abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:07:19 #201
261627 sciter
The world is my playground.
pi_113572507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:27 schreef El-a-Menthol het volgende:

[..]

Gefeli!
Veel goeds over gehoord.
Dankje, even de tips hierboven lezen over het verwijderen van het kleine beetje kalk dat er aan zit.

Het schijnt een milde scheerbeurt te geven, die zowel op zware baardharen als lichtere baardharen een goed effect geeft.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:38:19 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_113573678
Beetje verdund natuurazijn doet wonderen.
pi_114561969
Waar zou ik een safety razor/DE scheermes/krabbertje kunnen kopen?
Ik heb wel internet winkels gevonden maar het liefst zou ik gewoon het kopen bij een echte winkel.
het word mijn eerste krabbertje dus ik ben opzoek naar een goedekope.
Rolling with the wind....
--------------------------------------------------------------------
[img]http://card.mygamercard.net/apps/zune/PirateStef7.png[/img]
pi_114563048
Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
  maandag 23 juli 2012 @ 14:28:18 #205
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_114565175
Ik koop vaak een pak via ebay. Vooral vanuit de UK valt het erg mee met de verzendkosten :)
Starbucks, waar blijf je
pi_114566262
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
Ik kwam dit tegen:
http://wiki.badgerandblade.com/Netherlands_Shaving_Supplies
pi_114571050
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door n0ir op 23-07-2012 17:55:55 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 00:47:00 #208
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_114589302
Het belangrijkst is niet waar je je mesjes koopt of de verzendkosten, maar of ze echt goed bij je passen. Alle mesjes zijn weer anders, Feathers scheren heel anders dan Hema mesjes.
Eerst moet je via een sample pack erachter komen wat hèt mesje voor jouw is.
Zo ben ik er een tijdje achter dat Feathers verre weg de beste zijn voor mij.
Ja, ik had verzendkosten. MAAR ik heb ze uit Singapore (wel echte) gekocht via een bekende betrouwbare verkoper.
Zelfs met verzendkosten en invoeringskosten zijn de 200 Feathers die ik kocht nog steeds duidelijk goedkoper dan hier. Plus daar kun je echt wel meer dan een jaar mee scheren.
De meeste mesjes (bijna allemaal) gingen bij mij (comfortabel) 3-4 dagen mee, sommigen 2.
Met Feathers kan ik 6 dagen scheren voordat het wat oncomfortabel wordt.
Maar zelfs daarna zou hij het haar er nog makkelijk af halen, maar gooi ik ze weg.
1 dag in de week heeft mijn gezicht een "sabbat", om te herstellen en omdat ik op Zondag lui wil zijn.
Dus gebruik ik 1 mesje per week. Steeds terug naar de winkel voor 1 pakje vindt ik maar niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 24-07-2012 17:07:51 ]
"Trying is the first step towards failure"
"All normal people love meat. ... You don't win friends with salad."
"If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?"
(Homer J. Simpson)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 00:56:01 #209
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_114589600
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:40 schreef n0ir het volgende:

[..]

Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.
Voor sommige mensen werken Hema mesjes totaal niet.
Niet omdat ze slecht zouden zijn, maar omdat er niet echt goede en slechte mesjes zijn.
Wat de een geweldig vindt is het ergste mesje voor een ander. Dat verschil is veel veel groter dan met bijvoorbeeld kwasten.
Ook kan het mesje in een andere houder totaal anders scheren. Wel zijn er heel enkele mesjes die echt slecht van kwaliteit zijn of heel bot geleverd wordt. Maar verder is het puur voorkeur.
De meeste kiezen juist voor DE scheren zodat je al die keuze hebt.
In plaats van uniform met je Gillette krabber met Gillette gel te scheren, Nivea balm af te ronden om daarna Axe (iets voor je oksels) over je hele lichaam te spuiten, kun je meerdere zepen proberen, cremes, mesjes, houders, kwasten, aftershaves om op zoek te gaan naar die perfect combinatie.
Die combinatie wordt het "scheer-nirvana" genoemd om de scheer-fora.
(Homer J. Simpson)
pi_114836089
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:40 schreef PirateStef het volgende:
Waar zou ik een safety razor/DE scheermes/krabbertje kunnen kopen?
Ik heb wel internet winkels gevonden maar het liefst zou ik gewoon het kopen bij een echte winkel.
het word mijn eerste krabbertje dus ik ben opzoek naar een goedekope.
The Dutch Shaving Shop is een goede, fysieke winkel. Als je gevoelig bent voor impulsaankopen zou ik niet meer geld meenemen dan strikt noodzakelijk ;)
  maandag 30 juli 2012 @ 09:41:03 #211
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114836838
Bovendien wat is goedkoop, je hebt ze van ¤2-300 en alles er tussenin.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:21:36 #212
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_114908519
Parker heeft goede, nieuwe, maar niet dure meshouders.
Zou zeggen mail de eigenaar en vraag naar een goede beginners mes, vraag ook specifiek naar Parker (en eventueel naar alternatieven).
En Feather heeft ook een goed instap model.

[ Bericht 19% gewijzigd door El-a-Menthol op 31-07-2012 23:37:55 ]
(Homer J. Simpson)
pi_115115746
Ziet er goed uit. Heb nu een Mach 3 met een Venus handgreep, mooi aqua blauw. >:) De goedkope mesjes met een krabbertje klinkt gewoon goed. Alleen een ding: het woord 'krabbertje', dat klinkt mij helemaal niet goed in de oren. Is het echt zo dat je de haren er echt af gaat krabben in plaats van snijden?! De mesjes van de Mach 3 staan veel schuiner toch op de huid gericht, die snijden echt af, hoe zit dat nu bij zo'n krabbertje? Is het echt krabben of schrapen en niet snijden?

Benieuwd naar de ervaringen. Want zo'n Merkur 34C / Futur of een Feather trekken mij wel. Ben binnenkort in Antwerpen en wil dan eens bij de Messenwinkel langsgaan.

Deze microscopische foto's laten mooi scherp afgesneden baardharen zien op een multiblad scheermes en een met de huid zelf. Ja, mooi is bij die laatste niet het goede woord. :P

Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 5 augustus 2012 @ 01:47:26 #214
39237 crew  H_T
2733
pi_115123847
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:09 schreef lukaon het volgende:
Ziet er goed uit. Heb nu een Mach 3 met een Venus handgreep, mooi aqua blauw. >:) De goedkope mesjes met een krabbertje klinkt gewoon goed. Alleen een ding: het woord 'krabbertje', dat klinkt mij helemaal niet goed in de oren. Is het echt zo dat je de haren er echt af gaat krabben in plaats van snijden?! De mesjes van de Mach 3 staan veel schuiner toch op de huid gericht, die snijden echt af, hoe zit dat nu bij zo'n krabbertje? Is het echt krabben of schrapen en niet snijden?

Benieuwd naar de ervaringen. Want zo'n Merkur 34C / Futur of een Feather trekken mij wel. Ben binnenkort in Antwerpen en wil dan eens bij de Messenwinkel langsgaan.

Deze microscopische foto's laten mooi scherp afgesneden baardharen zien op een multiblad scheermes en een met de huid zelf. Ja, mooi is bij die laatste niet het goede woord. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe schuin je het mes op je gezicht houdt bepaal je met een krabber helemaal zelf :). Je kan dus prima een goede hoek vinden. Verder snijd je de haren echt goed af en kan je klemgekomen langere haren heel makkelijk verwijderen. Een beetje losschroeven en je spoelt het zo weg, wat bij een mach3 moeilijker is wanneer het bijvoorbeeld tussen mesje 1 en 2 zit.

Een goedkope krabber en wat mesjes hoeft niet duur te zijn. Die scheerwinkel in Breukelen waar eerder naar werd gelinkt lijkt vrij schappelijke prijzen te hebben voor de houders, en anders is er altijd nog eBay. Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk enkele scheerbeurten nodig hebt voor je gewend bent aan het scheren met een krabber.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:40:23 #215
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115135143
Ja je bent wel echt aan het snijden.
Als je hem in een hoek houdt dat je echt schraapt (wat een redelijk extreme hoek is) merk je het wel;
wordt je waarschijnlijk meteen beloont met razor burn.
Zou zeggen kijk ook deze video's even, heb je er een iets beter beeld van:
WATCH THESE FIRST! Introduction to Traditional Wetshaving
(Homer J. Simpson)
pi_115146533
Thnx. Ik heb op YouTube al een aantal filmpjes zitten bekijken. Gaaf spul, er gaat een wereld voor mij open. Het is echt een markt voor de liefhebbers van luxe spullen heb ik zo het idee.

Denk nu zelf aan de Feather All Stainless. Liever geen chrome plated, zoals de Merkur. Of zijn deze wel duurzaam?

Heb ook nog zitten kijken naar een open scheermes, alleen dat is voor mij wat teveel onderhoud.
En de bijbehorende risico's :)

zondag 5 augustus 2012 @ 22:32:26 #217
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115160740
Goed dat je al wat filmpjes hebt gekeken.
Niet per se een markt voor luxe liefhebbers (luxe is er ook natuurlijk), maar het hoeft niet duur te zijn.
Zie het als het betere leven.
Het verschil tussen fast food troep en naar een (goed) restaurants te gaan.
Een goed restaurant hoeft niet perse duur te zijn.
Maar luxer, en nog beter betaal je natuurlijk wel wat voor.

Gezien je een gezond budget hebt wil ik je wat aanraden.
Om te beginnen is de Feather zo mild dat veel hem verkopen of inruilen.
De meest gehoorde klacht is dat ze er niet helemaal glad mee kunnen scheren.
Sommige mensen wel, dus kan het je ook niet afraden, heb hem zelf nooit geprobeerd.
Ik ben begonnen met de milde Mühle R89, wat de top is van het nog redelijk geprijsde.
Mühle werkt letterlijk met de precisie van de juwelen-industrie.
Afwerking en precisie is dan ook uitzonderlijk goed.
Je betaalt iets meer, maar in verhouding zijn de prijzen heel gunstig.
Prijs/kwaliteit staat helemaal in verhouding met elkaar.

Ook is de nieuwe Mühle synthetische kwast een idee.
Die zijn nu zo goed dat ze in sommige opzichten net zo goed en sommige opzichten zelfs beter zijn dan een van natuurlijk haar. Hij droogt bijvoorbeeld veel sneller.
Klinkt niet zo belangrijk, maar is in de praktijk wel heel handig; je schud 2 keer, hangt hem op en is binnen een kwartier droog. Mijn paardenhaar en das haar kwasten zijn na uren van binnen nog niet echt droog.
Mühle is dus een merk wat erg goede, nog betaalbare kwaliteit levert.
Reviews hiervan kun je natuurlijk op Badger & Blade en gelijke fora vinden.

Beide mes-houders zouden jouw in principe moeten overleven.
Ook hun kwaliteit controle is streng, en klachten zijn zeldzaam.
De Feather is nog wat beter, maar niet 3 keer, wat je wel meer betaalt.
De Mühle is voor sommigen al wat mild.
Je haalt je er niet snel mee open na wat oefening en de eventuele sneetjes zijn oppervlakkig en niet diep (dat scheelt ook flink). Na wat oefening kun je je er wel helemaal spiegeltje glad mee scheren.

Mühle kwasten zijn de beste synthetische kwasten.
Semogue heeft de beste varkensharen, vooral de Semogue Owners Club (vaak SOC genoemd) is enorm geprezen.
Shavemac heeft erg goede dassen kwasten, voor het geld. Overigens zijn er nog zat merken en alternatieven.

Heb je nog vragen stel ze.
Als je het echt interessant vindt kun je je natuurlijk ook op een scheer forum als B&B inschrijven,
kun je ook nog veel meer hulp en vooral informatie vinden.
Zelfs als je de basis onder de knie krijgt is het toch interessant.
Leer je de betere zepen, aftershaves, etc kennen.
(Homer J. Simpson)
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:15:00 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115163646
Bovenstaand stukje kan met een lichte aanpassing wel in de startpost.

Ik heb trouwens een mooi tasje op de kop getikt voor mijn spulletjes :)

maandag 6 augustus 2012 @ 04:07:34 #219
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115172836
Dat ziet er mooi uit :o , Schotse ruit bekleding en buitenkant duidelijk echt leer ^O^ .
Ook erg handig voor reizen lijkt me.
Mijn badkamer houdt het vocht te lang vast, heb ooit ook overwogen zo'n leren toilette tas te gebruiken.
In plaats daarvan heb ik een gevlochten bruin mandje van kunststof daar eens voor aangeschaft.
Niet heel luxe maar ziet er nog een beetje smaakvol uit. Het kan ademen door de vlechting en omdat het van kunststof is heeft wat erin zit en het mandje zelf geen lost van vocht.
Het heeft 2 compartimenten, 1 voor wat grotere dingen en 1 voor kleine en losse dingetjes.
Zeep en zo onderin, mesjes en styptic pen en nagelschaartje etc. bovenin.
Zodra je meer en meer scheer materiaal krijgt wordt ordenen wel cruciaal :Y .
(Homer J. Simpson)
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:16:29 #220
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115174675
Ik ben bijna altijd op pad dus zo'n reistasje was wel handig. Had voorheen alles in een toilettas zitten maar het doosje van mijn krabber begon scheurtjes te vertonen.

Kost trouwens amper wat op marktplaats.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:10:51 #221
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115283442
Jeeeej! Ik ben nu de trotse bezitter van een Mühle Silvertip Fibre, in een 21mm knot en kunst ivoren handvat. Mooi ding.
Helaas heb ik me al geschoren en bovendien moet hij nog even schoon gemaakt worden.
Maar verder, het is een synthetische, dus geen rare luchtjes of "break-in" oftewel inwerk periode.
Kan niet wachten om hem morgen uit te proberen.
(Homer J. Simpson)
pi_115289123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:10 schreef El-a-Menthol het volgende:
Jeeeej! Ik ben nu de trotse bezitter van een Mühle Silvertip Fibre, in een 21mm knot en kunst ivoren handvat. Mooi ding.
Helaas heb ik me al geschoren en bovendien moet hij nog even schoon gemaakt worden.
Maar verder, het is een synthetische, dus geen rare luchtjes of "break-in" oftewel inwerk periode.
Kan niet wachten om hem morgen uit te proberen.
[ afbeelding ]
Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:55:06 #223
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115289908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:36 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.
Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)
(Homer J. Simpson)
pi_115290309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:55 schreef El-a-Menthol het volgende:

[..]

Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)
Ik bedoelde dat je gelukt hebt dat je geen rare luchtjes hebt.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:20:09 #225
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115290906
Dat heb je met kunst-haar niet. Het is geen echt das-haar, maar kunst-haar.
Of bedoel je dat je daar ook luchtjes mee kunt krijgen?
Mijn silvertip van Muhle, mijn eerste kwast had niet echt een luchtje, heel mild.
Mijn 2e, een Vie-Long paardenhaar kwast stonk echt enorm.
Maar deze 3e ruikt dus helemaal niet. Gelukkig.
(Homer J. Simpson)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')