Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)p-taxichauffeur.htmlquote:De rechtbank in Amsterdam heeft woensdag de 38-jarige taxichauffeur Sidi Mohamed B. veroordeeld tot twee jaar cel. Ze achtte bewezen dat hij de 44-jarige Rob Sitek op 5 juli vorig jaar op het Leidseplein een harde vuistslag tegen het hoofd heeft gegeven.
Het slachtoffer kwam daarop hard tegen de grond terecht en overleed aan zijn verwondingen.
De uitspraak wijkt af van de eis van het Openbaar Ministerie (OM). Die wilde B. drie jaar achter de tralies hebben. Volgens justitie gaf B., een geoefend kickbokser, Sitek ''een snoeiharde vuistslag''.
Misschien dat die gozer iemand dood heeft geslagen omdat hij het niet een was met de prijs?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Welke moord refereer je precies aan?
Ook voor jou het advies je eerst even in te lezen alvorens kansloos te gaan blaten.
Als je iemand dood slaat heb je um toch vermoord?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Vector_SLD het volgende:
Weet je wel wat een moord is?
gast ga je schamen en je inlezenquote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Misschien dat die gozer iemand dood heeft geslagen omdat hij het niet een was met de prijs?
Misschien moet jij de openings post lezen voordat je gaat blaten
Nee, jongen. Nee.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Als je iemand dood slaat heb je um toch vermoord?
Ze zouden minstens twee jaar moeten geven voor het ontduiken van de leerplicht.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Oh?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Misschien dat die gozer iemand dood heeft geslagen omdat hij het niet een was met de prijs?
Voor de meeste mensen zal het gevoelsmatig een moord zijn, maar in juridische termen heet het dan doodslag.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Vector_SLD het volgende:
Weet je wel wat een moord is?
Het gaat hier toch om een juridische uitspraak?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
Juridisch niet nee maar in gewone mensentaal wel.
Ook niet, aangezien zo goed als zeker is dat de klap zélf niet heeft geleid tot de dodelijke verwondingen.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
Juridisch niet nee maar in gewone mensentaal wel.
Het is enkel moord als je vooraf het plan maakt om iemand te dodenquote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Is 2 jaar teveel wat jou betreft als je iemand dood?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
gast ga je schamen en je inlezen![]()
je hebt echt geen benul waar je over lult
Blijkbaar. Zijn leven zal dus ook niet veel waard zijnquote:Op woensdag 21 april 2010 12:57 schreef Roi het volgende:
[..]
Is 2 jaar teveel wat jou betreft als je iemand dood?
Dan zit jij dus wel een paar jaar in de cel. Onthou het he.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:56 schreef Moozzie het volgende:
En voor mensen die dit geen moord vinden. Als ik jou dus in het echt tegen kom en ik sla je neer totdat je er aan dood bloed dan heb ik je dus niet vermoord. Zal het onthouden
Welke wijsheid denk je met deze simplistische vraagstelling boven water te krijgen?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:57 schreef Roi het volgende:
[..]
Is 2 jaar teveel wat jou betreft als je iemand dood?
zelfs dat niet, "dood door schuld" lijkt me eerder, als iemand na een vuistslag overlijd is het moeilijk te bewijzen dat iemand welbewust wist de ander te doden met die vuistslag,quote:Op woensdag 21 april 2010 12:54 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen zal het gevoelsmatig een moord zijn, maar in juridische termen heet het dan doodslag.
Er is 1 klap uitgedeeld he knul?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:56 schreef Moozzie het volgende:
geslagen die het niet eens was met de prijs. De voorgaande keer was het nog tegen een meisje ook.
En voor mensen die dit geen moord vinden. Als ik jou dus in het echt tegen kom en ik sla je neer totdat je er aan dood bloed dan heb ik je dus niet vermoord. Zal het onthouden
Waaruit blijkt dat?quote:Op woensdag 21 april 2010 12:58 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Blijkbaar. Zijn leven zal dus ook niet veel waard zijn
deze post zou kunnen als bewijs kunnen dienen dat je al van plan was hetgeen te doen wat daar staat. En dan wordt je gewoon moord aangerekendquote:Op woensdag 21 april 2010 12:56 schreef Moozzie het volgende:
Te triest
Als je je inleest in die persoon dan leer je dat hij al eerder eens een klant in elkaar had geslagen die het niet eens was met de prijs. De voorgaande keer was het nog tegen een meisje ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |