abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80343395
quote:
Zalm hoeft geen bonus door Redactie op 26-03-2010 @ 18:11

ABN Amro-topman Gerrit Zalm zal zijn eventuele bonus terugstorten in de staatskas. Dat heeft hij vandaag gezegd tegen de NOS.

Zalm heeft recht op een bonus als ABN Amro, dat nu in overheidshanden is, met winst wordt doorverkocht. "Die bestem ik voor mijn favoriete goede doel", zegt Zalm daarover. Hij doelt daarmee op de schatkist.

ABN leed vorig jaar een verlies van 117 miljoen euro, bleek vrijdag. Zalm zei in 2011 weer winst te zullen maken. Privatisering van de bank volgt op zijn vroegst in 2013.
Dat konden wij lezen een paar weken geleden op frontpage fok

Vandaag in het FD
quote:
Staat gaat verliezen op ABN
Volgens oud-topman Rijkman Groenink zal de belastingbetaler flink verlies lijden op de 30 mrd euro die de Staat in ABN Amro en Fortis Bank Nederland heeft gestoken. Dat ABN zoveel gaat verdienen dat je met een normale multiplier de 30 mrd euro haalt, lijkt hem erg onwaarschijnlijk.

De totale investering zit nu op ruim 30 miljard euro, terwijl de winst van vooral het bankgedeelte nog tegenvalt. Eerder waren ook al binnen het ministerie van Financiën geluiden te horen dat het zeer lastig wordt die investering terug te verdienen.

Ook toenmalig minister Wouter Bos heeft de Tweede Kamer in december al gezegd dat het 'uitdagender wordt dat bedrag terug te verdienen op een geschikt moment van afstoting richting een nieuwe eigenaar'.

Wat een mooi gebaar van Zalm zeg

Iets niet willen hebben wat je al nooit zou kunnen krijgen en vervolgens goede doelen blij maken met een lege doos
In dit geval is het goede doel de staat en dus zijn wij de burgers weer genaaid door Gerrit Zalm
Hij heeft zijn DSB streken dus nog steeds niet afgeleerd Veel beloven niets geven
Hoelang pikken wij dit nog als burgers van NL
pi_80344705
Kan er ook een negatieve bonus verstrekt worden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80344972
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:41 schreef capricia het volgende:
Kan er ook een negatieve bonus verstrekt worden?

Zo hard mogelijk en vervolgens strafrechterlijk vervolgen wegens oplichting, bedrog, lidmaatschap criminele organisatie

Daarna kaalplukken
  donderdag 15 april 2010 @ 17:38:38 #4
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_80351233
Wat is nu precies het probleem?
Als je het eerste artikel leest, dan geeft Zalm daar aan dat hij vanaf 2011 weer winst wil maken met ABN. In het tweede artikel staat dat ABN dit jaar een tegenvallende winst heeft geboekt, dit klinkt alsof hij nog meer waar maakt dan hij heeft beloofd.
Daarnaast, waarom is het de schuld van Zalm? Volgens mij is ABN toch echt overgenomen op het moment dat Wouter Bos minister van Financiën was en is Zalm later aangesteld om de bank weer wat op orde te brengen. Als die 30 miljard niet wordt terugverdiend, lijkt mij dat toch eerder een verkeerde inschatting van het ministerie van Financiën ten tijden van de aankoop.

Zo slecht vind ik dat "gebaar" van Zalm trouwens niet, hij voorkomt op deze manier tenminste direct al negatief commentaar op een eventuele bonus die hij zou kunnen ontvangen. Maar blijkbaar zijn er toch nog mensen die zelfs hier nog een negatieve draai aan kunnen geven...
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_80362737
Nou , de Belgen doen het beter, of Fortis zal de Belgische staat een leuke meerwaarde kunnen boeken
pi_80363580
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:38 schreef Lookbehind het volgende:
Wat is nu precies het probleem?
........................
Veel beloven weinig niets geven .............
Doet elke gek in vreugde leven
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:19:12 #7
138903 Lookbehind
pi_80381465
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Veel beloven weinig niets geven .............
Doet elke gek in vreugde leven
Dat dat jouw mening was had ik in de OP gelezen ja, maar zou je dan ook even in willen gaan op de rest van mijn reactie, in plaats van precies te reageren op het gedeelte van mijn reactie dat niet interessant is, aangezien ik daarna pas de "weerlegging" uitwerk?
Bedankt dat ik nu in ieder geval wel een antwoord heb op de vraag waarom ik al die tijd al in vreugde leef.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:25:30 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80381725
Pessimisten leven langer omdat ze nooit te maken krijgen met teleurstellingen
Of ze hebben gelijk of het valt mee
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:43:24 #9
138903 Lookbehind
pi_80382495
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Pessimisten leven langer omdat ze nooit te maken krijgen met teleurstellingen
Of ze hebben gelijk of het valt mee
Ik verwacht juist eerder dat het andersom is, een pessimist zal denk ik veel meer stress ervaren omdat hij continu zal verwachten dat iets fout gaat en zich hierover (wellicht onterecht) zorgen maken, terwijl een optimist van een goede afloop uitgaat en pas de stress krijgt als hij ongelijk blijkt te hebben met zijn verwachting.

Volgens jou was het dus beter geweest als Zalm niets had gezegd over zijn bestemming voor een eventuele bonus? Of had je dan een topic geopend om te klagen dat Zalm straks een mogelijke bonus in eigen zak steekt?
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:47:21 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80390287
Volgens mij was het beter geweest van Zalm om te zeggen dat hij zijn salaris belachelijk hoog vindt en daarom maar eens 100.000 euro aan een goed doel schenkt [en dan bedoel ik niet de staat]
Niet iets waarvan je weet dat het niets is schenken aan de belastingbetaler die je 30 miljard steun heeft gegeven en dan nog hardop roepen ook

Een goed vb is degene die een mljoen gaf voor een medische scanner in ziekenhuis eindhoven zonder zijn naam bekend te willen maken
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:28:19 #11
138903 Lookbehind
pi_80391858
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens mij was het beter geweest van Zalm om te zeggen dat hij zijn salaris belachelijk hoog vindt en daarom maar eens 100.000 euro aan een goed doel schenkt [en dan bedoel ik niet de staat]
Niet iets waarvan je weet dat het niets is schenken aan de belastingbetaler die je 30 miljard steun heeft gegeven en dan nog hardop roepen ook

Een goed vb is degene die een mljoen gaf voor een medische scanner in ziekenhuis eindhoven zonder zijn naam bekend te willen maken
Het lijkt mij sterk dat Zalm zal aangeven dat zijn salaris te hoog is, aangezien het even hoog is als bij DSB hiervoor en zijn verantwoordelijkheden alleen maar zijn toegenomen.
Als ik zo zijn salaris zie, vind ik het ook hoog, maar het blijft nog wel het laagste in deze sector voor een bank van die omvang. Ik vraag mij af hoeveel capabele(!) mensen bereid zijn zo'n grote verantwoordelijkheid op zich te nemen voor een veel lager salaris.

Een gedeelte van zijn salaris aan een "goed doel" schenken vind ik helemaal een slecht plan. Juist nu het economisch slecht gaat, zal een eventuele teruggaaf van salaris direct richting de staatskas moeten gaan en niet een of ander leuk privé-doel. Het blijft geld van de overheid dat als salaris aan Zalm wordt uigekeerd.

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom je er zo'n probleem mee hebt dat Zalm zijn eventuele bonus niet zal accepteren. Het is een goed signaal dat hij afgeeft aan de rest van de topmensen in deze sector en hij voorkomt op voorhand negatieve publiciteit over zijn eventuele bonus (hoe laag dat ook mag zijn met maar maximaal 375.000 euro).
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:49:45 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80398924
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:28 schreef Lookbehind het volgende:
................................
Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom je er zo'n probleem mee hebt dat Zalm zijn eventuele bonus niet zal accepteren. .....................
Omdat hij de aankondiging pas deed toen hijzelf inzag dat die bonus niks waard was cq nooit tot uitkering zou komen dan pas geeft hij hem weg
Bij zijn aantreden heeft hij die bonus nl zelf bedongen Hij zou wel ff de ABNAMRO weer gezond maken en verkopen met winst dus dan een "groots" gebaar maken kijk eens wat een goed mens ik ben en de niet bestaande bonus teruggeven aan de staat
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:11:38 #13
138903 Lookbehind
pi_80399828
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Omdat hij de aankondiging pas deed toen hijzelf inzag dat die bonus niks waard was cq nooit tot uitkering zou komen dan pas geeft hij hem weg
Dat ia apart, want als ik zo het tweede artikel lees, dan gaan er sinds de aankoop van ABN al geruchten dat er voor deze bank veel moeite moet worden gedaan om hem met winst te verkopen, waardoor de mogelijkheid tot uitkering van een bonus aan Zalm klein wordt.
Het lijkt mij heel sterk dat hij dat van het begin af aan niet heeft ingezien en de oud-topman van de ABN nodig heeft om hem dit even te vertellen.
quote:
Bij zijn aantreden heeft hij die bonus nl zelf bedongen Hij zou wel ff de ABNAMRO weer gezond maken en verkopen met winst dus dan een "groots" gebaar maken kijk eens wat een goed mens ik ben en de niet bestaande bonus teruggeven aan de staat
Je geeft aan dat die bonus niet bestaat, maar het duurt nog vele jaren voordat die bank verkocht zal worden en Zalm geeft zelf aan dat vanaf volgend jaar er weer winst gemaakt zou moeten worden. Het lijkt mij dat als hij dit waar kan maken en in een goed stijgende lijn voor langere tijd kan doortrekken, dat er best een mogelijkheid tot winst is en dus een uitkering van een bonus.
Maar ja, voor mensen met een pessimistische instelling zal dit uiteraard geen reëel toekomstbeeld zijn en is Zalm de bron van al het kwaad in de financiële sector.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')