abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80439648
Ik wil graag een kroonluchter ophangen (12kg) aan het haakje van een centraaldoos boven een gipsenplafond met ornament. Ik heb het plafond niet zelf geplaatst dus weet niet hoe eea boven het plafond is gemonteerd. Als ik de lamp aan het haakje ophang, hangt hij ogenschijnlijk stabiel. Echter tussen het haakje van de centraaldoos en de ophanghaak van de kroonluchter zit nog een kettinkje (om het dikte van het ornament te overbruggen). Heb een foto toegevoegd om het kettinkje te laten zien.

Is er iemand die kan aangeven of deze constructie 12kg kan dragen?

zondag 18 april 2010 @ 11:00:10 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_80439716
Ik zou er voor de grap eens 15 en daarna 20 kg aanhangen, als hij dit houdt, gaat het met die kroonluchter ook wel goed komen.
pi_80439821
Dat kettinkje zal het wel houden, zou me eerder zorgen maken om hoe het er boven zit... zou natuurlijk zonde zijn als je ornament enzo naar beneden komt...

Zit er een ijzeren denksel op de centraaldoos waar het kettinkje aan hangt? of een kunststof?

Ik zou het zelf gewoon proberen... maar ja, wie ben ik....
  zondag 18 april 2010 @ 11:05:03 #4
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80439824
meestal zit er rondom de centraaldoos in een gipsplafond een regelwerk waar ook de doos aan vast zit.. Dat lijkt me stabieler dan het haakje van de deksel.....

O wacht. dat ornament kan er niet af? hmmz.... tsjah... das lastig....

Anderzijds: je merkt vanzelf dat het haakje het niet kan houden
  zondag 18 april 2010 @ 11:32:30 #5
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80440467
Gips of hout.... of beton of staal..... I don't care.
Ga naar de megapraxis die open is op zondag, haal een boormachine, een haak en een boor (plus pluggen ) die zeker weten dit soort shit kunnen dragen. Alle andere manieren zijn onder de streep amateuristisch gehobby. Kweenie wat de prijs is van je luchtertje, en of er iets onder komt van enige waarde, maar 't lijkt me in alle gevallen huilen met tranen als t niet goed gedaan wordt en hij klettert naar beneden.
1x daags 2 vers geperste baby's
pi_80440931
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef Babysap het volgende:
Gips of hout.... of beton of staal..... I don't care.
Ga naar de megapraxis die open is op zondag, haal een boormachine, een haak en een boor (plus pluggen ) die zeker weten dit soort shit kunnen dragen. Alle andere manieren zijn onder de streep amateuristisch gehobby. Kweenie wat de prijs is van je luchtertje, en of er iets onder komt van enige waarde, maar 't lijkt me in alle gevallen huilen met tranen als t niet goed gedaan wordt en hij klettert naar beneden.

dus een ornament naar de kloten halen met je boormachine is niet amateuristisch?

het enige wat hier amateuristisch is, is jou post....
  zondag 18 april 2010 @ 11:59:54 #7
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80441144
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:50 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

dus een ornament naar de kloten halen met je boormachine is niet amateuristisch?

het enige wat hier amateuristisch is, is jou post....
Lul met vingers...... je hoeft je ornament toch niet te verkloten met een boor.....

Hoewel.... Ik weet niet hoe jij boort natuurlijk.
  zondag 18 april 2010 @ 12:01:45 #8
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80441199
Kiezen of delen: Of door je ornament boren met de kasn die te slopen (volgens TOAO) of je kroonluchter te pletter horen / zien vallen
  zondag 18 april 2010 @ 12:35:30 #9
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80441973
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:01 schreef gateway het volgende:
Kiezen of delen: Of door je ornament boren met de kasn die te slopen (volgens TOAO) of je kroonluchter te pletter horen / zien vallen
Juist. Dit soort dingen moet je van tevoren plannen. Als het naderhand moet gebeuren moet je je ornament loshalen en dan bewerken OF je boort er doorheen. En dat kan echt prima als je voorzichtig en vooral DOORDACHT te werk gaat.
  zondag 18 april 2010 @ 12:47:05 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_80442233
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:01 schreef gateway het volgende:
Nu ga je er rücksichtslos van uit dat het huidige haakje de kroonluchter niet kan houden zonder problemen.
  zondag 18 april 2010 @ 12:52:30 #11
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80442386
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:47 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nu ga je er rücksichtslos van uit dat het huidige haakje de kroonluchter niet kan houden zonder problemen.
Hahaha, ik denk dat, als je niet weet of de kroonluchter gehouden kan worden door het haakje/kettinkje, je daar maar beter van uit kunt gaan..... toch? Je wilt niet voor een voldongen feit komen te staan in een geval als dit

You sneaky peaky.... I see what you did there....
  zondag 18 april 2010 @ 12:57:01 #12
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_80442523
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:52 schreef Babysap het volgende:

[..]

Hahaha, ik denk dat, als je niet weet of de kroonluchter gehouden kan worden door het haakje/kettinkje, je daar maar beter van uit kunt gaan..... toch? Je wilt niet voor een voldongen feit komen te staan in een geval als dit

You sneaky peaky.... I see what you did there....
Daarom is het de moeite waard om voordat je op de gok gaat boren om te kijken of er een steunbalk zit, eerst een overbelasting op het haakje moet doen, dus meer eraan hangen. Blijkt dat stabiel, dan vooral de kroonluchter lekker aan het haakje hangen. Net zoals bij mijn eettafel lamp, groot apparaat, hangt op één schoef van een 8mm die een kleine centimeter in het beton zit. Enige reden dat ik de lamp eraan heb gehangen is omdat ik er zelf aan kon hangen.
  zondag 18 april 2010 @ 13:05:42 #13
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80442708
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:57 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Daarom is het de moeite waard om voordat je op de gok gaat boren om te kijken of er een steunbalk zit, eerst een overbelasting op het haakje moet doen, dus meer eraan hangen. Blijkt dat stabiel, dan vooral de kroonluchter lekker aan het haakje hangen. Net zoals bij mijn eettafel lamp, groot apparaat, hangt op één schoef van een 8mm die een kleine centimeter in het beton zit. Enige reden dat ik de lamp eraan heb gehangen is omdat ik er zelf aan kon hangen.
Ik mag toch hopen dat dat voor zichzelf spreekt inderdaad. En dat TS dergelijke dingen een beetje bekeken heeft voordat ie is gaan posten. Of hij is een klusser met 2 linkerhanden, wat niet zo erg is want dan kan je het aan je vrouw vragen. Maar als je er niet over nadenkt en wat uitzoekt... dan zit je met een groter probleem. Het "doordacht" aspect is met klussen echt minstens zo belangrijk als het "voorzichtig" aspect.
  zondag 18 april 2010 @ 13:12:40 #14
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_80442926
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:05 schreef Babysap het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat dat voor zichzelf spreekt inderdaad. En dat TS dergelijke dingen een beetje bekeken heeft voordat ie is gaan posten. Of hij is een klusser met 2 linkerhanden, wat niet zo erg is want dan kan je het aan je vrouw vragen. Maar als je er niet over nadenkt en wat uitzoekt... dan zit je met een groter probleem. Het "doordacht" aspect is met klussen echt minstens zo belangrijk als het "voorzichtig" aspect.
en het "juiste gereedschap voor de juiste klus" aspect
  zondag 18 april 2010 @ 13:14:48 #15
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80443001
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef Bob-B het volgende:

[..]

en het "juiste gereedschap voor de juiste klus" aspect
en het "meten is weten als je weet wat je meet" aspect
pi_80445902
Alle discusie's ten spijt, een normaal bevestigde centraaldoos met haak kan met gemak 12 kg gewicht dragen, dus ts kan zijn kroonluchter gewoon ophangen
  zondag 18 april 2010 @ 17:36:17 #17
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80450899
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:00 schreef exlurker het volgende:
Alle discusie's ten spijt, een normaal bevestigde centraaldoos met haak kan met gemak 12 kg gewicht dragen, dus ts kan zijn kroonluchter gewoon ophangen
alstie in beton zit denk ik het ook wel, maar als ie in een regelwerk van het gipsplafond zit..... (je hebt er beunhazers bij die de CD dan nauwelijks vastzetten)

Paar schroeven door de doos in de panlat ernaast werkt stukken beter
pi_80452375
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:36 schreef gateway het volgende:

[..]

alstie in beton zit denk ik het ook wel, maar als ie in een regelwerk van het gipsplafond zit..... (je hebt er beunhazers bij die de CD dan nauwelijks vastzetten)

Paar schroeven door de doos in de panlat ernaast werkt stukken beter

Als er beunhazen bezig zijn geweest helpen schroeven door de doos ook niet meer

ps. een electromonteur zal nooit schroeven door de doos draaien, dat is meer voor beunhazen.
De schroeven in de doos zouden de draden kunnen beschadigen met alle gevolgen vandien
  zondag 18 april 2010 @ 19:37:12 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80454911
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:00 schreef exlurker het volgende:
Weet je dat zeker?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 18 april 2010 @ 20:27:05 #20
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80457117
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:20 schreef exlurker het volgende:

[..]

ps. een electromonteur zal nooit schroeven door de doos draaien, dat is meer voor beunhazen.
De schroeven in de doos zouden de draden kunnen beschadigen met alle gevolgen vandien
ik zie electriciens genoeg hoor die dat doen. Zou ook niet weten hoe je die doos anders fatsoenlijk vastkrijgt.... niet met die 2 schroefjes door de buisinvoer
  zondag 18 april 2010 @ 20:33:11 #21
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80457374
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:20 schreef exlurker het volgende:

[..]

Je zou juist denken dat een electromonteur WEET (of zou uitzoeken) waar die draden precies lopen en het daarom JUIST zou kunnen doen
pi_80457716
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:27 schreef gateway het volgende:

[..]

ik zie electriciens genoeg hoor die dat doen. Zou ook niet weten hoe je die doos anders fatsoenlijk vastkrijgt.... niet met die 2 schroefjes door de buisinvoer
Wat is er mis met 2 schroeven door de buisinvoer?
Als je niet kan zien waar dat kettingkje aan vast zit zou ik er eens 15 kilo aan hangen om te zien of die dat houdt. Gaan boren heeft niet zoveel zin als je niet weet waar een balk of een raggel zit.

edit:

daar kan je wel 12kg aan hangen
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_80461220
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Als je niet kan zien waar dat kettingkje aan vast zit zou ik er eens 15 kilo aan hangen om te zien of die dat houdt. Gaan boren heeft niet zoveel zin als je niet weet waar een balk of een raggel zit.

met 2 schroeven door de buisinvoer is niets mis, is zelfs een goede manier van bevestigen en is ook heel iets anders dan schroeven door de doos
pi_80969283
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Mute_Me het volgende:
[..]

edit:
[ afbeelding ]
daar kan je wel 12kg aan hangen
Ziet er mooi uit, maarrr....
Mis nog zadels vlak na de centraaldoos
pi_80973080
wel beetje opletten, bij ons is ooit de luster uit het plafond gevallen, maar die daar met houten plug in

12 kg kan na een tijdje teveel worden, hoewel je even met 20 hebt geprobeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')