Dat weet ik zelf niet eens, het is mijn hele leven al zo.quote:
Ik hoop dat je mijn reactie wel serieus vond maar goed.quote:Op zondag 18 april 2010 17:10 schreef ElizabethI het volgende:
[..]
Dat weet ik zelf niet eens, het is mijn hele leven al zo.
@ Esmerallda17, een hond nemen is echt geen optie. Ik woon alleen en ga echt niet alleen met een hond in huis zitten.
Voor alle mensen die denken dat ze grappig zijn met hun plaatjes...Ik ben bang voor honden, niet voor plaatjes van honden. Ik vind het jammer dat er niet serieus gereageerd word maar het doet me verder niets dus bespaar jezef de moeite.
Door in aanmerking te komen met honden, verleg je je grenzen en na een tijd ben je er niet meer bang voor.quote:Op zondag 18 april 2010 17:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Je moet ook geen hond nemen als je er bang voor bent. Hond ruikt dat. Dat is een self for filling prophecy.
Zeker geen kind dat net een beetje "fatsoenlijk" kan lopen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:16 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je moet ook geen kind alleen met een hond laten.
De meeste idd. Maar je zal maar net die andere treffen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Forskneck het volgende:
In iedergeval hoop ik dat je er vanaf komt, want de meeste zijn super lief![]()
Dat is wel heel erg extreem.quote:Op zondag 18 april 2010 16:57 schreef ElizabethI het volgende:
ik vind het zelfs al best vervelend om bij mensen langs te gaan die in een honden-rijke buurt wonen.
Klopt ook helemaal. Omdat het vermijden van honden redelijk werkt als angstdemping, zul je het blijven doen. Dus exposure werkt inderdaad het best, maar ook je cognities t.o.v. honden moeten aangepast worden in bepaalde mate. Een psycholoog kan je hier goed in helpen en een soort angst-hiërarchie opstellen die je afwerkt. De psycholoog dient dan als een soort coach en helpt je ook aan het antwoord op de vraag "Waarom ben ik bang?".quote:Op zondag 18 april 2010 20:35 schreef n8n het volgende:
Confrontatie is het enige dat je kan helpen, ik zou hier een manier in vinden.
Indien een ansgt rationeel is en je vlucht/vermijd neemt de angst af doordat het voorbij gaat. Als de angst irrationeel is, zoals die van jou, en je vlucht/vermijd wordt je angst steeds groter.
Hond bijt baby dood.quote:Op maandag 19 april 2010 21:48 schreef DerUberMensch het volgende:
De meeste honden zijn wel oké.
Nogal. Zo'n hondje komt aanlopen voor een aai en dan krijgt die zo'n ding te horen.quote:Op zondag 25 april 2010 22:04 schreef -Strawberry- het volgende:
De enige manier is door jezelf te confronteren met je angst, en je dus juist te bevinden in de buurt van honden. Of inderdaad zelf een hond nemen (liefst puppy). Een meisje bij mij in de buurt is er op die manier vanaf gekomen.
Een goeie vriendin van me is ook bang voor honden, maar therapie heeft haar niet geholpen. Ook hypnose niet. Nu heeft ze zo'n apparaat dat werkt als een soort hondenfluit. Die neemt ze overal mee naartoe en die hoge toontjes zouden honden dan wegjagen. Mocht ze dus een hond op haar af hebben komen, dan kan ze die wegjagen met dat ding.
Ik hoop dat ze 'm nog nooit heeft hoeven gebruiken, maar het geeft haar het vertrouwen om dan toch naar parkjes en dergelijke te gaan. Ik vind het nogal een raar apparaat en eigenlijk zielig voor die honden....
quote:Op zondag 18 april 2010 17:00 schreef Esmerallda17 het volgende:
Ik denk dat de enige manier om er van af te komen dus is om zelf een puppy te nemen die daarna groter word
Dat merk je dan snel genoeg en puppies zijn over het algemeen makkelijk weer elders te plaatsen.quote:Op zondag 25 april 2010 22:28 schreef VonHinten het volgende:
[..]![]()
En als het toch niet bevalt hebben we weer een asielhond meer. Puik advies dit
Dan staan ze ook bij de andere uitgang! Dit is echt zo grappig.quote:Op zondag 25 april 2010 21:31 schreef Marurk het volgende:
Als het je niets doet, waarom vind je het dan jammer?quote:Op zondag 18 april 2010 17:10 schreef ElizabethI het volgende:
[..]
Voor alle mensen die denken dat ze grappig zijn met hun plaatjes...Ik ben bang voor honden, niet voor plaatjes van honden. Ik vind het jammer dat er niet serieus gereageerd word maar het doet me verder niets dus bespaar jezef de moeite.
Ze wil graag serieus advies en geen advies in de vorm van plaatjes, omdat ze daar dus niet bang voor is.quote:Op zondag 25 april 2010 22:56 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Als het je niets doet, waarom vind je het dan jammer?
Ik pik 'm even voor TTK.quote:Op zondag 18 april 2010 17:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Je moet ook geen hond nemen als je er bang voor bent. Hond ruikt dat. Dat is een self for filling prophecy.
Moet zeggen dat ik mijn hond ook altijd heb loslopen. Nooit problemen mee. Snap ook niet waarom je verontwaardigd bent? Mijn hond vind het heerlijk om lekker los te lopen. Ik ga hem dus ook echt niet constant aanlijnen. Ben wel van mening dat je als hondenbeziiter er dan voor moet zorgen dat andere mensen er geen last van hebben.quote:Op maandag 26 april 2010 10:08 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben ook erg bang voor honden. Ik vertrouw ze voor geen meter sinds ik als kind een keer ben gebeten door een gemeen zwart kreng.
Ik ben ook altijd wel verontwaardigd als ik zie dat mensen die kutbeesten gewoon los laten lopen op straat. Ik wens die vieze dingen niet in m'n buurt, te snuffelen aan me. En straks vallen ze me nog aan ook, onbetrouwbaar als ze immers zijn. Ze moeten namelijk mijn angst wel ruiken!
met alle respect, maar "gewoon rustig doorlopen" is nogal moeilijk als je er echt doodsbang voor bent.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik mijn hond ook altijd heb loslopen. Nooit problemen mee. Snap ook niet waarom je verontwaardigd bent? Mijn hond vind het heerlijk om lekker los te lopen. Ik ga hem dus ook echt niet constant aanlijnen. Ben wel van mening dat je als hondenbeziiter er dan voor moet zorgen dat andere mensen er geen last van hebben.
Overigens vind ik je angst dat een hond je zomaar aanvalt ongegrond. Dat doen ze niet zomaar. En onbetrouwbaar zijn ze ook niet zo zeer. Een goed opgevoede hond (daar valt of staat alles simpelweg mee) is betrouwbaarder dan een mens.
En ja, je angst zullen ze inderdaad wel ruiken ja. Daar hebben ze dan wel een neus voor. Enige wat je daaraan kan doen is de hond negeren, niet aankijken en gewoon rustig doorlopen. Weinig honden die dan achter je aan gaan hoor.
Dan zou ik helemaal panisch moeten zijnquote:Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef IceBeach het volgende:
Ik herken je probleem helemaal. Ik heb het dan wel alleen met grote honden, dus niet met teckels enzo.
Komt waarschijnlijk doordat ik in mijn jeugd 2x door een hond ben gebeten en verscheidene malen er door achterna ben gezeten.![]()
Ja het is ook heel simpel gezegd idd, dat gewoon doorlopen. Het is de beste oplossing, maar wel moeilijk als je echt bang bent ja. Aan de ene kant zou ik ook zeggen dat een goed opgevoede duitse herder eigenlijk heel goed is om je angst mee te overwinnen. Die beesten zijn echt één van de meest betrouwbare honden. Als dat goed gaat dan heb je ook meteen een redelijk imposante hond gehad en is de angst voor veel andere honden misschien een stuk minder. Echter indien je natuurlijk echt bang bent is dat gewoon heel lastig, temeer ook omdat zo'n hond dat merkt...Moeilijk, moeilijk.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:40 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
met alle respect, maar "gewoon rustig doorlopen" is nogal moeilijk als je er echt doodsbang voor bent.
aan de andere kant. Als een hond goed opgevoed is kan de hond rustig loslopen, maar zorg er ook voor dat hij ook daadwerkelijk goed luistert. In het (zeldzame) geval dat een hond "zomaar" een mens aanvalt moet je ook de consequenties dragen. Jij bent verantwoordelijk voor je hond.
(bovenstaande alinea is overigens niet specifiek voor Accordtje, maar voor alle hondenbezitters).
de belangrijkste tip voor TS is toch omgaan met honden. Begin met hele lieve brave honden en ga zo steeds een stapje verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |