http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=108151quote:BERGEN In de bossen bij Bergen is vanmiddag weer een grote brand uitgebroken. Het zou gaan om een gebied tussen de Zeeweg en de Uilenvangersweg.
Nadere berichtgeving ontbreekt nog. Vorig jaar waren er meerdere grote branden in het bos- en duingebied van Bergen. Het vermoeden is dat al deze branden waren aangestoken.
Ik roep het maar weer eens: GRIP zegt niks over de grootte van het incident, maar over de impact er vanquote:
quote:Schoorl - De politie heeft opdracht gegeven heel Bergen aan Zee te ontruimen wegens een grote duinbrand die sinds woensdag laat in de middag woedt in het duingebied tussen Bergen en Schoorl. Het vuur zou zich inmiddels hebben verspreid over een gebied van een halve kilometer bij een halve kilometer.
De rook is tot in Alkmaar te zien. De brandweer is massaal uitgerukt om de brand te bestrijden. Er zou sprake zijn van meerdere brandhaarden. Boven het gebied cirkelt een politiehelikopter. Onduidelijk is nog waar de evacuees heen moeten.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Vorig jaar woedden in de duinen bij Bergen en Schoorl ook diverse grote branden. Die waren vermoedelijk allemaal aangestoken. Later meer.
dus zegt het wel wat...quote:Op woensdag 14 april 2010 19:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een klein brandje is
Neequote:
Een kleine brand kan ook GRIP3 zijn, en een zeer grote brand kan bij GRIP0 blijven.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:01 schreef Piles het volgende:
Ik roep het maar weer eens: GRIP zegt niks over de grootte van het incident, maar over de impact er van
Zal in dit geval dus voornamelijk om de bedreiging van Bergen en de ontruiming gaan.
Aanvullend:quote:Op woensdag 14 april 2010 19:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee
Lees mijn post nog eens, en probeer het te begrijpen...
[..]
Een kleine brand kan ook GRIP3 zijn, en een zeer grote brand kan bij GRIP0 blijven.
Ja, maar niet over de grootte van de brand. Als je er vaak mee werkt, dan zou je dat moeten snappenquote:Op woensdag 14 april 2010 19:34 schreef Wupppie het volgende:
ik werk geregeld met Grip situaties.
Je hebt in grote lijnen gelijk, maar als er grip afgekondigd wordt (en dan boven grip1) wil het zeker wel wat zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |