abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 13 maart 2012 @ 22:50:39 #151
39237 crew  H_T
2733
pi_109071362
Samenkopen.net heeft nu een actie voor scheerspullen. Misschien ga ik daar nog even wat Proraso scheercreme halen, die prijs bevalt me wel :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_109079090
Goeie tip! Flink wat goedkoper inderdaad.
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_110179026
Scheer nu ongeveer een maand met een safety edge razor en het bevalt me wel, zeker aangezien het zo goedkoop is.

Moet wel zeggen dat het scheren niet echt vlekkeloos gaat. Vooral bij de wat dichter begroeide delen van mijn baard loopt het mesje wel eens vast en dan gaat de huid ook lekker meetrekken met alle gevolgen van dien. Ik gebruik op het moment wel cheap ass scheerschuim van Nivea uit zo'n bus en de standaard meegeleverde mesjes die ik kreeg bij de aankoop van mijn DE mes (Gilette goal stainless). Die voelen overigens al bot aan na 3 scheerbeurten.

Zou het scheren beter gaan als ik bijvoorbeeld feather mesjes aanschaf of scheelt dat niet zoveel met die Gilette goal stainless?
  woensdag 11 april 2012 @ 14:32:04 #154
313438 LukaLaban
The Professional
pi_110181517
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:35 schreef Sleip het volgende:

Scheelt al een hoop als je zelf scheerschuim maakt heb ik zelf gemerkt, veel beter resultaat dan uit zo'n busje. Doe dat nu met Proraso. En je moet wel verschillende mesjes uitproberen, even kijken wat bij je huid past. Ben net 2 weken geleden begonnen met Feather en dat is me een partij glad scheren! Nu moet ik nog beter op mn techniek letten, wat ze zijn vreselijk scherp die mesjes.
Ti ne znas ko sam ja?
The Virgin Mary...We have a whole religion based on a woman who really stuck to her story
~Greg Giraldo
pi_110187632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:32 schreef LukaLaban het volgende:

[..]

Scheelt al een hoop als je zelf scheerschuim maakt heb ik zelf gemerkt, veel beter resultaat dan uit zo'n busje. Doe dat nu met Proraso. En je moet wel verschillende mesjes uitproberen, even kijken wat bij je huid past. Ben net 2 weken geleden begonnen met Feather en dat is me een partij glad scheren! Nu moet ik nog beter op mn techniek letten, wat ze zijn vreselijk scherp die mesjes.
Bedoel je met zelf maken dat je zo'n blok vast scheerzeep hebt en dat je dan met water en kwast langzaam schuim maakt?
  woensdag 11 april 2012 @ 17:11:52 #156
261627 sciter
The world is my playground.
pi_110189181
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:43 schreef Sleip het volgende:

[..]

Bedoel je met zelf maken dat je zo'n blok vast scheerzeep hebt en dat je dan met water en kwast langzaam schuim maakt?
Ja.
pi_111298711
Heb nogal last van een geirriteerde huid in mijn nek, dus ik wil dit ook eens een kans geven.

Ik zat te kijken naar deze krabber en scheercreme:
http://www.shaveandmore.c(...)oe-vera-giftset.html
En deze borstel:
http://www.shaveandmore.c(...)n-jagger-best-black- ebony.html

Een fatsoenlijke aftershave balsem heb ik al liggen. Nog tips voor wat ik nog meer moet aanschaffen? En waar kan ik sample packs met mesjes krijgen?

Edit: Sample pack uit de UK besteld:

http://www.connaughtshaving.com/popular.html

[ Bericht 8% gewijzigd door kipknots op 08-05-2012 19:55:10 ]
pi_111397635

Moet duidelijk nog even oefenen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:23:30 #159
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111750192
Hallo, niet verwacht hierover veel op FOK tegen te komen.
Ik ben begonnen met een Mühle R89 DE met Derby mesjes, heel mild allemaal.
Ik scheer mij nu al een tijdje met een Mühle R41 (rood-gouden steel).
Mijn favoriete mesjes zijn Feather, Astra SP en Crystal (aka Israëli Personna's).
Mijn favoriete kwast is een van paardenhaar: de Vie-Long 13071.
Verder heb ik een silvertip van Mühle, M89 (te zwaar).
Binnenkort heb ik de synthetische silvertip van Mühle.
Ik heb de meeste goede scheerzepen zoals Cella, Tabac, TFS, La Toja, Sir Irisch Moos, Dr Selby.
Heb liters aftershave (letterlijk) zoals Tabac, Myrsol, Proraso, Floïd, Vitos, Pino Sylvestre, Pitralon, Old Spice. Als pre-shave gebruik ik meestal Proraso Pre & Post.
Wil geen reclame maken maar ik vindt http://www.barbieredifigaro.nl de beste plek om als Nederlander wat te kopen. Ze hebben nu het Feather All Stainless DE die overal 190,- en meer is voor 40,- minder dan de concurrentie. Maar ik vond de R89 als snel te mild dus...
Verder hebben ze TFS (super goede zeep), goede prijzen en een goed persoonlijk contact.
eBay werkt ook en veel drogisterij-tjes en zo af gaan (Vergulde Hand, Palmolive Scheercreme [EU]).
Scheert FOK-ing goed!

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 19-05-2012 19:42:04 ]
"Trying is the first step towards failure"
"All normal people love meat. ... You don't win friends with salad."
"If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?"
(Homer J. Simpson)
  zaterdag 19 mei 2012 @ 21:27:30 #160
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111756084
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:35 schreef Sleip het volgende:
Scheer nu ongeveer een maand met een safety edge razor en het bevalt me wel, zeker aangezien het zo goedkoop is...
Zou het scheren beter gaan als ik bijvoorbeeld feather mesjes aanschaf of scheelt dat niet zoveel met die Gilette goal stainless?
Elk mesje is anders en elke huid is anders.
Dus in tegenstelling tot veel producten zegt de mening van de meeste mensen erover niet heel veel.
Wat de een z'n beste mesje is is de ander z'n meest verschrikkelijke. Maar scherpe mesjes zijn zeker het proberen waard.
Zou een heel sample pakje aanschaffen.
Ook kan het helpen minder lange bewegingen te maken.
Maak meer korte bewegingen; baard reductie, geen eliminatie: het idee is geleidelijk de baard te verwijderen.
ALS je perse scheerschuim uit bus wil hebben koop dan in ieder geval een v/d beste:
Proraso scheerschuim 100ml
Na wat kwalitatief gepruts wat daar uit voort komt zou ik geleidelijk overstappen: koop een goede middle-of-the-road kwast:
een Semogue varkenshaar, een Vie-Long paardenhaar, een Shavemac dassenhaar, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 19-05-2012 21:40:41 ]
(Homer J. Simpson)
  zondag 20 mei 2012 @ 16:57:30 #161
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111787738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:32 schreef kipknots het volgende:
Nog tips voor wat ik nog meer moet aanschaffen? En waar kan ik sample packs met mesjes krijgen?
Aluin als je het nog niet hebt.
Aluin gebruik je na het scheren maar voor de aftershave.
Het desinfecteerd en trekt de huid weer wat strak. Het kost echt niks.
Dure aluin blokjes is dan ook hetzelfde als goedkope, merk doet er niet toe; aluin is aluin (alum in ENG).
De huid op de keel/nek is èn dun èn gevoelig.
Ervaring en een absoluut gebrek aan druk tijdens het scheren is noodzakelijk.
Ook zou ik er maximaal 2 keer (passes) over heengaan en in het begin ook niet tegen de groei richting in.
(Homer J. Simpson)
pi_111788445
Bedankt voor de tips. Aluin had ik al geregeld, wondermiddel.

Ben af en toe nog aan het klooien met de scheercreme, goede verhouding water / creme is nog wat lastig.

Vanochtend ook geleerd dat het niet verstandig is om je te gaan scheren na een uur of 4 slaap na een feestje :')
  zondag 20 mei 2012 @ 17:46:22 #163
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111790120
Geen probleem als je vragen hebt stel ze, mag me ook pm'en.
Zou met crème een streepje van 2/3cm gebruiken, dan langzaam water blijven toevoegen.
Liefst eerst in een kommetje, heb je er zicht op, goed te controleren.
Je wil een slagroom-achtige substantie hebben.
(Homer J. Simpson)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:20:03 #164
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111871431
Naast fora als Badger & Blade kan het ook de moeite waard zijn regelmatig bij sites te kijken als
sharpologist.com en
shaving101.com.
Als je goede sites kent zet ze er bij.

Dit vind ik zelf de best 2 Nederlandse online winkels voor het nat scheren:
barbieredifigaro.nl
thedutchshavingshop
Beide sterk aan te raden.
(Homer J. Simpson)
pi_111890656
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 17:46 schreef El-a-Menthol het volgende:
Geen probleem als je vragen hebt stel ze, mag me ook pm'en.
Zou met crème een streepje van 2/3cm gebruiken, dan langzaam water blijven toevoegen.
Liefst eerst in een kommetje, heb je er zicht op, goed te controleren.
Je wil een slagroom-achtige substantie hebben.
Tot nu toe heb ik de kwast natgemaakt met heet water, dat geseeltelijk afgeschud en daarmee de creme gemengs. Ik had het idre dat ik dan soms al veel water had, maar dat zou dus niet het geval zijn?

Kin en nek blijven iig lastig, nog veel huidirritatie. Merk ook dat mijn Derby mesje af en toe lastig door m'n haar komt, dus denk dat ik eens een scherper mesje ga proberen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:48:06 #166
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111899962
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:55 schreef kipknots het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik de kwast natgemaakt met heet water, dat geseeltelijk afgeschud en daarmee de creme gemengs. Ik had het idre dat ik dan soms al veel water had, maar dat zou dus niet het geval zijn?

Kin en nek blijven iig lastig, nog veel huidirritatie. Merk ook dat mijn Derby mesje af en toe lastig door m'n haar komt, dus denk dat ik eens een scherper mesje ga proberen.
Derby's zijn vrij mild. Als je sample-pakje er is steeds een ander proberen tot hij bot is/stug/onprettig scheert, en eventueel dat en andere bevindingen opschrijven. Feather wel bewaren tot later.

Kwast moet een beetje nat zijn maar niet te erg.
Zou de kwast een paar keer licht schudden, dan langzaam steeds paar druppels (!) water blijven toevoegen. Het resultaat is belangrijk, als het slagroom-achtig is is het zeker niet te nat.
Wat voor een kwast heb je (merk, model, haar)?

Bij de nek kan het ook helpen naast geen druk en maar 1/2 keer erover te gaan het scheerapparaat met het handvat sterk naar beneden te houden, ipv vrij hoog (dus bij nek niet standaard 30 graden hoek). Dus niet meer zo:
|----
maar meer zo:
__
|
Maar dan minder extreem (dat moeten krabbertjes voorstellen lol).
(Homer J. Simpson)
pi_111941021
Xnap 't niet, tijd voor paint :+

Bedoel je meer op 70-80 graden, of meer op 10-20 graden?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 23 mei 2012 @ 23:20:11 #168
39237 crew  H_T
2733
pi_111952948
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:54 schreef DappereDodo77 het volgende:
Xnap 't niet, tijd voor paint :+

Bedoel je meer op 70-80 graden, of meer op 10-20 graden?
Meer naar de 10-20 graden, dus met het uiteinde van de steel dichter naar je keel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 24 mei 2012 @ 01:31:25 #169
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111957042
Dit brilliante high-res MS Paint tekening, die na mijn dood voor tonnen verkocht wordt maak het vast iets duidelijker:

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 24-05-2012 13:17:01 ]
(Homer J. Simpson)
pi_111984879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Meer naar de 10-20 graden, dus met het uiteinde van de steel dichter naar je keel
Met het uiteinde van de steel naar je keel, das dan toch 70-80 graden? Loodrecht op je huid is 0 graden, en dan op 30 graden houden is meestal de ideale hoek. Of doe ik dat fout?

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:31 schreef El-a-Menthol het volgende:
Dit brilliante high-res MS Paint tekening, die na mijn dood voor tonnen verkocht wordt maak het vast iets duidelijker:
[ afbeelding ]
Rechtsklik, Save image as. Ben benieuwd of 't beter rendeert van m'n spaargeld ;)
Ik zal 't morgen eens proberen, heb al jaren last van een rode nek na het scheren.
pi_111986180
Het goed voorbereiden van de nek scheelt een hele hoop: goed nat maken met warm water dus.
Een veel gemaakte fout is dat men voor het scheren het gezicht wel goed nat maakt maar de nek hierbij vergeet.

Daarnaast scheer is zelf in de nek de eerste maal met de groeirichting mee en vooral niet met het doel alles in één keer weg te halen. De tweede keer scheer ik, maar dat is persoonlijk, tegen de groeirichting in.
Belangrijk is ook om eigenlijk de meeste gekke gezichten te trekken voor de spiegel en/of de huid van je nek met je hand strak te trekken. Korte bewegingen helpen ook, niet te lange halen maken maar gerust in drie korte halen.

En daarnaast: een goede verzorging achteraf. Goed naspoelen dus om alles echt schoon te krijgen en (een) bij jou huid passend(e) product(en) gebruiken.
Mijn 'eindritueel' is goed naspoelen met lauw water, met het aluinblok eroverheen om te ontsmetten en daarna een paar flinke plonsen koud water om de poriën te sluiten. Vervolgens gebruik is soms nog wel eens wat 'witch hazel' van Humprey's maar in ieder geval altijd de aftershave lotion van Proraso: topspul!
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:01:55 #172
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_111991977
100% Eens met Dionysius85.
Heel goed advies.
Ook een conditioner op het eind v/h douchen kan helpen.
Ook een pre-shave product als Proraso Pre- & Post-crème helpt voor mij.
(Homer J. Simpson)
pi_112070017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef El-a-Menthol het volgende:
100% Eens met Dionysius85.
Heel goed advies.
Ook een conditioner op het eind v/h douchen kan helpen.
Ook een pre-shave product als Proraso Pre- & Post-crème helpt voor mij.
Thanks ;)

Klopt inderdaad, conditioner maakt de haartjes wat zachter en helpt absoluut.
Zelf gebruik ik (soms dan) ook de pre- en aftershave creme van Proraso. Voor de anderen, deze dus.
Hij helpt zeker maar ik had hem liever iets vloeibaarder gezien ofzo, ik weet het niet.

Leuk om dit topic een beetje actief te zien overigens!
Ik scheer nu denk ik een jaar of twee/drie met een safety-razor, maar zou willen dat ik het veel eerder had ontdekt!
Mochten er mensen zijn die nog wat twijfelen, gewoon proberen. :Y
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 28 mei 2012 @ 15:35:58 #174
39237 crew  H_T
2733
pi_112127975
Heeft iemand ervaring met deze mesjes? Gillette 7 o'clock in zwarte verpakking voor wie niet wil klikken. Hoe bevallen ze?
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 28 mei 2012 @ 17:47:05 #175
39237 crew  H_T
2733
pi_112132679
Ik heb dat multipack maar gewoon besteld. De prijs valt mee en uiteindelijk komt het wel op :P. Desnoods kan ik wel wat pakjes ruilen t.z.t.
Ik ben de kleur MAGENTA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')