboden maar nog ff met onze kinderfysio over gehad.
Ook naar aanleiding van verhalen op internet.

Zij raadde ons het af.
Als kindjes eraan toe zijn om te zitten en het kunnen ,gaan ze dat zelf doen, nu komen ze in een houding die ze eigenlijk nog niet echt kunnen en waar ze nog niet stevig genoeg voor zijn (rug).
Vond ik best oke eigenlijk.

In een wipper kunnen ze ook zitten maar hebben ze meer ondersteuning, kan het ruggetje niet zo in elkaarzakken en die kun je, hoe ouder ze worden, hoe meer rechtop zetten natuurlijk maar ook bijv. half.

Hebben hem dus niet gekocht, veel in de wipstoel, aan het begin hapje ook, later ff voor 5 min. in de kinderstoel en daar zit ie nu perfect in.
pi_80567781
Daar is die foto weer, voor de tv Ge-wel-dig
pi_80568552
Mijn kinderfysio vond em prima. Toch raar hoe de meningen uiteenlopen.

Ja, lief is ie hè, Lily
pi_80568803
Lars zit er niet zo heel vaak in, maar om (een ligaatje) te eten is het wel makkelijk
Ik vond wel dat hij in het begin heel erg wiebelde, ze geven aan dat het vanaf 3 maanden is, maar dat vind ik wel een beetje vroeg.

En die foto van Isabeau voor de tv...super!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80570091
Hier ook even overleg gehad met zowel cb als de fysio. Beiden gaven aan dat het wel kan, als je kindje stevig is in zijn nekje. En dat was die van ons, dus toen zijn we het gaan proberen. Nou hebben we een kinderstoel van ikea met verkleiner, dat gaat ook, maar de bumbo gaat veel beter. En is makkelijker mee te nemen dan een kinderstoel. Wij hebben er wel een blad bij gekocht zodat ie er dingen op kon leggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_80571988
en je kunt ook makkelijker naar de sauna enzo

pi_80572638
Ah ok, dus ook de fysio's zijn het niet geheel eens. Ik ben ook erg van het principe om je gezonde verstand te gebruiken, dus als het genoeg is, is het klaar...

Sorbootje, ik hoopte al een beetje dat je die foto weer zou posten, geniaal!
Alle fotootjes zijn trouwens erg leuk, zo'n klein hummel in dat zitje! (Hoewel die in de sauna me dan weer niet zo'n goed idee lijkt...)

Misschien toch nog maar es kijken of we er op mp een wat goedkoop kunnen vinden, dan hebben we in elk geval niet te veel geld uitgegeven aan iets wat niks blijkt te zijn.
pi_80572738
En vind je het niks, dan pleur je hem gewoon weer om MP, en vang je hetzelfde bedrag er weer voor terug
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80572740
Ik had de bebepod met en zonder tafeltje (op het tafeltje kan een speeltje.)
Ze werd erg groot ervoor maar ze zat er nog graag in.
tot ze het een keer zat was. Net een schildpadje

Ik vond het wel erg handig
  woensdag 21 april 2010 @ 22:22:28 #23
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80578250
Pvoessss. hándig? Hihi, ja idd handig met zo'n ding op je rug Haha! Nee ik snap um hoor, het lijkt mij ook wel een handig ding. (voor toen...)
pi_80578530
Haha Pvoess!

Mijn moeder noemde de bumbo trouwens in het begin steeds de bimbo ('Graeme, ga je in de bimbo??' : ) En dan had ze ook steeds maar niet door waarom wij zo moesten lachen Ze wist ook gewoon niet wat een bimbo was
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 21 april 2010 @ 22:32:09 #25
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80578731
wwwwiiihhihaihahahaaha!!! Bimbostoeltje geniaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')