Dat is wel waar jaquote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Turks, gesproken door Westerse Turken in Turkije zelf, ook best wel mooi, heel rustig. De Turken in Nederland hebben alleen nogal de neiging de Arabieren na te doen met veel stemverheffingen en de taal eerder uit te spugen/braken dan het bedeesde wat je kent uit bijvoorbeeld Istanbul.
Ik vroeg me al een tijdje af hoe Turks klinkt voor mensen die zelf geen Turks spreken. En vandaag zei iemand toevallig dat hij het Turks op het Koreaans vond lijken (Koreaans is verwant aan het Turks), dus ik vroeg me af of meer mensen dat vonden. Niet dus.quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Tsja, er zijn ook mensen die vinden dat Nederlands als Hebreeuws klinkt. Buitenlanders vooral. Het is moeilijk om iets duidelijk als een eigen taal te herkennen als je er niet bepaalde woorden uit kunt pikken.
Koreaansquote:Op maandag 19 april 2010 18:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vroeg me al een tijdje af hoe Turks klinkt voor mensen die zelf geen Turks spreken. En vandaag zei iemand toevallig dat hij het Turks op het Koreaans vond lijken (Koreaans is verwant aan het Turks), dus ik vroeg me af of meer mensen dat vonden. Niet dus.
Ja dat snap ik ook niet. Wat Arabisch Arabisch maakt zijn die harde klanken, maar het Turks heeft die helemaal niet.quote:
Maar zeker wel na het stappen naar de lokale Turkse Döner kebab zaak gaan?quote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |