quote:
op 05-07-2000 om 10:16 PM schreef K-30 het volgende:
Omdat hij denkt dat hij kan zingen en dat hij daarbij ook nog leuk is.
WIl jij hiermee suggereren dat alle Amsterdammers denken dat ze kunnen zingen en denken dat ze leuk zijn??
Dan heb jij wel een verkeerde indruk van Amsterdammers!!!
quote:
op 05-08-2000 om 02:16 AM schreef Early het volgende:
Zeg K-30,Zit jij op bevooroordeeld zijn?
Nee - K-30 heeft 'vrienden uit de Balkan'...
------------------
The Boulevard of Broken Dreams never seems to end......
[Dit bericht is gewijzigd door buzzer (Datum 08 Mei 2000).]
quote:
op 05-08-2000 om 11:28 AM schreef femfatale het volgende:
K-30 is waarschijnlijk jaloers op Amsterdammers.
Je mocht willen dat je deze mensen in je vriendenkring had, maar ja ik betwijfel het of jij uberhaupt wel vrienden hebt.![]()
Pardon, jaloers? Dat is over het algmeen toch wel een redelijk Amsterdamse eigenschap .
Dit is toch wel mijn stokpaardje, Amsterdammers afzeiken. Dat komt omdat Amsterdammers zelf ook sterren zijn in die professie: 'alles afzeiken'.
Ik kan me goed herinneren dat ik een aantal jaar geleden (Tijdens de bouw van de ArenA) bij een concert in Noorderligt een zooitje randdebiele Amsterdammers achter me had staan. Brult (bescheidenheid is ze ook vreemd) de ene tegen de ander:
Ik zal blij zijn als ze de ArenA hebben afgebouwd, gaan al die concerten in de Kuip fijn naar Amsterdam. Is het lekker dichtbij. Vervolgens op de Kuip en Ahoy lopen zeiken natuurlijk, want in Amsterdam is alles beter. Uiteindelijk bleek de ArenA een ArenB toen die af was, en wil geen zich zelf respecterende band/artiest zijn sound laten verzieken door de galmput die ArenB heet (ik zeg niet dat het elders heel veel beter is, maar er zijn grenzen).
Ze lopen ook hard te brullen dat alle bedrijven maar naar Amsterdam ZO moeten komen, want er is nog ruimte zat. WAAR WIL JE DAN DE WERKNEMERS LATEN WONEN!!!!! EIKELS!!!! Je gelooft het niet, de infrastructuur is al vergald en verstopt door alle forenzen en het moet nog erger worden lijkt het. En de woningnood in de omgeving neemt alleen maar toe.
De frustratie onder de A'dammers is denk ik ooit begonnen toen ze wel de hoofdstad mochten zijn maar niet de residentie. Wel een haven maar niet de grootste haven. En wat is het eerste wat een buitenlander zegt als je zegt Amsterdam? Wiet en de Rosse Buurt. Zou ik ook trots op zijn
Voor alle duidelijkheid, voor ik weer een boel meeltjes krijg met gehuil dat ik vooroordelen zou hebben: waarom doen die Amsterdammers dan altijd zo'n moeite om al mijn vooroordelen te bevestigen?
Goed, dit is behoorlijk off topic zou ik zo zeggen, maar ja het is mijn stokpaardje dus ik moest even loos . Ik moet bekennen dat ik nota bene bij een Amsterdams kantoor werk, ja hoor in ZO, en dat mijn Amsterdamse collega's er echt wel OK zijn. Maar ik onderschrijf dat ze echt allemaal dezelfde aan grootheidswaanzin grenzende karaktertrekken vertonen wat betreft hun stad.
Rest me nog een ding:
Dank u .
En dat gevoel bekruipt me als ik die Erik zie. Echt zo'n patser die zichzelf net iets beter vind dan de rest. Valt me nog mee dat hij voor PSV is.
Overigens kom ik zelf uit Den Haag waar iedereen gewoon normaal probeert te doen.
quote:
op 05-08-2000 om 11:28 AM schreef femfatale het volgende:
K-30 is waarschijnlijk jaloers op Amsterdammers.
Je mocht willen dat je deze mensen in je vriendenkring had
Vind dit trouwens een rare discussie, wat maakt het in vredesnaam uit waar je vandaan komt....
Ik kan me zelf zo voorstellen dat als je een tijdje bijna 24 uur per dag, op elkaars lip zit, dat er weinig zinnigs meer uit je mond komt, ze vallen zelfs "gezallig"in herhalingen, en niemand die daar iets van zegt.Ze zijn al dolblij als iemand de stilte doorbreekt met een Stuntverhaal, jeugd-anekdote, of commando verhaal.
Nou en ik bespeurde bij hem een (ondanks dat hij uit brabant komt) een Amsterdams gedrag.
Of laat ik het nu anders zeggen. Een bij Amsterdammers veel voorkomend gedrag.
quote:
op 05-08-2000 om 01:11 PM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Uiteindelijk bleek de ArenA een ArenB toen die af was, en wil geen zich zelf respecterende band/artiest zijn sound laten verzieken door de galmput die ArenB heet (ik zeg niet dat het elders heel veel beter is, maar er zijn grenzen).
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 08 Mei 2000).]
quote:
De frustratie onder de A'dammers is denk ik ooit begonnen toen ze wel de hoofdstad mochten zijn maar niet de residentie. Wel een haven maar niet de grootste haven. En wat is het eerste wat een buitenlander zegt als je zegt Amsterdam? Wiet en de Rosse Buurt. Zou ik ook trots op zijnVoor alle duidelijkheid, voor ik weer een boel meeltjes krijg met gehuil dat ik vooroordelen zou hebben: waarom doen die Amsterdammers dan altijd zo'n moeite om al mijn vooroordelen te bevestigen?
).
lees net dat je wel bij Doe-Maar bent geweest (muziekforum)...
Had je dan misschien toch niet beter 1 van de concerten van de zichzelf niet respecterende artiesten in De Arena kunnen bezoeken?
quote:
op 05-08-2000 om 02:39 PM schreef Quenda® het volgende:
pardon? Ik was zelf, beroepsmatig , bij zo'n 7 concerten aanwezig in de Arena (o.a Micheal Jackson,Stones,Pavarotti,)en, hoewel ik geen fan ben van de artiesten en bands die daar zijn geweest, moet ik zeggen dat het geluid daar goed was.Het lijkt mij trouwens dat iemand als de italiaanse operaster luciano pavarotti,30 April 1997, niet de minste is.
quote:
Toegeven, er was zeer weinig "live"te horen van deze man, maar dat geld voor alle artiesten .
Nu wordt ik nog wel eens beschuldigd van ongenuanceerd denken, jij veroordeelt hier even 'ALLE ARTIESTEN'. . 'Beroepsmatig'? Zeker de schrijvende pers. Nog nooit een hoge pet op gehad van recensenten. Je bent wel sterk in mijn achting gedaald (maar die had je zeker toch niet nodig he
)
Lekkere forumleider. (zeker uit Amsterdam 'kenne' geen kritiek 'hebbe' )
De 'groete'.
[Dit bericht is gewijzigd door Lord of the Backstage (Datum 08 Mei 2000).]
quote:
op 05-08-2000 om 02:51 PM schreef Quenda® het volgende:
lees net dat je wel bij Doe-Maar bent geweest (muziekforum)...
Had je dan misschien toch niet beter 1 van de concerten van de zichzelf niet respecterende artiesten in De Arena kunnen bezoeken?![]()
quote:
De frustratie onder de A'dammers is denk ik ooit begonnen toen ze wel de hoofdstad mochten zijn maar niet de residentie. Wel een haven maar niet de grootste haven. En wat is het eerste wat een buitenlander zegt als je zegt Amsterdam? Wiet en de Rosse Buurt. Zou ik ook trots op zijn
De buitenlanders die ik ontmoet zien Amsterdam in termen van Anne Frankhuis (de bezoekers aantallen liegen er niet om), Raiksmjuseejum, Van Gogh museum, Canal roundtrips, Amsterdam Architecture, wooden shoes, Hansje Brinkers with the thumb in the dyke, e.d.
Wat heb jij een merkwaardige voorkeur voor hoerenlopers en blowers, wanneer alleen dat soort mensen tot je kontakten behoort.
quote:
Ik moet bekennen dat ik nota bene bij een Amsterdams kantoor werk, ja hoor in ZO, en dat mijn Amsterdamse collega's er echt wel OK zijn. Maar ik onderschrijf dat ze echt allemaal dezelfde aan grootheidswaanzin grenzende karaktertrekken vertonen wat betreft hun stad.
Je moet toch eens naar de dokter met die maagklachten. Zoveel vomeren ziet er niet gezond uit. Pas je goed op jezelf?
[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 08 Mei 2000).]
quote:
op 05-08-2000 om 01:50 PM schreef K-30 het volgende:
Overigens kom ik zelf uit Den Haag waar iedereen gewoon normaal probeert te doen.
Je zegt het zelf al: "probeert".....
Blijf trainen!
quote:
op 05-08-2000 om 05:04 AM schreef arnout het volgende:
een amsterdammer?
laat me niet lachen. Ik als amsterdammer beschouw erik als prototype van een "provinciaal". Moge dat soort figuren lekker in de provincie blijven.Ik ben blij
dat ik dit soort figuren niet al te vaak hier
in amsterdam tegenkom.In het begin viel het nog mee maar tegenwoordig zet ik de tv-uitzending halverwege af .Vanaf het begin tot nu kon ik alle buspassagiers (en ook de irritante) verdragen. Maar die Erik daar kan ik echt niet tegen. Verschrikkelijk wat voor een stomzinnig gelul die
vent uit kan kramen.En dan ook nog hoger in de poll staan als iwan ,echt on-be-grij-pe-lijk maar ja de gemiddelde provinciaal vind
hem vast fantastich.
Volgens mij, ben jij geen Amsterdammer, want ik heb nog geen type mens gezien die je niet in Amsterdam tegen komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |