abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_263112
Ik heb de laatste weken steeds bedenkelijker de verrichtingen en vooral de discussies van de aanwezige hoofdpersonen in het "spelletje" De Bus aangezien en aangehoord.
Hoewel mijn motivatie om De Bus te volgen zeker niet in de beoordeling van deze personen ligt, en het daarom voor mij dus toch wel een vraag was, of ik er een top-pic van zou maken, kan ik me, ook omdat er steeds meer hierover op dit forum wordt geschreven, niet langer meer van weerhouden. Ik denk, dat het anderen met mij net zo vergaat.

Ik ben tot de conclusie gekomen, dat ik Ant de aardigste van het hele stel vind. Zij blijft nog het meest recht door zee en weet ook het meest van aanpakken.
Lange tijd heb ik me een beetje door Es in laten pakken, ik denk mede i.v.m. Büllent, maar haar hele doen en laten is ze op m'n zenuwen gaan werken. Tevens heb ik niet de indruk, dat zij tot enig nut is.
Iwan en Eric zijn voor mij te "vol" van zichzelf en doen me te veel aan eigen persoonsverheerlijking. Hoevaak hebben ze niet al zitten te bepraten hoe geweldig ze wel niet zijn, omdat ze in de bus zitten. Ik heb een hekel aan dit soort elite-instellingen.
Over Tessa hoef ik niets te verklaren, want dat doet ze zelf wel.

Dus ben ik PRO-ANT geworden. Want hoewel het hele spul om het hardst loopt te roepen, dat ze zich helemaal hetzelfde gedragen en niet anders voordoen (wat ik voor hun leef-omgeving niet hoop) ben ik vrijwel zeker, dat Ant de enige is, waarvoor dit, voor zover het mogelijk is, opgaat.
Haar hete hangijzer blijft Tessa en mocht bij een volgende stemronde Tessa weer op de bank zitten, kan zij haar niet langer meer in bescherming nemen enkel en alleen op grond van hun vriendschap. Dan gaat ze voor mij af.

pi_263113
quote:
op 05-10-2000 om 02:50 AM schreef fondaco het volgende:

Haar hete hangijzer blijft Tessa en mocht bij een volgende stemronde Tessa weer op de bank zitten, kan zij haar niet langer meer in bescherming nemen enkel en alleen op grond van hun vriendschap. Dan gaat ze voor mij af.


Hè, wat jammer nou. Ik vind haar om dezelfde redenen de meest 'natuurlijke', maar juist ook omdat zij niet zo'n ellebogen-vechter is 'om het spelletje te winnen' als de anderen.
Essie is weliswaar al gedeformeerd door moeders om in het grote FAKE-spel van uiterlijkheden mee te draaien (een media-carrière inbegrepen door mamsie),
maar de rest is aardig door het busje-virus van winnen gegrepen. Antonette heeft iets van twentse boeren-stugheid dat haar voor dit soort flauwe kul lijkt te beschermen.

Juist een stukje vriendschap dus zou haar sieren en voor mij weer winnares maken over de doortrapte en verraderlijke gifmenging van media-fascisten, waarvoor de anderen al gevallen zijn.

pi_263114
Helemaal met Fondaco eens. Al vanaf het introductiefilmpje, Ant in het doel, vond ik haar geinig. Ongecompliceerd. De afgelopen weken is zij menselijk gezien, (maar jdm/sbs zitten er tussen)qua waardigheid, tot grote hoogte gestegen. Antonette in optima forma, "Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg".

Zij komt niet uit Twente, maar uit het land van Maas en Waal.

Maar 't blieft un lekker boerebrokkie!!

pi_263115
Wanneer gaat het nou 's ergens over??

Je weet het vaak soms nooit

pi_263116
quote:
op 05-10-2000 om 03:26 AM schreef Ericsson het volgende:
Wanneer gaat het nou 's ergens over??

Aw, did we step on your poor little bitty ego?

pi_263117
Antonette is ook zo nep als het maar kan. Vooral met zo'n opmerking van dat alle turken in Nederland op Bullent stemden. Dat is een kortzichtige opmerking van haar. Ze heeft bovendien ook oogkleppen op wat betreft Tessa, en die laat ze niet vallen wat er ook gebeurt. Dus zo leuk is die Antonette niet.
  woensdag 10 mei 2000 @ 09:27:00 #7
3175 maussss
*tralalalalalala*
pi_263118
quote:
op 05-10-2000 om 09:18 AM schreef nikita2 het volgende:
Antonette is ook zo nep als het maar kan. Vooral met zo'n opmerking van dat alle turken in Nederland op Bullent stemden. Dat is een kortzichtige opmerking van haar. Ze heeft bovendien ook oogkleppen op wat betreft Tessa, en die laat ze niet vallen wat er ook gebeurt. Dus zo leuk is die Antonette niet.

owkee das 1 verkeerde opmerking, dat staat niet in tegenstelling tot al die verkeerde opmerkingen van de andere passagiers, en Ant. heeft wel de krediet om dat te zeggen

--bikkelen--


pi_263119
Fondaco, ik vind Antonette niet de aardigste. Je geeft zelf al aan dat je haar vriendschap met Tessa niet begrijpt. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze het gestook van Tessa niet door heeft. Ook begrijp ik haar vriendschap met Jop niet. Jop loopt op te scheppen dat hij haar heeft 'gedouwd', Jop gaat in het algemeen nogal creatief om met de waarheid, maar dit lijkt haar niet te deren. Jop gooit een steen naar haar omdat hij verliest met volleybal, ook dit wordt geaccepteerd. Heeft ze echt zo weinig zelfvertrouwen en ruggegraat dat ze hiermee genoegen neemt ? Of is ze niet zo natuurlijk, zo recht door zee en zo zichzelf als het soms lijkt en is haar vriendschap met Tessa en Jop onderdeel van een strategie om zover mogelijk te komen ? Ik herinner me ook een vrij lang één op één gesprek met Seki toen deze op één stond. Voor mij kwam dit volslagen uit de lucht vallen. Voordien of nadien heeft zij nooit bijzondere belangstelling voor Seki getoond. Ik geloof dat Antonette m.b.t. Büllent en Esmeralda zei dat ze ze wel zou krijgen als ze op de bank zouden zitten (ik herinner me geen letterlijke quote) omdat ze geen keuze konden maken tussen Eric en Paul. Ze heeft meer van dat soort opmerkingen gemaakt maar ik herinner me op dit moment geen specifieke.

Voor de duidelijkheid, van mij mag Antonette strategieen gebruiken om zo ver mogelijk te komen, daar gaat het niet om, ik ervaar haar gedrag echter niet als echter niet als recht door zee, natuurlijk en zichzelf zijn.

  woensdag 10 mei 2000 @ 10:48:00 #9
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_263120
Mee eens. Ze komt inderdaad over als de meest normale persoon (met Eric).
Maar je kunt je wel afvragen in hoeverre dit echt is.
Ik vind haar gegiechel bij de gesprekjes met Sylvana (moet je maar eens op letten) nogal nep overkomen.
En elke x die overdreven vreugde uitingen bij weer een uitbraak, beginnen mij ook tegen te staan net als haar geknuffel met Tessa.

Maar ze mag van mij bij de laatste 3 komen, maar moet dan genoegen nemen met een eervolle 2e plaats (achter de eerdergenoemde Brabander).

  woensdag 10 mei 2000 @ 11:40:00 #10
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_263121
Ik ben het een keertje niet met je eens Rocket Ride. Ik vind dat Ant het meest natuurlijk over komt. Tuurlijk doe je altijd anders dan dat je thuis doet. Niemand kan de camera's helemaal vergeten. Ze zegt gewoon wat ze denkt en doet wat ze wil. Net als dat ze niet moeilijk gaat doen om met haar bikini in beeld te zijn ondanks dat iedereen zegt dat ze te dik is. En ook dat ze in de uitzending van gisteren zei: Je denkt toch niet dat de Playboy ons wil hebben hè Tessa.
Gewoon geen capsones en relaxed. Essie was op dat moment trouwens wel opvallend stil.
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

pi_263122
quote:
op 05-10-2000 om 10:40 AM schreef Bus watcher het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze het gestook van Tessa niet door heeft.

Buswatcher, guru BB-Ruud zei het destijds al: het is net een Tour de France. Ook daar hebben sommigen niet door waar anderen mee bezig zijn, en Antonette is nou juist op dit punt niet 'geslepen' en wél 'goed van vertrouwen', noem het naïef als je wilt.

Fondaco's stelling was dan ook:
"Ik ben tot de conclusie gekomen, dat ik Ant de aardigste van het hele stel vind. Zij blijft nog het meest recht door zee en weet ook het meest van aanpakken.

Het gaat dus niet erom, hoe ze normaal in het leven is, maar juist hoe ze zich in deze absurde setting staande houdt.
En daarin zie ik haar gewoon 'vriendjes maken' net als ieder ander schoolkind dat doet, die gedwongen met wildvreemden moet optrekken gedurende lange aaneengesloten tijd. "Zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten", en dat geldt vice versa ook voor Tessa en haar betrouwbaarheid in de vriendschap met Antonette. En waarschijnlijk ook voor Jop (die 'waard' van beroep is). Het is te hopen (voor Antonette) dat zijn benen 'de weelde van het popi-jopie-zijn kunnen dragen'.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 10 Mei 2000).]

pi_263123
Moor, blijkbaar ervaar jij de manier waarop Antonette zich in de absurde setting staande houdt als niet geslepen, goed van vertrouwen en naief m.b.t. Jop en Tessa. Mijns inziens is ze in andere opzichten echter niet naief. Ze heeft best wel gezond verstand, inzicht en levenservaring. Dat Antonette vriendjes maakt vind ik normaal en begrijpelijk. De keuze van die vrienden echter niet. Ik vind bijvoorbeeld Iwan en Esmeralda sympathieker dan Jop en Tessa. Ik verkies robotachtige overschilligheid en huppel-Barbie-Furby gedrag boven het niet zo nauw nemen met de waarheid, stenen gooien en stoken. M.b.t. de opmerking dat Antonette de aardigste van het stel is, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb o.a. Iwan en Esmeralda nooit een opmerking horen maken als 'ik zal ze wel krijgen', tenminste niet serieus bedoeld.
pi_263124
Te vaak heb ik Antonette horen meehuilen met de wolven in de bus. Haar geknik toen Tessa eens achter de rug van de Bosnier riep 'hij moet oprotten'. Ze zegt inderdaad niet veel, maar da's logisch als je weinig te zeggen hebt. Ook haar houding tegen de inmiddels verwijderde allochtonen in de bus heeft een onplezierige nasmaak achtergelaten. En wat zij zich van de retarded Jop laat welgevallen vermag geen respect bij mij op te wekken.

Een ding moet ik kwijt: Van de pulp die nu de bus bevolkt is zij de top-pulp. Zoiets als de beste van de slechten.
Is er iemand die staande kan houden dat de Bus nu beter vermaak verschaft dan in het begin? Wie kijkt er nog, behalve om een kapstok te vinden om nieuwe kritieken aan op te hangen en in de forums te spuien?
Nee, deze Bus is een doodgeboren kindje en ik vraag me af wanneer ze daar zelf achterkomen.

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_263125
Ik ben gaan twijfelen over de oprechte naiviteit die Ant altijd lijkt uit te
stralen toen dat filmpje werd opgenomen, Bul was toen aan het dollen met Bianca
en Ant kwam toen met die opmerking "nou dat is ook lekker spontaan zeg, eerst je
zender afdoen en dan 't water in", ik bedoel, daar moet je dan heel er opmerkzaam
en niet al te goed van vertrouwen voor zijn om zo'n opmerking te maken.
Vorige week stond dit op de site van sbs6 te lezen:

Esmeralda is aan het werk maar weet toch het gesprek in de BUS te domineren.
Tijdens het opvouwen van het BUS-ondergoed zegt Antonette:
"Ik heb geen push-up bh nodig want ik heb van nature aardig wat meegekregen.
Ik stond vooraan in de rij toen ze borsten gingen uitdelen. Dat kan je van
Esmeralda niet zeggen." Maar dat was de jongens niet ontgaan. "Maar heel
Nederland roept 'Esmeralda met haar dikke boemboems', zegt Eric. Waarop
Antonette direct antwoordt: "Nee joh, dat is allemaal nep. Ze gebruikt een
push-up zodat het meer lijkt." Mike is met stomheid geslagen. "Echt?", vraagt
hij aan Antonette. Antonette: "Ja, het is allemaal nep." Mike's droom stort
als een kaartenhuis in elkaar en zegt sip: "Nou dan vind ik haar niet meer
leuk. Nu weet ik dat het niet echt is." Eric kan zich daar goed in vinden.
IvL


Ik had het stukje toen om bij FOK te plaatsen van de site gekopieerd omdat ik de
discussie zo stompzinnig vond, is er niet meer van gekomen, maar nu, in deze topic
is 't toch weer toepasselijk, is Ant hier nu zo onschuldig dat ze zonder zich daar
bewust van te zijn, Es naar beneden haalt en zichzelf ophemelt of is dit toch meer
doortrapt als wij van haar verwachten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet met zekerheid weet.

Neemt niet weg dat ze het wat mij betreft mag winnen.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')