abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80474639
Beste Fok!ers,

Omdat ik geen topic hierover kan vinden (behalve een kort topic in REV), zet ik deze vraag maar even hier neer. Als dit niet de bedoeling is: mijn excuses en dan zie ik het slotje wel verschijnen.

In verband met een verhuizing ben ik op zoek naar een goedkope aanbieder van internet/kabel en gas/water/elektriciteit. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten of ervaringen met het afsluiten hiervan?

Internet hoeft niet supersnel te zijn. We downloaden weleens wat, kijken weleens series via internet of luisteren muziek en dat soort simpele dingen. 10/20 Mb downloadsnelheid, wat ik vaak tegenkom, lijkt me in dat geval wel genoeg.

Kabel hoeft ook niet heel snel te zijn. Aangezien ik een simpele TV heb, is bijvoorbeeld HD niet nodig. Een extra filmkanaal o.i.d. is ook niet noodzakelijk. Gewoon alle Nederlandse en 'standaard' buitenlandse zenders lijkt me genoeg.

Als ik alleen op de prijs af ga lijkt Tele2 het goedkoopst (combi-pakket van tv/internet/bellen). Bellen hoeft er niet persé bij, maar een pakket van alleen tv en internet staat niet bij de keuzemogelijkheden. Zitten hier nog verdere haken en ogen aan? Volgens mij staat Ziggo op plaats 2 qua prijs (ook een combipakket).

Gas/water/elektriciteit moet gewoon goedkoop zijn en het liefst groen. We zullen het voornamelijk 's ochtends, 's avonds en in het weekend nodig hebben als we niet aan het werk zijn. Volgens mij kom ik bij vergelijkingssites dan uit op Greenchoice.

Bedankt alvast voor het advies!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_80474749
Atoomstroom! Het groenste alternatief! En ook nog eens een van de goedkoopste!
Mu!
pi_80474847
Ik werk zelf bij een bewindvoerderskantoor in Noord Nederland en moet regelmatig aanbieders utikiezen voor mijn klanten, wat ik meestal doe voor klanten is:

Gas en elektra bij Essent (gewoon veilige keuze, ze zijn niet het goedkoopst maar blinken voor zover het mijn ervaring is op het werk uit in klantvriendelijkheid)

Kabel/tv/inet: Maakt ook weinig uit, heb vooral slechte ervaringen met Online en UPC, ik kies meestal voor Ziggo

Heb vooral slechte ervaringen met bedrijven als Greenchoice (bereikbaarheid) Energiedirect (vreemd opgebouwde hoge eindafrekeningen)
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 11:35:10 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80474888
Essent en ziggo. Erg stabiele partijen.
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:34 schreef wildcardxxl het volgende:
Ik werk zelf bij een bewindvoerderskantoor in Noord Nederland en moet regelmatig aanbieders utikiezen voor mijn klanten, wat ik meestal doe voor klanten is:

Gas en elektra bij Essent (gewoon veilige keuze, ze zijn niet het goedkoopst maar blinken voor zover het mijn ervaring is op het werk uit in klantvriendelijkheid)

Kabel/tv/inet: Maakt ook weinig uit, heb vooral slechte ervaringen met Online en UPC, ik kies meestal voor Ziggo
En zorgverzekeraar menzis zeker
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_80474950
wat betreft de kabel heb je in de meeste regio's niets te kiezen.
  maandag 19 april 2010 @ 11:37:51 #6
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80475012
Ik heb ervaren dat goedkoop duurkoop is. Ik zit met een standaardcontract voor onbepaalde tijd bij Nuon voor stroom, 1 tarief voor dag en nacht. Mijn gas en water haal ik bij Eneco vandaan en mijn tv, internet en telefonie van Ziggo. Ben erg tevreden en als ik de bedragen die ik betaal vergelijk bij wat ik soms bij mijn klanten zie met de zogenaamde "goedkopere" contracten, dan ben ik blij dat ik dat niet heb.... Alles bij 1 aanbieder onderbrengen vind ik geen goed plan. Heb ook erg getwijfeld over het ziggo verhaal en als er wat mis is met de kabel is het idd lastig geen telefoon te hebben. Gelukkig is er gsm tegenwoordig. Maar goed....Er zijn zoveel aanbieders.... het is allemaal erg afhankelijk van je persoonlijke situatie EN voorkeur.
1x daags 2 vers geperste baby's
pi_80475041
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:35 schreef Renesite het volgende:
[..]

Haha nee helaas, daar laten we de klant vrij in meestal klanten uit friesland die bij de Friesland willen, die vind ik niet erg goed in contact met derden, dan heb ik ze al in january 2009 aangeschreven dat ik de bewindvoerder ben en dan willen ze nu nog geen info geven omdat ze zogenaamd niet aangeschreven zijn.

Maar Menzis heeft wel mijn voorkeur ja;p (Zit zelf overigens bij CZ bij vaders op de polis. (overheidszorgverzekeringen altijd +1)
  maandag 19 april 2010 @ 11:52:44 #8
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_80475568
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:35 schreef Renesite het volgende:
[..]

we matchen
  maandag 19 april 2010 @ 12:03:25 #9
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_80475965
Vooral geen UPC kiezen. Wat een drama was dat zeg. Nieuwe klanten aannemen kunnen ze prima, maar als er dan iets mis gaat en je komt bij hun klanten'service' terecht dan kom je er pas achter dat ze echt een stelletje prutsers zijn.

- Afspraken die men niet nakomt (Er is mij al 5x beloofd dat iemand mij gegarandeerd terug zou bellen binnen 2 werkdagen. Nu 1 maand later heb ik nog nooit iemand van UPC aan de lijn gehad.
- Ze doen je aanbiedingen die ze plotseling vergeten zodra je er gebruik van wilt maken. Was echt 4 maanden bezig om mijn -teveel betaalde- geld terug te krijgen. Toen ik het eenmaal terug had gekregen bleek dat ze de BTW over het teveel betaalde bedrag in hun eigen zak hadden gestoken. Duurde vervolgens ook weer meer dan 1 maand en diverse telefoontjes voordat ze dat ook terug gestort hadden...
- Afhandeling van garantiezaken duurt (ondertussen) meer dan 3 maanden en dat vinden ze de normaalste zaak van de wereld.
- Medewerkers die echt geen enkele betrokkenheid tonen. "Ja meneer, daar kan ik ook niets aan doen", "Nee daar gaat iemand anders over", "Nee u kunt deze persoon niet zelf bellen, u moet echt wachten tot hij contact met u opneemt", "nee het ligt bij de leverancier, nee ik weet niet wie dat is, nee ik kan dat voor u niet navragen' en dan halverwege het gesprek blijkbaar geen zin meer hebben en dan gewoon ophangen.

Ik weet dat service in Nederland voor de meeste bedrijven een sluitpost is waar men het liefst zo min mogelijk geld aan besteed, maar UPC is wat dat betreft echt het ergst. Nog nooit zo slecht behandeld als daar...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_80476070
Hup, dagvaarden die handel!
Mu!
  maandag 19 april 2010 @ 12:11:05 #11
85962 ioko
I Appear Missing
pi_80476219
Greenchoice is een goede keus voor energie, goede klantenservice (lokaal tarief), heldere contracten en groen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_80478489
Ik zit met gas en licht bij Essent. Geen idee of die de goedkoopsten zijn. Maar ik hoor er wel de minste klachten over. Hier betaal ik nu 90 euro p/m. (1 persoon, geen CV maar 1 gaskachel in de woonkamer en keukengeiser en koken op gas)

Tele2 zit ik bij voor internet/tv/telefoon. Ik betaal 39,95 p/m en daar komen nog beetje gesprekskosten bij op. Dat is vaak max. 2 euro. Ik bel gratis naar bijvoorbeeld mijn ouders, broer en zussen omdat zij ook Tele2 hebben. Dus als je veel vrienden/familie hebt die je veel zou bellen die Tele2 hebben is dat zeer gunstig. En bovendien zijn extra's als Eredivisie Live en Sport1/Film1 ook nog mogelijk.

Verder heb ik natuurlijk mijn mobiel nog voor het mobiel bellen.
  maandag 19 april 2010 @ 14:03:52 #13
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_80480406
Als je goedkoop wil, kan je ook nog eens kijken naar Digitenne wbt. TV. Mits je slechts twee TV's hebt, is Digitenne goedkoper dan kabel. Ook willen ze nog wel eens een leuke pakket deal maken met internet + TV.
  maandag 19 april 2010 @ 15:29:39 #14
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80483659
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:03 schreef Ludootje het volgende:
Als je goedkoop wil, kan je ook nog eens kijken naar Digitenne wbt. TV. Mits je slechts twee TV's hebt, is Digitenne goedkoper dan kabel. Ook willen ze nog wel eens een leuke pakket deal maken met internet + TV.
En helaas is de kwaliteit absolute bagger. Zie je niet bij een CRT maar als je een Full HD TV hebt stoort het enorm.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 19 april 2010 @ 15:33:12 #15
86641 rece
Oohhlala
pi_80512442
quote:
Die lijkt inderdaad erg goedkoop. Geen haken en ogen?
pi_80513960
Bij televisie is het voor mij ook altijd van belang welke zenders ze hebben. Veel aanbieders hebben de BBC en zelfs soms CANVAS etc. niet is het basispakket. Aangezien ik vooral BBC kijk, is dit echt een reden om niet naar een goedkopere aanbieder over te stappen. Zit nu bij Ziggo alles -in-een en ben heel tevreden
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_80514091
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:10 schreef rub3n het volgende:
Ik zit met gas en licht bij Essent. Geen idee of die de goedkoopsten zijn. Maar ik hoor er wel de minste klachten over. Hier betaal ik nu 90 euro p/m. (1 persoon, geen CV maar 1 gaskachel in de woonkamer en keukengeiser en koken op gas)

(..)
Ik vind 90 euro nog best veel, wij betalen met 2 personen in de zelfde situatie, gaskachel en geiser etc, 76 euro bij Eneco. Maar misschien krijg jij bij de eindafrekening weer meer terug.
pi_80516276
De Nederlandse Energie Maatschappij (je weet wel, met Frans Bauer ) lijkt trouwens het goedkoopst van allemaal.

Edit: Hm, met vaste kosten erbij en de eis van groene energie lijkt Greenchoice toch ook wel weer heel goedkoop te zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door De Wouzeraar op 20-04-2010 16:33:47 ]
pi_80525589
En voor Internet + TV lijkt Tele2 het goedkoopst te zijn(als ik tenminste de slechte verhalen over Digitenne mag geloven). Maar weet iemand hoe het zit met het aansluiten van 2 decoders (huiskamer en slaapkamer) en het internet op meerdere computers (zonder draadloos internet kaart)? Krijg je alle spullen meegeleverd of moet je nog zelf allerlei dingen kopen?
pi_80525681
Een modem heeft niet altijd meerdere uitgangen voor internet. Je zult dus sowieso een router moeten kopen, als je die niet al hebt.
pi_80525932
Ik zeg het nog maar een keertje: www.atoomstroom.nl ! Groen en goedkoop!
Mu!
pi_80525957
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:38 schreef lemonlime het volgende:
Een modem heeft niet altijd meerdere uitgangen voor internet. Je zult dus sowieso een router moeten kopen, als je die niet al hebt.
Router heb ik inderdaad al wel.

Maar ondertussen begin ik door de bomen het bos niet meer te zien. Scarlet heeft namelijk digitale tv voor 7,95 en internet voor 19,95. Dan lijken die weer het goedkoopst. + 7,95 voor een tweede tv.

[ Bericht 2% gewijzigd door De Wouzeraar op 20-04-2010 16:57:59 ]
pi_80552746
Op verzoek een schop richting DIG
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80554406
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Op verzoek een schop richting DIG
Dankuwel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')