Dat konden wij lezen een paar weken geleden op frontpage fokquote:Zalm hoeft geen bonus door Redactie op 26-03-2010 @ 18:11
ABN Amro-topman Gerrit Zalm zal zijn eventuele bonus terugstorten in de staatskas. Dat heeft hij vandaag gezegd tegen de NOS.
Zalm heeft recht op een bonus als ABN Amro, dat nu in overheidshanden is, met winst wordt doorverkocht. "Die bestem ik voor mijn favoriete goede doel", zegt Zalm daarover. Hij doelt daarmee op de schatkist.
ABN leed vorig jaar een verlies van 117 miljoen euro, bleek vrijdag. Zalm zei in 2011 weer winst te zullen maken. Privatisering van de bank volgt op zijn vroegst in 2013.
quote:Staat gaat verliezen op ABN
Volgens oud-topman Rijkman Groenink zal de belastingbetaler flink verlies lijden op de 30 mrd euro die de Staat in ABN Amro en Fortis Bank Nederland heeft gestoken. Dat ABN zoveel gaat verdienen dat je met een normale multiplier de 30 mrd euro haalt, lijkt hem erg onwaarschijnlijk.
De totale investering zit nu op ruim 30 miljard euro, terwijl de winst van vooral het bankgedeelte nog tegenvalt. Eerder waren ook al binnen het ministerie van Financiën geluiden te horen dat het zeer lastig wordt die investering terug te verdienen.
Ook toenmalig minister Wouter Bos heeft de Tweede Kamer in december al gezegd dat het 'uitdagender wordt dat bedrag terug te verdienen op een geschikt moment van afstoting richting een nieuwe eigenaar'.
quote:Op donderdag 15 april 2010 14:41 schreef capricia het volgende:
Kan er ook een negatieve bonus verstrekt worden?
Veel beloven weinig niets geven .............quote:Op donderdag 15 april 2010 17:38 schreef Lookbehind het volgende:
Wat is nu precies het probleem?
........................
Dat dat jouw mening was had ik in de OP gelezen ja, maar zou je dan ook even in willen gaan op de rest van mijn reactie, in plaats van precies te reageren op het gedeelte van mijn reactie dat niet interessant is, aangezien ik daarna pas de "weerlegging" uitwerk?quote:Op donderdag 15 april 2010 22:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Veel beloven weinig niets geven .............
Doet elke gek in vreugde leven
Ik verwacht juist eerder dat het andersom is, een pessimist zal denk ik veel meer stress ervaren omdat hij continu zal verwachten dat iets fout gaat en zich hierover (wellicht onterecht) zorgen maken, terwijl een optimist van een goede afloop uitgaat en pas de stress krijgt als hij ongelijk blijkt te hebben met zijn verwachting.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Pessimisten leven langer omdat ze nooit te maken krijgen met teleurstellingen
Of ze hebben gelijk of het valt mee
Het lijkt mij sterk dat Zalm zal aangeven dat zijn salaris te hoog is, aangezien het even hoog is als bij DSB hiervoor en zijn verantwoordelijkheden alleen maar zijn toegenomen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens mij was het beter geweest van Zalm om te zeggen dat hij zijn salaris belachelijk hoog vindt en daarom maar eens 100.000 euro aan een goed doel schenkt [en dan bedoel ik niet de staat]
Niet iets waarvan je weet dat het niets is schenken aan de belastingbetaler die je 30 miljard steun heeft gegeven en dan nog hardop roepen ook
Een goed vb is degene die een mljoen gaf voor een medische scanner in ziekenhuis eindhoven zonder zijn naam bekend te willen maken
Omdat hij de aankondiging pas deed toen hijzelf inzag dat die bonus niks waard was cq nooit tot uitkering zou komen dan pas geeft hij hem wegquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:28 schreef Lookbehind het volgende:
................................
Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom je er zo'n probleem mee hebt dat Zalm zijn eventuele bonus niet zal accepteren. .....................
Dat ia apart, want als ik zo het tweede artikel lees, dan gaan er sinds de aankoop van ABN al geruchten dat er voor deze bank veel moeite moet worden gedaan om hem met winst te verkopen, waardoor de mogelijkheid tot uitkering van een bonus aan Zalm klein wordt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Omdat hij de aankondiging pas deed toen hijzelf inzag dat die bonus niks waard was cq nooit tot uitkering zou komen dan pas geeft hij hem weg
Je geeft aan dat die bonus niet bestaat, maar het duurt nog vele jaren voordat die bank verkocht zal worden en Zalm geeft zelf aan dat vanaf volgend jaar er weer winst gemaakt zou moeten worden. Het lijkt mij dat als hij dit waar kan maken en in een goed stijgende lijn voor langere tijd kan doortrekken, dat er best een mogelijkheid tot winst is en dus een uitkering van een bonus.quote:Bij zijn aantreden heeft hij die bonus nl zelf bedongenHij zou wel ff de ABNAMRO weer gezond maken en verkopen met winst
dus dan een "groots" gebaar maken kijk eens wat een goed mens ik ben
en de niet bestaande bonus teruggeven aan de staat
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |