Maar dat deed ie niet. Er moet iemand de verstandigste zijn. En iemand met zo'n beroep (taxichauffeur) zou beter moeten weten. Het is schering & inslag met lastige klanten. Die kun je weigeren. Maar ja, chauffeurtje besloot te spugen.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En ik stel aan de orde dat de klant niet racistisch had hoeven te schelden en niet had hoeven te staan. Die had zich net zo goed in kunnen houden.
Na in zijn gezicht te zijn gespuugd, logisch. Niet dat dit juist is, maar een gevolg van wat de chauffeur deed. Ja, die deed dit omdat ie werd gediscrimineerd. Hij had beter moeten weten. Zich niets van de uitlatingen aan moeten trekken. Maar in plaats daarvan begon ie met spugen. Dus hij is schuldig. Simpel.quote:Dat kun je dus vooral het slachtoffer verwijten. Die is met fysiek geweld begonnen.
Je snapt wel meer niet.quote:He wat?
Een zin daarvoor zeg je nog:
[..]
En een paar woorden later doet het er niet toe hoe het anders had kunnen aflopen
Ik snap weinig van je zo.
Wat loop je nou met je troll te zaniken man ? Ik stel dat spugen géén geweldsmisdrijf is en jij begint over kamelen ?quote:Op donderdag 22 april 2010 20:43 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Troll is .....
[..]
Dat is nou net het punt idioot.Als jij stelt dat spugen in verhouding staat met discrimineren, dan heb je weinig begrepen van de hele situatie. Het feit alleen al door je te verlagen door te gaan spugen. Dat doen alleen kamelen in de woestijn.
[..]
De rechter heeft intussen besloten, te laag naar mijn oordeel maar gelukig zit de sukkel vast om zijn zonden te overdenken. Ik hoop voor hem dat hij een cel heeft met een kompas dat aangeeft waar Mekka ligt.
Nadat klantje besloot racistische opmerkingen te maken.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:01 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Maar dat deed ie niet. Er moet iemand de verstandigste zijn. En iemand met zo'n beroep (taxichauffeur) zou beter moeten weten. Het is schering & inslag met lastige klanten. Die kun je weigeren. Maar ja, chauffeurtje besloot te spugen.![]()
Waarom was hij nu dan niet de verstandigste?quote:Agressief was hij volgens haar nooit en een probleem loste hij op met een geintje of een goed gesprek
Volgens die denkwijze is het slachtoffer dus net zo goed schuldig aan de ontstane situatie.quote:Na in zijn gezicht te zijn gespuugd, logisch. Niet dat dit juist is, maar een gevolg van wat de chauffeur deed. Ja, die deed dit omdat ie werd gediscrimineerd. Hij had beter moeten weten. Zich niets van de uitlatingen aan moeten trekken. Maar in plaats daarvan begon ie met spugen. Dus hij is schuldig. Simpel.
Ik snap inderdaad niet waarom je alleen maar de schuld bij de dader legt en niet bij het slachtoffer.quote:Je snapt wel meer niet.
Ga eens inhoudelijk op de zaak in.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef Righteous het volgende:
[..]
Wat loop je nou met je troll te zaniken man ? Ik stel dat spugen géén geweldsmisdrijf is en jij begint over kamelen ?![]()
Ga eens inhoudelijk op de zaak in.quote:Je hele post zit vol frustraties over Moslims , nee zelfs de rechter is een Moslim en moet het nu ook ontgelden.![]()
Ga eens inhoudelijk op de zaak in.quote:Ga eens inhoudelijk op de zaak in ipv stompzinnige vergelijkingen te maken en compleet irrelevante hersenloze dingen te roepen over dingen waar je geen reet van begrijpt .
Dat dacht ik al hersenloze naprater .quote:Op donderdag 22 april 2010 21:15 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ga eens inhoudelijk op de zaak in.
[..]
[..]
Kun je niet he?
Daar gaat het niet om, ik heb ook gezegd dat het een lul is. Maar nogmaals, dat gespuug was niet nodig geweest simpel.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nadat klantje besloot racistische opmerkingen te maken.
En dat terwijl klantje zo'n aardige man was volgens zijn familie
Waarom was hij nou niet de verstandigste?quote:
Dat doe ik niet, ik zeg n.l. en dat blijf ik oneindig zeggen, al blijf je nog 20 topics openen, dat de dader dit had kunnen voorkomen. Hij heeft vaker lastige klanten, en hij heeft het recht in eigen hand genomen.quote:Ik snap inderdaad niet waarom je alleen maar de schuld bij de dader legt en niet bij het slachtoffer.
Dat dacht ik ook al, hersenloze napraterquote:Op donderdag 22 april 2010 21:17 schreef Righteous het volgende:
[..]
Dat dacht ik al hersenloze naprater .
Nee, gevalletje idioot dat ik je sloeg. Had ik ook niet hoeven doen.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:22 schreef Righteous het volgende:
Simpel
Jij slaat me bove op mn smoel , ik sla vervolgens terug en jij valt dood neer . Gevalletje domme pech dus
Excuus aanvaardtquote:Op donderdag 22 april 2010 21:27 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nee, gevalletje idioot dat ik je sloeg. Had ik ook niet hoeven doen.
Dat gescheld was ook niet nodig. En zo kunnen we wel bezig blijven, die hele situatie was niet nodig.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik heb ook gezegd dat het een lul is. Maar nogmaals, dat gespuug was niet nodig geweest simpel.
]http://www.nu.nl/binnenland/2230788/twee-jaar-cel-fatale-klap-taxichauffeur.html[/q][/url]quote:Waarom was hij nou niet de verstandigste?
[url=http://www.nu.nl/binnenland/2230788/twee-jaar-cel-fatale-klap-taxichauffeur.html
quote:Volgens die denkwijze is het slachtoffer dus net zo goed schuldig aan de ontstane situatie.
Dat moet dan toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn voor je.
[..]
Dat doe ik niet, ik zeg n.l. en dat blijf ik oneindig zeggen, al blijf je nog 20 topics openen, dat de dader dit had kunnen voorkomen. Hij heeft vaker lastige klanten, en hij heeft het recht in eigen hand genomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)maar-naar-huis.dhtmlquote:Volgens diverse getuigenverklaringen schreeuwden de mannen tegen elkaar en zou het latere slachtoffer B. hebben uitgescholden met woorden als ,,kut-Marokkaan, ga terug naar je eigen land''. De verdachte bevestigde dat op de zitting. Erg gevoelig was hij daarvoor niet, beweerde hij. ,,Lastige situaties horen bij ons werk, het is normaal geworden.''
Had jij dan liever gehad dat die chauffeur was vrijgesproken ?quote:Op donderdag 22 april 2010 21:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat gescheld was ook niet nodig. En zo kunnen we wel bezig blijven, die hele situatie was niet nodig.
[..]Uhm... Was dat een reactie op mijn vraag of weet je het antwoord gewoon niet.
[..]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)maar-naar-huis.dhtml
En ik zeg dat die zichzelf verdedigd heeft.
Actie = reactie.
Het slachtoffer had dit ook kunnen voorkomen.
Als iedere uitsmijter die wel eens 1 klap uitdeeld aan een lastige klant meteen veroordeeld wordt tot 2 jaar cel, dan zal er snel een tekort aan uitsmijters zijn. We moeten niet gaan doen alsof dergelijke akkefietjes maar zeldzaam plaatsvinden. Ik denk dat er elk weekend wel ergens een dergelijke opstootje is maar in 99,9% van die gevallen houden de kemphanen er hooguit een bloedneus of blauw oog aan over. Deze keer zijn het helaas wat grotere gevolgen.
Het spugen daarop was ook niet nodig. ZO kan je bij elke veroordeling bezig blijven. Die hele situatie was niet nodig.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat gescheld was ook niet nodig. En zo kunnen we wel bezig blijven, die hele situatie was niet nodig.
Uhm? Generaal Uhm? Nee, die zit niet hier... Oftewel, doe eens niet zo flauw met je getroll.quote:Uhm... Was dat een reactie op mijn vraag of weet je het antwoord gewoon niet.
En ik zeg dat de dader die het slachtoffer dood heeft geslagen: actie = reactie. Oftewel, dit had voorkomen kunnen worden.quote:En ik zeg dat die zichzelf verdedigd heeft.
Actie = reactie.
Het slachtoffer had dit ook kunnen voorkomen.
Een uitsmijter is er niet voor om klappen uit te delen, maar om iemand uit de zaak te zetten. Uitsmijter = mensen zaak uit zetten. Anders hadden ze wel Doodsmijter geheten, of beul. Begrip uitsmijter is je vreemd begrijp ik?quote:Als iedere uitsmijter die wel eens 1 klap uitdeeld aan een lastige klant meteen veroordeeld wordt tot 2 jaar cel, dan zal er snel een tekort aan uitsmijters zijn.
Oh, ach, deze keer was het helaas iemands leven. Ach wat maakt het ook uit he.quote:We moeten niet gaan doen alsof dergelijke akkefietjes maar zeldzaam plaatsvinden. Ik denk dat er elk weekend wel ergens een dergelijke opstootje is maar in 99,9% van die gevallen houden de kemphanen er hooguit een bloedneus of blauw oog aan over. Deze keer zijn het helaas wat grotere gevolgen.
Kijk, dan had die chauffeur geen moord op z'n geweten. En had ie nog rondgereden.quote:
Nee. Die 2 hebben op straat om niks gevochten, er is daarbij een dode gevallen. Dan was een straf toch wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:31 schreef Righteous het volgende:
[..]
Had jij dan liever gehad dat die chauffeur was vrijgesproken ?
Ik wel hoor
Ik niet, moordenaars horen vast te zitten.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:31 schreef Righteous het volgende:
[..]
Had jij dan liever gehad dat die chauffeur was vrijgesproken ?
Ik wel hoor
Die gast moest in beginsel gewoon zn klauwen thuishouden . Dan was die nu niet dood geweest ook . Je slaat iemand en dus kan je een klap terugkrijgen . Laat het een les zijn voor de volgende die denkt ff te gaan slaanquote:Op donderdag 22 april 2010 21:40 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Kijk, dan had die chauffeur geen moord op z'n geweten. En had ie nog rondgereden.
he?quote:Op donderdag 22 april 2010 21:38 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het spugen daarop was ook niet nodig. ZO kan je bij elke veroordeling bezig blijven. Die hele situatie was niet nodig.
[..]
Uhm? Generaal Uhm? Nee, die zit niet hier... Oftewel, doe eens niet zo flauw met je getroll.
Ja daar zijn we het wel over eens dat dit voorkomen had kunnen worden.quote:En ik zeg dat de dader die het slachtoffer dood heeft geslagen: actie = reactie. Oftewel, dit had voorkomen kunnen worden.
En ook dat begrijp je verkeerd. Als je denkt dat een uitsmijter nooit fysiek contact of licht geweld moet gebruiken om zijn werk te doen, ben je redelijk naief.quote:Een uitsmijter is er niet voor om klappen uit te delen, maar om iemand uit de zaak te zetten. Uitsmijter = mensen zaak uit zetten. Anders hadden ze wel Doodsmijter geheten, of beul. Begrip uitsmijter is je vreemd begrijp ik?
http://www.nu.nl/algemeen(...)ligers-beatstad.htmlquote:Oh en genoeg voorbeelden van uitsmijters die duidelijk te ver gingen waardoor iemand het met de dood moest bekopen. Dus ach.
Mij heel wat, maar jij lijkt alleen maar bezig te zijn om de dader aan de schandpaal te nagelen.quote:Oh, ach, deze keer was het helaas iemands leven. Ach wat maakt het ook uit he.
De chauffeur had gewoon zijn speeksel moeten inhouden, dan was Rob Sitek niet dood geweestquote:Op donderdag 22 april 2010 21:44 schreef Righteous het volgende:
[..]
Die gast moest in beginsel gewoon zn klauwen thuishouden . Dan was die nu niet dood geweest ook .
En juist geef je me weer gelijk: n.l. eerst nadenken doordat je iets doet. Oftewel, niet spugen, niet iets doen waardoor je een klap uitlokt bij een ander.quote:Je slaat iemand en dus kan je een klap terugkrijgen . Laat het een les zijn voor de volgende die denkt ff te gaan slaan![]()
Alsof ik jou zou moeten overtuigen, heb wel wat beters te doen.quote:Maar we kunnen er nog 3 uur over lullen![]()
Ondanks je moralistische geblaat heb je me ook hier niet kunnen overtuigen![]()
Je kijkt maar tot je een ons weegtquote:Nu ga ik lekker voetbal kijken . Veel plezier . Kusje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |