abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80376174
In onze nieuwbouwwoning zijn alle wanden/plafonds sausklaar gemaakt door een stucadoor. Wij gaan van het weekend voor het sausen alle wanden controleren. Een aantal plekjes voelt ietswat ruw aan, is het verstandig om dit te schuren of krijg je dan alleen maar krassen in je wand?
pi_80376457
Hoe vaak ga je voelen aan de muur dan?
Tenzij je het ook echt ziet zou ik eraf blijven.
Zie je het wel dan kan je het met een heeeel fijn schuurpapiertje lichtjes opschuren maar het wordt er niet altijd mooier van.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80377437
Ik denk niet dat het veel uit gaat maken, als de zon er een keer raar op staat zie je pas echt alle oneffenheden...

als je er toch wat aan wil doen moet je doen Mietje zegt...
pi_80379534
Er is wel speciaal schuurpapier voor stuc. Ik heb er de ruwe randjes bij mijn wand mee weggewerkt zonder problemen. De muur ziet er beter uit. Maar ik had soms nog ook net zo'n aanzet op de muur staan. En die moest ik dus wel weg schuren.

Als het alleen maar ruw voelt en je niks ziet is het alleen maar heel vervelend rotwerk...
pi_80380609
branderplast erover heen smeren,heb je gelijk een goeie ondergrond voor je sausen.maar als je je stucadoor had gevraagd om hem saus klaar te maken had hij er waarschijnlijk ook branderplast overheen gesmeerd en hoef je niet te schuren om oneffenheden weg te schuren,maar schuren en dan sausen kan natuurlijk ook.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:18:51 #6
291754 Suzanne-
-- Nil volentibus arduum --
pi_80383970
Wij hebben onlangs onze muren ook helemaal glad laten stuccen (echt helemaal glad). De muur boven hebben we zelf geschilderd, deze moet eerst opgeschuurd worden met schuurpapier (pak iets van 400) en daarna met een vegertje eroverheen. Anders ga je oneffenheden zien en die worden groter door de verf.

De schilders hebben de benenden verdieping geschilderd en ook zij hebben eerst alles geschuurd.
Daarna alles in de voorstrijk en toen alles geschilderd (voorstrijken zijn wij vergeten en dan gaat er heel wat meer verf op!).
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:21:51 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_80384081
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef Suzanne- het volgende:
(voorstrijken zijn wij vergeten en dan gaat er heel wat meer verf op!).
En dan is het ook best wel eens lastig om het mooi egaal te krijgen, hebben we hier eens gemerkt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:58:27 #8
291754 Suzanne-
-- Nil volentibus arduum --
pi_80392778
ja inderdaad, met wit hadden we er weinig last van, maar we hadden één gekleurde muur in de planning, 2x geschilderd je bleef plekken zien die wel goed gedekt hadden en andere die lichter leken.

Toen op advies van de schilder, voorstrijk erover en toen geschilderd, in één keer mooi dekkend en egaal..
pi_80396866
Wat kost dat nu tegenwoordig stucwerk saus klaar maken?
pi_80549208
Ik heb twee weken geleden de muren voor de nieuwe keuken superglad sausklaar laten stucen. Op advies van de stukadoor heb ik erna nog even met een schuurpapiertje (niet te grof maar ook niet te fijn, anders pakt ie niet alles) de spikkeltjes eraf geschuurd. Ook ik had op enkele plekken wat sporen van het materiaal van de stukadoor, deze kon ik mooi wegschuren voor een megaglad resultaat. Het geeft wel wat stof en rotzooi (erna even de muur afstofferen en lichtjes afnemen met een vochtige handdoek), maar ik zou het sowieso op deze manier doen.

Tijdens het verven heb ik geen voorstrijkmiddel gebruikt, aangezien het stucwerk er vrij gelijkmatig opzat. Ik heb een super resultaat zonder vlekken of vegen.

De prijzen voor sausklaar laten stucen is natuurlijk nogal afhankelijk van het aantal vierkante meters, hoeken en eventuele opstakels of extra wensen. Ik heb voor de achterwand van de keuken, twee zijwanden en het meestucen van een koof pakweg 20 euro per vierkante meter betaald inclusief materiaal, voorrijkosten en netjes opleveren van de werkplek. Als je een hele verdieping laat doen betaal je uiteraard minder, laat je een wc van 6 vierkante meter doen betaal je waarschijnlijk meer.
pi_80551243
Uiteindelijk gewoon 250m2 nagelopen met schuurpapier 400 en een plamuurmes voor de klodders. Onze schilder heeft nu wel alles voorgestreken en is begonnen met latexen. Het resultaat is echt super!

Wij betaalden ¤12 p/m2 voor de wanden (gipswanden roodband, kalkzandsteen profinish) en ¤18 p/m2 voor plafonds (alles inc. btw). Werk is volgens de planning geklaard en woning is netjes achtergelaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')