abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 23:49:57 #1
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80368219
Het stemt me soms best triest als ik al die goedbedoelde energie verloren zie gaan over topics hoe "evil" Geert Wilders en z'n PVV is. Als slechts een fractie van al die energie, media hypes en aandacht van individuen uitging naar de "Root Cause" van het bestaan van de PVV dan waren er wellicht oplossingen om de huidige verloren "Allochtone" Algerijnen, Irakezen en Marrokanen enzovoort een plek te geven in de Nederlandse maatschappij.

Ze zijn in Nederland geen Nederlanders maar ze zijn nog minder thuis in hun zogenaamde thuisland. Een erg triest gegeven.

Soms lijkt het alsof de situaties zoals die beschreven worden in de diverse media als een fantoom worden ervaren door de "hoger opgeleidden" en dat deze "ge-terroriseerden" waanbeelden hebben die zo ver van de realiteit afstaan dat het simpelweg onzin moet zijn.

Maar als ik Nederlandse jongeren in gebroken Nederlands hoor spreken op mijn bezoek aan Nederland, en elke dag in zo'n week een situatie meemaak die ongewoon is voor mijn doen qua menselijk gedrag dan vraag ik me weleens af hoe blind mensen kunnen zijn.

Dat er een probleem is met bepaalde groepen moet inmiddels wel duidelijk zijn. Maar wat zijn nou de oplossingen? De zachte hand werkt niet. Maar een situatie waarin je zoon van 14 door een misstap op dezelfde manier berecht wordt als een veelpleger moet ook niet een optie zijn. Al is dat wel wat de meeste Fokkers voor ogen hebben als ze roepen om hogere straffen.

Wat stel jij voor?
  donderdag 15 april 2010 @ 23:57:42 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_80368499
An sich een goed stukje, maar je slaat 1 ding over/negeert iets.
quote:
Maar een situatie waarin je zoon van 14 door een misstap op dezelfde manier berecht wordt als een veelpleger moet ook niet een optie zijn.
Wanneer je berecht wordt als veelpleger houd dat in dat je ook daadwerkelijk meerdere dingen op je kerfstok hebt.
pi_80368543
Maak je geen zorgen: ook hoogopgeleiden (1 d...) zien het probleem.

Het is de elitaire houding van links waardoor het lijkt alsof "de intellectuelen" van dit land het probleem niet (willen) zien. Dat is ook het grappige aan links: die denken dat als je "intellectueel" bent, je per definitie links bent. Ziedaar ook één van de belangrijkste redenen waarom ik een bloedschurft aan links heb...
quote:
Wat stel jij voor?
Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie (ook zo'n links taboe) eruit halen. Dat is de enige manier om een effectie aanpak te realiseren. Een straf die voor een Nederlander werkt werkt voor een Marokkaan niet en andersom. Culturen verschillen, face it. Dit gaat ook niet veranderen, hoe graag links en de EU dat ook willen.
pi_80368567
Vieze gore kortzichtige PVV'er

Ik ben het niet eens met je
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_80368591
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:58 schreef TimMer1981 het volgende:

Het is de elitaire houding van links waardoor het lijkt alsof "de intellectuelen" van dit land het probleem niet (willen) zien. Dat is ook het grappige aan links: die denken dat als je "intellectueel" bent, je per definitie links bent. Ziedaar ook één van de belangrijkste redenen waarom ik een bloedschurft aan links heb...
[..]

Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie eruit halen. Enige manier om een effectie aanpak te realiseren. Een straf die voor een Nederlander werkt werkt voor een Marokkaan niet en andersom.
!!!!!

Zie hier een domme racist !
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_80368830
quote:

[..]

Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie (ook zo'n links taboe) eruit halen. Dat is de enige manier om een effectie aanpak te realiseren. Een straf die voor een Nederlander werkt werkt voor een Marokkaan niet en andersom. Culturen verschillen, face it. Dit gaat ook niet veranderen, hoe graag links en de EU dat ook willen.
Discriminatie eruit? Dat gaat niet lukken, of internationaal moet er een hele flinke omslag komen, wat waanzin is. In de media laten ze "natuurlijk" alle uitschotten van de samenleving zien, anders heb je geen kijkers/lezers/luisteraars. De afgelopen jaren heb ik veel van Eindhoven/Utrecht en Tilburg gezien, maar in al die tijd nog nooit iets vervelends meegemaakt. Het wordt te veel opgeklopt. "Gelukkig" zijn er voor de komende kabinetsperiode veel politieke punten waarover de PVV inhoudelijk niet veel over te zeggen heeft.
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:12:36 #7
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_80368954
quote:
Grondwet aanpassen, wetsartikel discriminatie (ook zo'n links taboe) eruit halen.
Really? Dan hoop ik serieus dat jij jezelf niet als hoogopgeleid ziet.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_80370711
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:12 schreef cerror het volgende:

[..]

Really? Dan hoop ik serieus dat jij jezelf niet als hoogopgeleid ziet.
Dat hoef ik niet te doen, dat ben ik. Feiten gaan bij mij boven meningen, maar ja, feiten zijn aan jouw soort niet besteed...

Trouwens: hoogopgeleid staat niet gelijk aan wijs; de meeste politici zijn hoogopgeleid tot zeer hoogopgeleid, maar 99 procent is en blijft een clown.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:00 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

!!!!!

Zie hier een domme racist !
Ik ben een racist, omdat?

Even tussendoor: WTF doe jij in dit topic? Je woont in Meppel; je weet niet eens hoe een mocro eruit ziet...
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:09 schreef Anne-Myrthe het volgende:

[..]

Discriminatie eruit? Dat gaat niet lukken, of internationaal moet er een hele flinke omslag komen, wat waanzin is. In de media laten ze "natuurlijk" alle uitschotten van de samenleving zien, anders heb je geen kijkers/lezers/luisteraars. De afgelopen jaren heb ik veel van Eindhoven/Utrecht en Tilburg gezien, maar in al die tijd nog nooit iets vervelends meegemaakt. Het wordt te veel opgeklopt. "Gelukkig" zijn er voor de komende kabinetsperiode veel politieke punten waarover de PVV inhoudelijk niet veel over te zeggen heeft.
Prijs je gelukkig: ik heb zat van Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam gezien; teveel eigenlijk...

"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident." - Arthur Schopenhauer. In deze quote vind ik heel veel rust wat betreft de toekomst van Nederland.

[ Bericht 18% gewijzigd door TimMer1981 op 16-04-2010 02:35:04 ]
pi_80370828
off-topic:
Moet haast een record zijn. Na een paar replies gelijk al ad-hominem gaan. Stelletje trolls

on-topic:
Ben 't op zich wel eens dat, ongeacht politieke voorkeur, er veel te veel energie wordt verspild aan vertellen waarom de PVV dan wel zo'n slechte partij is. Begrijp me goed, ik keur de manier van uitdrukken van Geertje Wilders totaal niet goed, maar het geeft toch wel aan dat er op de een of andere manier een probleem is wat aangepakt moet worden.
Het is nu eenmaal een feit (of 't komt zo op mij over) dat er een aantal bevolkingsgroepen in Nederland gewoon erg slecht passen in de samenleving. En dat mag je wat mij betreft best benoemen. Maar ik blijf toch wel bij m'n motto dat je eerst de juiste problemen moet benoemen, omdat je anders de verkeerde oplossingen gaat zoeken. Daarbij moeten de oplossingen ook nog eens uitvoerbaar zijn (rechten van de mens, grondwet, etc.).

Om te concretiseren: Je mag van mij best roepen dat er in Culemborg een langslepend probleem is met Marokkanen. Maar ga dan niet roepen dat alle Marokkanen moslims een stel middeleeuwse boeren zijn die niets anders willen dan de maatschappij te ontwrichten. Ga liever proberen gericht oplossingen te zoeken voor die specifieke problemen. [edit] En ja, dat kunnen best een heleboel problemen zijn die je dan gericht moet aanpakken. Dat moet dan maar.

Om maar even een (kromme?) analogie naar recente gebeurtenissen te maken: Als de duinen bij Bergen aan Zee in de fik staan ga je toch ook niet gelijk maar alle duingebieden blussen?
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:21:34 #10
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_80397710
De PVV biedt oplossingen die leuk klinken maar (op korte termijn) niet haalbaar zijn, afgezien van de vraag of de PVV ze zelf kan onderbouwen met argumenten die op feiten gebaseert zijn ipv op onderbuikgevoelens van personen die over vier jaar niet voor de tweede of derde keer gaan stemmen 'omdat het toch geen zin heeft'.
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:58:09 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80399257
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De PVV biedt oplossingen die leuk klinken maar (op korte termijn) niet haalbaar zijn, afgezien van de vraag of de PVV ze zelf kan onderbouwen met argumenten die op feiten gebaseert zijn ipv op onderbuikgevoelens van personen die over vier jaar niet voor de tweede of derde keer gaan stemmen 'omdat het toch geen zin heeft'.
Volgens mij dragen ze helemaal geen oplossingen aan. Althans niet per definitie.
Of ze verschuiven problemen of ze hebben ideeen die simpelweg nooit haalbaar zijn.
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:03:11 #12
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_80399463
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:58 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Volgens mij dragen ze helemaal geen oplossingen aan. Althans niet per definitie.
Of ze verschuiven problemen of ze hebben ideeen die simpelweg nooit haalbaar zijn.
Ze dragen wel oplossingen aan, maar als deze al haalbaar zijn, zie je de uitwerking daarvan pas 6 jaar later als het voor de eerste keer getoetst kan worden. Een groot deel van deze stemmers stemt op de PVV omdat ze vinden dat er nu een probleem is en zullen over 2 jaar al zeggen dat er niks aan gedaan is, concluderen dat hun stem dus geen zin gehad heeft en blijven daardoor thuis bij verkiezingen, totdat er een volgende populist opstaat .

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 16-04-2010 21:09:16 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:09:31 #13
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80399734
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:49 schreef Buschetta het volgende:
Het stemt me soms best triest als ik al die goedbedoelde energie verloren zie gaan over topics hoe "evil" Geert Wilders en z'n PVV is. Als slechts een fractie van al die energie, media hypes en aandacht van individuen uitging naar de "Root Cause" van het bestaan van de PVV dan waren er wellicht oplossingen om de huidige verloren "Allochtone" Algerijnen, Irakezen en Marrokanen enzovoort een plek te geven in de Nederlandse maatschappij.

Ze zijn in Nederland geen Nederlanders maar ze zijn nog minder thuis in hun zogenaamde thuisland. Een erg triest gegeven.
Goed topic

Eens, want de aanhang van de PVV is gegroeid uit onvrede bij de NL bevolking. Maar waarom een 'plek' geven? Je kan je ook aanpassen, en jezelf een plek geven in de maatschappij. Dat gebeurd niet, en de aandacht die een bepaalde groep trekt is negatieve aandacht. En hierbij nog eens de nodige signalen dat er aan de opvoeding van jonge Marokkanen nogal wat schort.

Wat voor oplossing wil je horen dan? De PVV biedt op zijn site en in zijn partijprogramma oplossingen die nogal hard en radicaal zijn, maar het is helaas wel nodig. Hard aanpakken!
quote:
Soms lijkt het alsof de situaties zoals die beschreven worden in de diverse media als een fantoom worden ervaren door de "hoger opgeleidden" en dat deze "ge-terroriseerden" waanbeelden hebben die zo ver van de realiteit afstaan dat het simpelweg onzin moet zijn.

Maar als ik Nederlandse jongeren in gebroken Nederlands hoor spreken op mijn bezoek aan Nederland, en elke dag in zo'n week een situatie meemaak die ongewoon is voor mijn doen qua menselijk gedrag dan vraag ik me weleens af hoe blind mensen kunnen zijn.
Er zijn grote groepen Nederlandse jongens waar ook het nodige aan schort. Maar het is des te meer opvallend dat juist de criminele activiteiten te vinden is bij Marokkanen. Kijk Opsporing Verzocht elke week, en je weet wat ik bedoel.

En ook hierbij geldt, wat wil je horen als mogelijke oplossing?
quote:
Dat er een probleem is met bepaalde groepen moet inmiddels wel duidelijk zijn. Maar wat zijn nou de oplossingen? De zachte hand werkt niet. Maar een situatie waarin je zoon van 14 door een misstap op dezelfde manier berecht wordt als een veelpleger moet ook niet een optie zijn. Al is dat wel wat de meeste Fokkers voor ogen hebben als ze roepen om hogere straffen.

Wat stel jij voor?
Je zegt het zelf, zachte hand werkt niet, dan maar de harde hand. Maar dan krijg je weer het boe-geroep van bepaalde lieden die vaak linkse partijen stemmen. Ergens hebben die lieden wel gelijk, hard aanpakken leidt ook weer tot meer verhardheid. Toch moet je ergens een grens stellen.

Ik zal je vertellen waar de oplossing in lijkt te liggen: mentaliteit.

Zolang de Nedelandse mentaliteit hier niet veranderd, blijft dit gezeik doorgaan. Daarnaast loopt het slappe politieke beleid als een rode draad door het probleem heen. Politie heeft het nakijken, wordt zelfs uitgelachen, ik bedoel, wtf?

De Politie moet zijn imago verbeteren, en dit kan alleen als er wetten veranderen. Dus we komen wederom uit bij de politiek.

Het zijn niet alleen Marokkanen die dit land verzieken, genoeg volkswijken met 'blanke' paupers, en woonwagenkampen waar criminele activiteiten gewoon doorgaan. Genoeg wijken met 'onze jongens' waar de politie niet durft te komen. Ook daar mag meer aandacht voor komen.

Ja, ergens geef ik Marokkanen gelijk als zij zeggen dat ze gediscrimineerd worden. En het zou absurd zijn als je zou zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap eens de hand in eigen boezem zou moeten steken. Mensen die zich wel aan de wet en regels houden hoeven zich niet verantwoordelijk te voelen voor de groep die het slecht doet. Simpel zat. Die grote groep voelt zich absoluut niet lekker hierbij, en dat is gewoon jammer.

De schuld leg ik bij de Nederlandse overheid. Niet bij de Marokkanen, of andere bevolkingsgroepen.

Dus wederom is mijn conclusie: politiek, en mentaliteit. Zolang er velen blijven rondlopen die blindelings blijven stemmen op partijen als het CDA of PVDA, komt er NOOIT een oplossing, Simpel zat. Partijen als de PVDA verzieken het juist voor de groep Marokkanen die het wel goed doen, Partijen als de PVDA zijn juist in het NADEEL van de groep die jij opnoemt. Want die pleiten voor pappen en nathouden.

Het zijn ook opvallend veel allochtonen die zich ergens aangetrokken voelen tot de PVV, juist omdat de PVV, zoals Bart Chabot gisteren zei aan tafel bij Flauw & Prostaat, tegen Marijnissen dat bijv. de SP de onvrede wat speelt bij de bevolking heeft laten liggen. En dat is wederom een bevestiging van mijn punt: politiek.

http://player.omroep.nl/?aflID=10852861 Skippen naar: 46:05 minuten, Bart Chabot gevolgd door het antwoord van Jan die het maar niet wil begrijpen. Tekenend voor de Nederlandse politiek.
Scheer je weg!
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:18:21 #14
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_80400147
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:09 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Goed topic

Eens, want de aanhang van de PVV is gegroeid uit onvrede bij de NL bevolking. Maar waarom een 'plek' geven? Je kan je ook aanpassen, en jezelf een plek geven in de maatschappij. Dat gebeurd niet, en de aandacht die een bepaalde groep trekt is negatieve aandacht. En hierbij nog eens de nodige signalen dat er aan de opvoeding van jonge Marokkanen nogal wat schort.

Wat voor oplossing wil je horen dan? De PVV biedt op zijn site en in zijn partijprogramma oplossingen die nogal hard en radicaal zijn, maar het is helaas wel nodig. Hard aanpakken!
[..]

Er zijn grote groepen Nederlandse jongens waar ook het nodige aan schort. Maar het is des te meer opvallend dat juist de criminele activiteiten te vinden is bij Marokkanen. Kijk Opsporing Verzocht elke week, en je weet wat ik bedoel.

En ook hierbij geldt, wat wil je horen als mogelijke oplossing?
[..]

Je zegt het zelf, zachte hand werkt niet, dan maar de harde hand. Maar dan krijg je weer het boe-geroep van bepaalde lieden die vaak linkse partijen stemmen. Ergens hebben die lieden wel gelijk, hard aanpakken leidt ook weer tot meer verhardheid. Toch moet je ergens een grens stellen.

Ik zal je vertellen waar de oplossing in lijkt te liggen: mentaliteit.

Zolang de Nedelandse mentaliteit hier niet veranderd, blijft dit gezeik doorgaan. Daarnaast loopt het slappe politieke beleid als een rode draad door het probleem heen. Politie heeft het nakijken, wordt zelfs uitgelachen, ik bedoel, wtf?

De Politie moet zijn imago verbeteren, en dit kan alleen als er wetten veranderen. Dus we komen wederom uit bij de politiek.

Het zijn niet alleen Marokkanen die dit land verzieken, genoeg volkswijken met 'blanke' paupers, en woonwagenkampen waar criminele activiteiten gewoon doorgaan. Genoeg wijken met 'onze jongens' waar de politie niet durft te komen. Ook daar mag meer aandacht voor komen.

Ja, ergens geef ik Marokkanen gelijk als zij zeggen dat ze gediscrimineerd worden. En het zou absurd zijn als je zou zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap eens de hand in eigen boezem zou moeten steken. Mensen die zich wel aan de wet en regels houden hoeven zich niet verantwoordelijk te voelen voor de groep die het slecht doet. Simpel zat. Die grote groep voelt zich absoluut niet lekker hierbij, en dat is gewoon jammer.

De schuld leg ik bij de Nederlandse overheid. Niet bij de Marokkanen, of andere bevolkingsgroepen.

Dus wederom is mijn conclusie: politiek, en mentaliteit. Zolang er velen blijven rondlopen die blindelings blijven stemmen op partijen als het CDA of PVDA, komt er NOOIT een oplossing, Simpel zat. Partijen als de PVDA verzieken het juist voor de groep Marokkanen die het wel goed doen, Partijen als de PVDA zijn juist in het NADEEL van de groep die jij opnoemt. Want die pleiten voor pappen en nathouden.

Het zijn ook opvallend veel allochtonen die zich ergens aangetrokken voelen tot de PVV, juist omdat de PVV, zoals Bart Chabot gisteren zei aan tafel bij Flauw & Prostaat, tegen Marijnissen dat bijv. de SP de onvrede wat speelt bij de bevolking heeft laten liggen. En dat is wederom een bevestiging van mijn punt: politiek.

http://player.omroep.nl/?aflID=10852861 Skippen naar: 46:05 minuten, Bart Chabot gevolgd door het antwoord van Jan die het maar niet wil begrijpen. Tekenend voor de Nederlandse politiek.
Punt is dat de PVV bij evt coalitie onderhandelingen in het zelfde potje piest als de SP bij de vorige, de standpunten die heilig voor de partij zijn, zijn niet bespreekbaar bij een evt coalitiebespreking zonder gezichtsverlies te lijden of draaikont genoemd te worden,waardoor zeof ze nou in een regering komen te zitten, of niet, bij de volgende verkiezingen halveren.

Ik vind ook dat je CDA en PvdA stemmers degradeert door te zeggen dat ze dat blindelings doen, je kan beter zeggen dat er een heleboel mensen in nederland zijn die geen zin hebben om te weten wat moeilijk politiek gebrabbel inhoud, als ze al zin hebben om zich behalve het lezen van een politiek gekleurde krant zich te gaan verdiepen in elk wetsvoorstel dat word ingedient.
pi_80400847
Ik stoor me meer aan politici (en partijen) die de PVV bij voorbaat al uitsluiten of zogenaamd als ondemocratisch zien.

Zoals dit. Waarom ben je dan in godsnaam een CDA'er, als je toch niet helemaal de partij steunt?

Ik vind het sowieso niet meer van deze tijd dat er een geloof gekoppeld wordt aan een politieke partij.

Ik vraag me dan ook wel eens af hoe Balkende tegen de evolutietheorie aankijkt of iets dergelijks.
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:33:11 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_80400886
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:32 schreef SunBoom het volgende:
Ik stoor me meer aan politici (en partijen) die de PVV bij voorbaat al uitsluiten of zogenaamd als ondemocratisch zien.

Zoals dit. Waarom ben je dan in godsnaam een CDA'er, als je toch niet helemaal de partij steunt?

Ik vind het sowieso niet meer van deze tijd dat er een geloof gekoppeld wordt aan een politieke partij.

Ik vraag me dan ook wel eens af hoe Balkende tegen de evolutietheorie aankijkt of iets dergelijks.
Komop, Aantjes heeft de vorige keer ook gedreigd, en uiteindelijk CDA gestemd

Maar waarom vind je aan de ene kant niet dat geloof gekoppelt mag worden aan een partij, terwijl je het dan weer niet vreemd schijnt te vinden dat een andere partij een geloof wel uit mag sluiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')