abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80544563
Sinds twee maanden krijg ik allemaal puistjes/bultjes op mijn gezicht, terwijl ik daarvoor gewoon een glad en ''schoon'' gezicht had. Kan dit komen door de tondeuse van mijn kapper, die altijd de bakkebaarden wegscheert, en dat mijn huid daar niet tegen kan? Ik zelf scheer me nu 3 maanden met een elektrische scheermachine, daarvoor een jaar met een scheermesje
Weet iemand hoe dit komt, en of het nog ooit weggaat? Het ziet er niet goed uit in ieder geval.

pi_80544604
Ziet er uit als puisten.
pi_80544610
Gewoon een beetje acne. Gaat vanzelf wel weg. Hoe oud ben je?
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:50:29 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_80544692
Leeftijd?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:50:42 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_80544699
Heb je een Philips scheerapparaat? Door de ronde scheerkop kan je een tijdje zo'n huid krijgen, omdat het rechte scheermesjes 'gewend' is.
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:51:09 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80544719
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:47 schreef Kaito het volgende:
Sinds twee maanden krijg ik allemaal puistjes/bultjes op mijn gezicht, terwijl ik daarvoor gewoon een glad en ''schoon'' gezicht had. Kan dit komen door de tondeuse van mijn kapper, die altijd de bakkebaarden wegscheert, en dat mijn huid daar niet tegen kan? Ik zelf scheer me nu 3 maanden met een elektrische scheermachine, daarvoor een jaar met een scheermesje
Weet iemand hoe dit komt, en of het nog ooit weggaat? Het ziet er niet goed uit in ieder geval.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik krijg het ook bij tondeuzes en elec. scheerapps ook. Dus...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80544764
Dat noemen ze huid.
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:54:21 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80544840
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ding niet goed schoongemaakt ofwel nieuwe mesjes halen.
Resistance is futile.
pi_80544957
Pas geleden 19 jaar geworden.
Klopt, het is een philips scheermachine, met 3 ronde scheerbladen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kaito op 21-04-2010 00:12:36 ]
pi_80546073
Mayo of chocolade gegeten?
pi_80546215
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:37 schreef Repeat het volgende:
Mayo of chocolade gegeten?
Hij smeert het volgens mij niet in zijn gezicht.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_80546376
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
volgens mij komt dit doordat je je elektrisch scheert
dit heb ik al eens gezien bij iemand, ik zou snel weer overgaan op ''nat'' scheren, gewoon met
scheerschuim en mesje.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:50:27 #13
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_80546377
quote:
Sinds twee maanden krijg ik allemaal puistjes/bultjes op mijn gezicht, terwijl ik daarvoor gewoon een glad en ''schoon'' gezicht had.

[..]

Ik zelf scheer me nu 3 maanden met een elektrische scheermachine, daarvoor een jaar met een scheermesje

[..]
Wie ziet het verband?

Maar goed, zou ook kunnen dat je heeel toevallig tegelijkertijd ander voedsel bent gaan eten, minder buiten komt, minder vaak wast etc. etc.
pi_80546623
niveau aftershave balsem gebruiken.
Verzacht de huid na het scheren, en krijg je minder last van zulke bultjes
pi_80547423
Dat TS het verband niet ziet tussen het gebruik van een scheerapparaat en een maand later die ingegroeide haren..
  woensdag 21 april 2010 @ 04:15:31 #16
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_80547738
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:36 schreef mighty_myte het volgende:
GADVERDAMME!!!!!
nog nooit een puistje gehad?
En dat kan zomaar.....?
pi_80551668
opgeschoond
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 21 april 2010 @ 10:50:14 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_80552108
Dat zijn ingegroeide haartjes. Bij mij helpt nat scheren en gebruik van een balsem in plaats van aftershave. Scrubben van je huid kan ook helpen (verwijdert dode huidcellen).
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 21 april 2010 @ 11:29:43 #19
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_80553426
Ziet er idd uit als ingegroeide haartjes. Kan komen doordat je tegen de haargroei richting in scheert, of doordat je nu droog (zonder scheerschuim) scheert, waardoor de haartjes harder blijven.

Schrubben kan idd wel helpen maar meestal niet verstanding wanneer je al ingegroeide haartjes hebt, dat kan namelijk zorgen voor meer irritatie.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_80559480
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:57 schreef Kaito het volgende:
Pas geleden 19 jaar geworden.
Klopt, het is een philips scheermachine, met 3 ronde scheerbladen.
Mijn vader scheerde zijn gezicht ook met dat apparaat, daarvoor nooit last gehad met elektrische scheerapparaten... Maar bij deze werd zijn huid ook zo en helemaal rood. Dus ik zou weer gewone scheermesjes gaan gebruiken, als ik jou was...

edit: oh en bij hem ging het nog wel weg hoor, vrees niet
- δεν θ' αφήσω κανένα να σε πονέσεi «³
pi_80566220
Omdat vele niet weten hoe het hoort:

1a. Neem een douch voordat je gaat scheren of was je gezicht met warm water. Hierdoor zijn de haartjes makkelijker te scheren.
1b. Je kan er ook voor kiezen om je huid te scrubben. Geeft hetzelfde effect als hierboven, maar reinigt de huid + porieen beter. Dit heeft duidelijk mijn voorkeur!
2. Pak die scheerschuim en wrijf dat lekker over je koppie heen. Laat het een momentje inwerken voor een beter resultaat.
3. Zorg voor een scherp en schoon mesje. Werk vanuit je bakkenbaarden richting de snor. De huid rondom de snorarea is namelijk gevoeliger dan de rest. Door zo te werken geef je het scheerschuim meer tijd om daar in te werken. Beweeg het mesje mee in de richting van de haargroei. Doe je dit niet dan is de kans op irritatie vele malen groter. Scheer nooit hetzelfde stuk meer dan 2x.
4. Na het scheren het mesje schoonmaken en je koppie onder het koude water. Hierdoor hersteld de huid.
5. Daarna afdrogen (deppen, niet wrijven/schuren) en insmeren met aftershave.
6. Kijk in spiegel naar je net geschoren koppie en denkt bij jezelf:' Damn, er is echt geen haartje meer te zien'.
7. Klaar. Nu lekker naar school en dames versieren mn jong.. hup opschieten!

Met een scheerapparaat krijg je nooit een beter resultaat dan als met een mesje btw
  woensdag 21 april 2010 @ 17:44:24 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_80566616
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:30 schreef kadeautje het volgende:
Met een scheerapparaat krijg je nooit een beter resultaat dan als met een mesje btw
Nee, maar het ziet er (imho) leuker uit - stoppels!

Maar dat terzijde
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')