Zoiets dacht ik ook al.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoeveel hormoon je schildklier zelf nog aanmaakt. De mijne maakt niets meer aan en ik ga zonder hormoon dus dood ja. Dat komt niet door het medicijn maar omdat je lichaam dat hormoon dus nodig heeft om essentiële taken uit te kunnen voeren.
Dat was het. Maar als je schildklier nog wel werkt en je pillen gaat slikken, kan dat je eigen schildklier lam gaan leggen heb ik gelezen.quote:
Dat is dus weer een mogelijkheid als je géén pillen gaat slikken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat was het. Maar als je schildklier nog wel werkt en je pillen gaat slikken, kan dat je eigen schildklier lam gaan leggen heb ik gelezen.
Dat je schildklier niet meer gaat werken bedoel je. Hij kan ook juist weer beter gaan werken, zonder pillen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is dus weer een mogelijkheid als je géén pillen gaat slikken.
Nee, dat het steeds erger wordt omdat je zelf te weinig hormoon aanmaakt waardoor je lichaam je schildklier gaat overvragen en die verder over zijn toeren raakt.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat je schildklier niet meer gaat werken bedoel je. Hij kan ook juist weer beter gaan werken, zonder pillen.
Volgens jou kan het alleen maar erger worden? Hoe kan het dan dat ik in 2013 7 en in 2015 4 TSH had? Zonder pillen dus! (Wél eet ik glutenvrij sinds 2012.) Het was de laatste keer 6 maar ik wijt dat aan te veel koffiedrinken en misschien te veel snoepen en stress.quote:Nee, dat het steeds erger wordt omdat je zelf te weinig hormoon aanmaakt waardoor je lichaam je schildklier gaat overvragen en die verder over zijn toeren raakt.
Het klinkt een beetje alsof je niet gelooft in medicatie of in schildklier ziekten ofzo
Voor de mensen met een trage schildklier tussen 1 en 10 TSH.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef Lienekien het volgende:
Het klinkt niet alsof je het erg serieus neemt als je suggereert dat een dutje doen ook wel helpt.
Ook niet als je schildklier te langzaam werkt. Dutjes helpen je schildklier niet weer op gang.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Voor de mensen met een trage schildklier tussen 1 en 10 TSH.
Niet als ie helemaal niet meer werkt.
Er is mee te leven - zou leuk zijn als werkgevers er ook rekening mee wilden houden - en met een bepaalde leefstijl kun je je schildklier beter laten werken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 20:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook niet als je schildklier te langzaam werkt. Dutjes helpen je schildklier niet weer op gang.
welke leefstijlquote:Op zaterdag 16 juli 2016 20:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er is mee te leven - zou leuk zijn als werkgevers er ook rekening mee wilden houden - en met een bepaalde leefstijl kun je je schildklier beter laten werken.
Er zijn momenten geweest waarop ik me slechter voelde met een tsh van 4,5 dan met een tsh van 55.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als dat helpt voor jou dan moet je dat zeker doen. Voel jij je als ieder ander mens en hoeft je werkgever ook geen rekening met je te houden, iedereen blijquote:Op zaterdag 16 juli 2016 21:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Beweging, goeie voeding, niet te veel stress etc.
Niet te veel koffie zoals ik nu wel doe (cafeïne schijnt schildklierfunctie te onderdrukken, weet ik sinds kort), niet te veel lege koolhydraten, wel groenten, eiwitten en langzame koolhydraten, fruit, noten, zaden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat versta je onder goede voeding eigenlijk?
Als je Hashimoto hebt, gaat dat je op den duur echt niet helpen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Niet te veel koffie zoals ik nu wel doe (cafeïne schijnt schildklierfunctie te onderdrukken, weet ik sinds kort), niet te veel lege koolhydraten, wel groenten, eiwitten en langzame koolhydraten, fruit, noten, zaden.
Dutjes werken nietquote:Op zaterdag 16 juli 2016 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
was het maar zo makkelijkquote:
Ik probeer gezond te eten al zondig ik in het weekend.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 23:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je Hashimoto hebt, gaat dat je op den duur echt niet helpen.
Je hebt al eens ergens gemeld dat je genoeg jodium binnen moet krijgen. In Nederland moeten bakkers jodiumhoudend zout gebruiken. Ik weet niet hoe dat in België zit. Maar als je zelf brood bakt, kun je daar jodiumhoudend zout door doen.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:49 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ik probeer gezond te eten al zondig ik in het weekend.
Misschien een domme vraag maar is zelfgebakken brood goed voor de schildklierfunctie?
De mijne wringt tegen maar is gewoon te groot.
Wanneer was je laatste controle?quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef Ole het volgende:
Dit is wel een heule grote sgop![]()
Maar goed, ik heb heel veel klachten de laatste tijd. Snel bloedonderzoek nu.
klachten:
hoofdpijn, duizelig, slechte concentratie, moeilijk praten,
Niet fijn
Vorige maandquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wanneer was je laatste controle?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |