De klantenservice op het station gaat je dan waarschijnlijk een forumulier meegeven dat je thuis mag invullen en opsturen naar dat antwoordnummer. En het enige waar je bij een buschauffeur over kunt klagen, is dat hij moet zorgen dat de systemen de juiste halte aangeven. Moet je wel klagen voor het inchecken, anders heeft het weinig zin meer.quote:Op maandag 26 april 2010 00:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De meeste vervoerders maken voor dat soort zaken gebruik van een antwoord nummer. Hoef je dus geen postzegel te betalen.
Bij een klantenservice op het station kun je ook klagen of de buschauffeur.
Voor de vervoersbedrijven ongetwijfeld, voor de reiziger ben ik nog niet overtuigd.quote:Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Ik denk dat de voordelen van de OV chipkaart beter zijn dan de voordelen van de strippenkaart.
Niet liegen:quote:Op maandag 26 april 2010 00:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee je kan inchecken met 0,10
In de metro kan je dan niet meer uitchecken, dat wel natuurlijk
http://www.ov-chipkaart.nl/faq/quote:Wat als ik bij het inchecken of uitchecken te weinig saldo heb?
Bij uitchecken:
Dat is afhankelijk van de situatie ter plekke. Op metrostations in Rotterdam kunt u bijvoorbeeld gewoon uitchecken. Op treinstations staan oplaadautomaten in het OV-chipkaartgebied. Via deze automaten kunt u het saldo op uw kaart aanvullen voordat u uitcheckt. Neem voor meer informatie contact op met uw OV-bedrijf. Als u een persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen heeft, wordt uw saldo automatisch verhoogd en kunt u altijd uitchecken.
Je zou ook kunnen afwachten en kijken of het probleem echt (/vaak) voorkomt. Ik zie je nu allerlei problemen en vragen verzinnen. En in veel gevallen is er allang een antwoord op jouw vragen.quote:Op maandag 26 april 2010 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
De klantenservice op het station gaat je dan waarschijnlijk een forumulier meegeven dat je thuis mag invullen en opsturen naar dat antwoordnummer. En het enige waar je bij een buschauffeur over kunt klagen, is dat hij moet zorgen dat de systemen de juiste halte aangeven. Moet je wel klagen voor het inchecken, anders heeft het weinig zin meer.
Dat kan ik me voorstellen als je alleen maar oog hebt voor de nadelen en de voordelen negeert.quote:Voor de vervoersbedrijven ongetwijfeld, voor de reiziger ben ik nog niet overtuigd.
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.quote:Op maandag 26 april 2010 00:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
bij de opwaardeerautomaat natuurlijk
waar je helaas niet kan komen, dus je kan opgesloten geraken.
Tenzij je achter iemand aanloopt, maar dat mag niet
quote:Op maandag 26 april 2010 00:28 schreef fs180 het volgende:
VF zei dat zwartrijden gedaald is..Elke dag krijgen mensen een boete omdat er wat mis is met de kaart of een discussie over het gebruik ervan..
NOGMAALS bij saldo onder de -4 kan je NIET meer UITCHECKEN in de metroquote:Op maandag 26 april 2010 00:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niet liegen:
[..]
http://www.ov-chipkaart.nl/faq/
En wat heeft dat met het zwartrijden te makenquote:Op maandag 26 april 2010 00:28 schreef fs180 het volgende:
VF zei dat zwartrijden gedaald is..Elke dag krijgen mensen een boete omdat er wat mis is met de kaart of een discussie over het gebruik ervan..
Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.quote:Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Weet je wat bij mij al een paar keer gebeurt is en bij anderen ook ??quote:Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Ja ga maar weer schelden, jij praat onzin en ik zeg dat niet alleenquote:Op maandag 26 april 2010 00:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.
Is dat instaptarief dan al weer omhoog gegaan? Want het was al hoger dan bij de strippenkaart.quote:Op zondag 25 april 2010 23:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Grappig. Er wordt al gejankt als je 75 cent instaptarief moet betalen. Maar altijd minimaal 2,10 betalen, ook voor een kort ritje is het ideaal.
Als de chipkaart het stripkaartensysteem zou volgen wel ja.quote:Op maandag 26 april 2010 00:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. Ik denk dat de voordelen van de OV chipkaart beter zijn dan de voordelen van de strippenkaart.
heb je nu al begrepen dat er nog gewoon zones zijn bij de OV chipkaart ? Ook in Amsterdamquote:Op maandag 26 april 2010 00:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Macca lult ook uit z'n nek. Je kan altijd uitchecken.
De reizen die ik het meest maak, zijn met (blauwe) strippenkaart goedkoper dan met chipkaart.quote:Op zondag 25 april 2010 23:54 schreef VancouverFan het volgende:
Maar jij hebt dus liever dat je elke reis teveel betaald ivm zones ipv dat je per KM betaald?
Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?quote:Op maandag 26 april 2010 00:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Is dat instaptarief dan al weer omhoog gegaan? Want het was al hoger dan bij de strippenkaart.
[..]
Als de chipkaart het stripkaartensysteem zou volgen wel ja.
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.quote:Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog maar eens een keer dan:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart
[..]
Wat was er mis met een vuurtje? Gaf toch gewoon licht en warmte! Die gloeilamp hadden we helemaal niet nodig. Wielen? Ook nergens voor nodig. Gewoon vooruit rollen met een boomstam!
Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.
Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
1 stripquote:Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?
In veel gevallen is het reizen met de OV chipkaart wel degelijk goedkoper. In andere gevallen is het duurder.quote:Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef Light het volgende:
[..]
De reizen die ik het meest maak, zijn met (blauwe) strippenkaart goedkoper dan met chipkaart.
Maar reizen met de chipkaart zou, volgens onze geleerde ministers, niet duurder zijn dan reizen met de strippenkaart.
Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.quote:Op maandag 26 april 2010 00:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat was de oude prijs van het instaptarief dan volgens jou?
Jij kunt echt niet lezen hequote:
Het ging om het instaptarief van de OV chipkaart.quote:Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef Light het volgende:
[..]
Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.
bij een 45 strippenkaart uiteraard nog iets goedkoperquote:Op maandag 26 april 2010 00:45 schreef Light het volgende:
[..]
Bij de strippenkaart is het instaptarief (de basisstrip) 51 cent. Gebaseerd op een blauwe 15-strippenkaart, die kost 7,60 euro.
Jij weet niet eens het instaptarief voor de chipkaart ????quote:Op maandag 26 april 2010 00:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ging om het instaptarief van de OV chipkaart.
Welk traject heb je het dan over?quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |