Van TSH vermoed ik, niet het vrije T4 in het bloed. TSH heb ik juist teveel, dus de cortisol zal het niet zijn vermoed ikquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:54 schreef BBQ-kip het volgende:
weet je arts dat van je deadline en de stress? Bij stress maak je cortisol aan en als dit voor langere tijd heftig aan de gang is remt het de aanmaak van schildklierhormoon behoorlijk namelijk.
Best lage dosering voor een jong iemand. Vaak begint men bij ouderen inderdaad met 25 ug en klimmen ze dan verder op. Misschien omdat er Hashimoto vermoed wordt, wanneer je ineens van hypo naar hyper kunt gaan en dan is er niet handig om op een volledige substitutiedosering te zitten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:48 schreef Grumpey het volgende:
Ik zit nu op 25, volgende week 50. Ik wacht wel even af. De enorm hoge tsh in combinatie met de afwezigheid van klachten suggeren wel een acuut beeld, dus ik denk nog steeds dat de kans groot is op een virale achtergrond. Eerst maar eens die tsh omlaag slikken
Hoe snel veranderen de bloedwaarden? Oftwel, hoe is de opname van thyrax en hoeveel maakt 25 microgram uit op het geheel: kan mijn vrije t4 ineens in een week al boven normaalwaarden zitten bijv.?
Enigzins, maar ook weer niet teveel. Ik merk dat als ik zelf iets heb ik juist terughoudender word in het uitzoeken ervan, het komt dan te dichtbij ofzo, raar gevoel.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:42 schreef Szlie het volgende:
Haha, dat komt dan inderdaad goed uit. Interessant dat je TSH zo hoog was met een net te lage fT4. Tenminste, ik vind 36 wel een ruim getal.
Wanneer moet je weer bloedprikken? Heb je je een beetje ingelezen in de materie?
ZO Azie en Myanmar. De volgorde is wat raar ja, maar dat komt omdat anders de vliegtickets weer wat duurder waren en het daarnaast regenseizoen zou zijn. Hoe ging je promotie? Heb het vast in wetenschap/promotie topic langs zien komen, maar wat was precies je onderwerp ook alweer? (je mag me ook in promotietopic antwoorden, wel zo handig misschien)quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:49 schreef Szlie het volgende:
Eerst op reis (waarheen?) en dan je verdediging, leuk (mijn verdediging wad vorige week woensdag).
Leuk zeg! Even weg van het werk. Er staat een verhaaltje in het promoveren-topic. Jouwe komt ook al dicht bij, zeg! Hoe ver ben je en waar deed je ook alweer onderzoek naar? Misschien ook handig om het in het betreffende topic te zetten, anders vervuilen we er hier de boel meequote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ZO Azie en Myanmar. De volgorde is wat raar ja, maar dat komt omdat anders de vliegtickets weer wat duurder waren en het daarnaast regenseizoen zou zijn. Hoe ging je promotie? Heb het vast in wetenschap/promotie topic langs zien komen, maar wat was precies je onderwerp ook alweer? (je mag me ook in promotietopic antwoorden, wel zo handig misschien)
Chiquitina: helaas weet ik dat allemaal nog niet, dus kan je een weinig helpen. Wel raar dat ze er nu pas achter komen, heb je al die jaren gewoon doorgelopen met klachten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |