abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80491354
Hoi,

Weten jullie misschien of en hoe servicekosten/een bijdrage VvE van invloed zijn op je maximum te lenen hypotheekbedrag? Ik kon er niet echt een goed antwoord op vinden
  maandag 19 april 2010 @ 19:03:35 #2
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_80491553
Volgens mij niet. Heb ooit een appartement gekocht en volgens mij werd bij het afsluiten van de hypotheek destijds niet gevraagd naar de bijdrage VvE door de hypotheekverstrekker.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  maandag 19 april 2010 @ 19:04:20 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_80491591
Maar je moet jezelf afvragen of het appartement sowieso niet te duur is als je je hier al zorgen over moet maken.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_80491896
Ah bedankt!

Ik verwacht geen probleem met de uiteindelijke maandlasten, maar ik vreesde dat deze kosten net als maandelijke aflossingen voor leningen een filnke beperking in je hypotheekmogelijkheden zou veroorzaken.
pi_80501102
Zijn niet van invloed nee
pi_80508793
Nee, want kosten (onderhoud etc) die in de VVE bijdrage zitten heb je ook bij een rijtjeshuis oid, dat mensen dat zo niet zien dat is een ander verhaal
pi_80535138
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:38 schreef Bulletdodger het volgende:
Nee, want kosten (onderhoud etc) die in de VVE bijdrage zitten heb je ook bij een rijtjeshuis oid, dat mensen dat zo niet zien dat is een ander verhaal
Dat is natuurlijk niet altijd helemaal waar. Een deel van de VVE kosten heb je inderdaad ook bij een woning die niet onder een VVE valt. Maar als je een woning hebt zonder VVE kun je de onderhoudskosten behoorlijk beperken als je zelf een beetje handig bent en voldoende vrije tijd hebt. Zo is een schoonmaker voor gemeenschappelijke ruimtes nogal overbodig als je geen gemeenschappelijke ruimtes hebt. En als je niet bang bent om zelf op een laddertje te klimmen kun je ook het bedrag voor de glazenwasser wegstrepen. En je kunt ook best zelf om de paar jaar een kwast er bij pakken. Bij een appartementje met VVE lukt dat niet, of je moet als VVE collectief besluiten om bepaalde zaken zelf uitvoeren.

En weer ontopic: VVE bijdrage heeft geen invloed op je maximale hypotheek bedrag.
pi_80535515
Bedankt voor de antwoorden .

Op zich wel raar dat een potentiele 250 euro (ik heb ze gezien ) aan servicekosten geen probleem is.
pi_80540341
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:41 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Bedankt voor de antwoorden .

Op zich wel raar dat een potentiele 250 euro (ik heb ze gezien ) aan servicekosten geen probleem is.
250,- is veels te veel voor een normaal appartement in Nederland van max 100m2.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_80549500
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:17 schreef existenz het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, het is wel veel, maar veel belangrijker is om te weten wat je daar voor terugkrijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bulletdodger op 21-04-2010 10:26:17 ]
pi_80549990
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:17 schreef existenz het volgende:

[..]

Kan zijn dat er blokverwarming is en de verwarmings- en warm waterkosten er bij in zitten.
pi_80552337
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan zijn dat er blokverwarming is en de verwarmings- en warm waterkosten er bij in zitten.
en eventueel een lift en schoonmaakkosten, dan zit je er al snel aan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 21 april 2010 @ 12:11:02 #13
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80554884
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:37 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Is in mijn geval ook zo, betaal iets van 200E. Voor een groter appartement zit je snel aan 250.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_80568780
ik betaalde 63 euro voor een 90m2 appartement zonder lift, met schoonmaak, incl bijdrage voor meerjarenonderhoudsplanning (ook belangrijk, wat gaan ze allemaal doen?) en incl zo een onderhoudscontract voor het schilderwerk... Uniplan of zoiets was dat...

Ik zat in het bestuur, redelijk wat van de maandkosten terug kunnen winnen door veel zelf te doen, lampen vervangen, intercomcomponenten vervangen, ballustrade jaarlijks schoonspuiten etc etc
  woensdag 21 april 2010 @ 21:17:22 #15
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_80574894
Aandachtspuntje: wordt de VvE goed bestuurd? Worden er reserveringen gemaakt voor groot onderhoud? Anders heb je kans dat je over een paar jaar een 10.000+ bedrag moet neerleggen omdat de VvE besluit groot onderhoud te plegen

Vraag een begroting op van 2010 en een jaarverslag van 2009. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_80577463
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:17 schreef kwib het volgende:
Aandachtspuntje: wordt de VvE goed bestuurd? Worden er reserveringen gemaakt voor groot onderhoud? Anders heb je kans dat je over een paar jaar een 10.000+ bedrag moet neerleggen omdat de VvE besluit groot onderhoud te plegen

Vraag een begroting op van 2010 en een jaarverslag van 2009. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Goede tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')