Wanneer je berecht wordt als veelpleger houd dat in dat je ook daadwerkelijk meerdere dingen op je kerfstok hebt.quote:Maar een situatie waarin je zoon van 14 door een misstap op dezelfde manier berecht wordt als een veelpleger moet ook niet een optie zijn.
Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie (ook zo'n links taboe) eruit halen. Dat is de enige manier om een effectie aanpak te realiseren. Een straf die voor een Nederlander werkt werkt voor een Marokkaan niet en andersom. Culturen verschillen, face it. Dit gaat ook niet veranderen, hoe graag links en de EU dat ook willen.quote:Wat stel jij voor?
quote:Op donderdag 15 april 2010 23:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Maak je geen zorgen: ook hoogopgeleiden (1 d...) zien het probleem.
Het is de elitaire houding van links waardoor het lijkt alsof "de intellectuelen" van dit land het probleem niet (willen) zien. Dat is ook het grappige aan links: die denken dat als je "intellectueel" bent, je per definitie links bent. Ziedaar ook één van de belangrijkste redenen waarom ik een bloedschurft aan links heb...
[..]
Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie eruit halen. Enige manier om een effectie aanpak te realiseren. Een straf die voor een Nederlander werkt werkt voor een Marokkaan niet en andersom.
Discriminatie eruit? Dat gaat niet lukken, of internationaal moet er een hele flinke omslag komen, wat waanzin is. In de media laten ze "natuurlijk" alle uitschotten van de samenleving zien, anders heb je geen kijkers/lezers/luisteraars. De afgelopen jaren heb ik veel van Eindhoven/Utrecht en Tilburg gezien, maar in al die tijd nog nooit iets vervelends meegemaakt. Het wordt te veel opgeklopt. "Gelukkig" zijn er voor de komende kabinetsperiode veel politieke punten waarover de PVV inhoudelijk niet veel over te zeggen heeft.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Maak je geen zorgen: ook hoogopgeleiden (1 d...) zien het probleem.
Het is de elitaire houding van links waardoor het lijkt alsof "de intellectuelen" van dit land het probleem niet (willen) zien. Dat is ook het grappige aan links: die denken dat als je "intellectueel" bent, je per definitie links bent. Ziedaar ook één van de belangrijkste redenen waarom ik een bloedschurft aan links heb...
[..]
Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie (ook zo'n links taboe) eruit halen. Dat is de enige manier om een effectie aanpak te realiseren. Een straf die voor een Nederlander werkt werkt voor een Marokkaan niet en andersom. Culturen verschillen, face it. Dit gaat ook niet veranderen, hoe graag links en de EU dat ook willen.
Really? Dan hoop ik serieus dat jij jezelf niet als hoogopgeleid ziet.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie (ook zo'n links taboe) eruit halen.
Dat hoef ik niet te doen, dat ben ik. Feiten gaan bij mij boven meningen, maar ja, feiten zijn aan jouw soort niet besteed...quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:12 schreef cerror het volgende:
[..]
Really? Dan hoop ik serieus dat jij jezelf niet als hoogopgeleid ziet.
Ik ben een racist, omdat?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]!!!!!
Zie hier een domme racist![]()
!
Prijs je gelukkig: ik heb zat van Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam gezien; teveel eigenlijk...quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:09 schreef Anne-Myrthe het volgende:
[..]
Discriminatie eruit? Dat gaat niet lukken, of internationaal moet er een hele flinke omslag komen, wat waanzin is. In de media laten ze "natuurlijk" alle uitschotten van de samenleving zien, anders heb je geen kijkers/lezers/luisteraars. De afgelopen jaren heb ik veel van Eindhoven/Utrecht en Tilburg gezien, maar in al die tijd nog nooit iets vervelends meegemaakt. Het wordt te veel opgeklopt. "Gelukkig" zijn er voor de komende kabinetsperiode veel politieke punten waarover de PVV inhoudelijk niet veel over te zeggen heeft.
Volgens mij dragen ze helemaal geen oplossingen aan. Althans niet per definitie.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De PVV biedt oplossingen die leuk klinken maar (op korte termijn) niet haalbaar zijn, afgezien van de vraag of de PVV ze zelf kan onderbouwen met argumenten die op feiten gebaseert zijn ipv op onderbuikgevoelens van personen die over vier jaar niet voor de tweede of derde keer gaan stemmen 'omdat het toch geen zin heeft'.
Ze dragen wel oplossingen aan, maar als deze al haalbaar zijn, zie je de uitwerking daarvan pas 6 jaar later als het voor de eerste keer getoetst kan worden. Een groot deel van deze stemmers stemt op de PVV omdat ze vinden dat er nu een probleem is en zullen over 2 jaar al zeggen dat er niks aan gedaan is, concluderen dat hun stem dus geen zin gehad heeft en blijven daardoor thuis bij verkiezingen, totdat er een volgende populist opstaat .quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:58 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Volgens mij dragen ze helemaal geen oplossingen aan. Althans niet per definitie.
Of ze verschuiven problemen of ze hebben ideeen die simpelweg nooit haalbaar zijn.
Goed topicquote:Op donderdag 15 april 2010 23:49 schreef Buschetta het volgende:
Het stemt me soms best triest als ik al die goedbedoelde energie verloren zie gaan over topics hoe "evil" Geert Wilders en z'n PVV is. Als slechts een fractie van al die energie, media hypes en aandacht van individuen uitging naar de "Root Cause" van het bestaan van de PVV dan waren er wellicht oplossingen om de huidige verloren "Allochtone" Algerijnen, Irakezen en Marrokanen enzovoort een plek te geven in de Nederlandse maatschappij.
Ze zijn in Nederland geen Nederlanders maar ze zijn nog minder thuis in hun zogenaamde thuisland. Een erg triest gegeven.
Er zijn grote groepen Nederlandse jongens waar ook het nodige aan schort. Maar het is des te meer opvallend dat juist de criminele activiteiten te vinden is bij Marokkanen. Kijk Opsporing Verzocht elke week, en je weet wat ik bedoel.quote:Soms lijkt het alsof de situaties zoals die beschreven worden in de diverse media als een fantoom worden ervaren door de "hoger opgeleidden" en dat deze "ge-terroriseerden" waanbeelden hebben die zo ver van de realiteit afstaan dat het simpelweg onzin moet zijn.
Maar als ik Nederlandse jongeren in gebroken Nederlands hoor spreken op mijn bezoek aan Nederland, en elke dag in zo'n week een situatie meemaak die ongewoon is voor mijn doen qua menselijk gedrag dan vraag ik me weleens af hoe blind mensen kunnen zijn.
Je zegt het zelf, zachte hand werkt niet, dan maar de harde hand. Maar dan krijg je weer het boe-geroep van bepaalde lieden die vaak linkse partijen stemmen. Ergens hebben die lieden wel gelijk, hard aanpakken leidt ook weer tot meer verhardheid. Toch moet je ergens een grens stellen.quote:Dat er een probleem is met bepaalde groepen moet inmiddels wel duidelijk zijn. Maar wat zijn nou de oplossingen? De zachte hand werkt niet. Maar een situatie waarin je zoon van 14 door een misstap op dezelfde manier berecht wordt als een veelpleger moet ook niet een optie zijn. Al is dat wel wat de meeste Fokkers voor ogen hebben als ze roepen om hogere straffen.
Wat stel jij voor?
Punt is dat de PVV bij evt coalitie onderhandelingen in het zelfde potje piest als de SP bij de vorige, de standpunten die heilig voor de partij zijn, zijn niet bespreekbaar bij een evt coalitiebespreking zonder gezichtsverlies te lijden of draaikont genoemd te worden,waardoor zeof ze nou in een regering komen te zitten, of niet, bij de volgende verkiezingen halveren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:09 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Goed topic
Eens, want de aanhang van de PVV is gegroeid uit onvrede bij de NL bevolking. Maar waarom een 'plek' geven? Je kan je ook aanpassen, en jezelf een plek geven in de maatschappij. Dat gebeurd niet, en de aandacht die een bepaalde groep trekt is negatieve aandacht. En hierbij nog eens de nodige signalen dat er aan de opvoeding van jonge Marokkanen nogal wat schort.
Wat voor oplossing wil je horen dan? De PVV biedt op zijn site en in zijn partijprogramma oplossingen die nogal hard en radicaal zijn, maar het is helaas wel nodig. Hard aanpakken!
[..]
Er zijn grote groepen Nederlandse jongens waar ook het nodige aan schort. Maar het is des te meer opvallend dat juist de criminele activiteiten te vinden is bij Marokkanen. Kijk Opsporing Verzocht elke week, en je weet wat ik bedoel.
En ook hierbij geldt, wat wil je horen als mogelijke oplossing?
[..]
Je zegt het zelf, zachte hand werkt niet, dan maar de harde hand. Maar dan krijg je weer het boe-geroep van bepaalde lieden die vaak linkse partijen stemmen. Ergens hebben die lieden wel gelijk, hard aanpakken leidt ook weer tot meer verhardheid. Toch moet je ergens een grens stellen.
Ik zal je vertellen waar de oplossing in lijkt te liggen: mentaliteit.
Zolang de Nedelandse mentaliteit hier niet veranderd, blijft dit gezeik doorgaan. Daarnaast loopt het slappe politieke beleid als een rode draad door het probleem heen. Politie heeft het nakijken, wordt zelfs uitgelachen, ik bedoel, wtf?
De Politie moet zijn imago verbeteren, en dit kan alleen als er wetten veranderen. Dus we komen wederom uit bij de politiek.
Het zijn niet alleen Marokkanen die dit land verzieken, genoeg volkswijken met 'blanke' paupers, en woonwagenkampen waar criminele activiteiten gewoon doorgaan. Genoeg wijken met 'onze jongens' waar de politie niet durft te komen. Ook daar mag meer aandacht voor komen.
Ja, ergens geef ik Marokkanen gelijk als zij zeggen dat ze gediscrimineerd worden. En het zou absurd zijn als je zou zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap eens de hand in eigen boezem zou moeten steken. Mensen die zich wel aan de wet en regels houden hoeven zich niet verantwoordelijk te voelen voor de groep die het slecht doet. Simpel zat. Die grote groep voelt zich absoluut niet lekker hierbij, en dat is gewoon jammer.
De schuld leg ik bij de Nederlandse overheid. Niet bij de Marokkanen, of andere bevolkingsgroepen.
Dus wederom is mijn conclusie: politiek, en mentaliteit. Zolang er velen blijven rondlopen die blindelings blijven stemmen op partijen als het CDA of PVDA, komt er NOOIT een oplossing, Simpel zat. Partijen als de PVDA verzieken het juist voor de groep Marokkanen die het wel goed doen, Partijen als de PVDA zijn juist in het NADEEL van de groep die jij opnoemt. Want die pleiten voor pappen en nathouden.
Het zijn ook opvallend veel allochtonen die zich ergens aangetrokken voelen tot de PVV, juist omdat de PVV, zoals Bart Chabot gisteren zei aan tafel bij Flauw & Prostaat, tegen Marijnissen dat bijv. de SP de onvrede wat speelt bij de bevolking heeft laten liggen. En dat is wederom een bevestiging van mijn punt: politiek.
http://player.omroep.nl/?aflID=10852861 Skippen naar: 46:05 minuten, Bart Chabot gevolgd door het antwoord van Jan die het maar niet wil begrijpen. Tekenend voor de Nederlandse politiek.
Komop, Aantjes heeft de vorige keer ook gedreigd, en uiteindelijk CDA gestemdquote:Op vrijdag 16 april 2010 21:32 schreef SunBoom het volgende:
Ik stoor me meer aan politici (en partijen) die de PVV bij voorbaat al uitsluiten of zogenaamd als ondemocratisch zien.
Zoals dit. Waarom ben je dan in godsnaam een CDA'er, als je toch niet helemaal de partij steunt?
Ik vind het sowieso niet meer van deze tijd dat er een geloof gekoppeld wordt aan een politieke partij.
Ik vraag me dan ook wel eens af hoe Balkende tegen de evolutietheorie aankijkt of iets dergelijks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |