abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102292031
iemand hier bekend met een haagsche kapper die scheercursussen geeft met een open mes?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:04:39 #127
351949 GreenHell
Feel it burning in your cereal
pi_102931151
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

En, bevalt het?
Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.

Bij de eerste 2 passes gaat het nog maar zodra het tegen de haargroei ingaat kan ik de aluin en wc-papier wel klaarleggen helaas :(.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 oktober 2011 @ 22:28:40 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_102936586
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef GreenHell het volgende:

[..]

Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.

Bij de eerste 2 passes gaat het nog maar zodra het tegen de haargroei ingaat kan ik de aluin en wc-papier wel klaarleggen helaas :(.
Zet je (veel) druk op het mes?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_102947729
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zet je (veel) druk op het mes?
Ik moet trouwens zeggen dat ik wel gewoon druk zet op het mes. Komt misschien omdat ik niet zulke goeie mesjes heb (HEMA, bij de volgende stufi worden dat Feathers). Niet extreem veel druk maar anders krijg ik het echt niet glad. Bij de mach3 zette ik natuurlijk wel meer druk en deed ik veel wilder dan nu.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  donderdag 1 december 2011 @ 10:21:58 #130
323189 Pollore
Hell ain't far
pi_105043241
Ik gebruik derby mesjes omdat ik hierbij het idee heb dat ik me het minste open haal. maar zelfs hierbij moet ik wel een beetje druk geven anders moet ik wel 10x over dezelfde plek om haartjes op me keel weg te krijgen.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:28:42 #131
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_105045276
Ik scheer vooralsnog het beste met Feather. Exact hetzelfde met Derby als hierboven beschreven wordt dus die koop ik gewoon niet meer. Mijn huid raakt er van geirriteerd, veel wondjes en nieuwe messen lijken soms bot te zijn.
pi_106304930
Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:

Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.

Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.

Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.

Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
pi_106307120
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:

Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.

Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.

Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.

Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
Ik ga binnenkort iemand een Merkur 34C met waarschijnlijk Feather-mesjes cadeau doen. Je hoeft niet meteen een kwast, scheerzeep en aftershave te kopen (mits je dat al hebt natuurlijk). Ik scheer mijzelf gewoon met een DE razor met scheerschuim uit een spuitbus bijvoorbeeld :P.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  maandag 2 januari 2012 @ 13:00:30 #134
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106307718
Ik zou ook als beginner gewoon een simpel krabbertje kiezen met een busje scheerschuim. Tegen de tijd dat die op is ben je al ervarener met een krabber en dan kun je de wondere wereld van de kwast ontdekken.
pi_106308442
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook van plan een Merkur krabbertje te kopen en Feathermesjes. Toch twijfel ik of ik niet meteen die kwast en zeep moet halen...
Zit er echt veel verschil in een varkenshaarkwast en een dassenkwast of is het meer een luxeprobleem? En wat voor zeep raden jullie aan?
  maandag 2 januari 2012 @ 14:02:06 #136
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_106310108
zeep haal ik meestal bij etsy.com. Een soort marktplaats voor zelfgemaakte spullen.
Een kwast heb ik eens gehaald in Deutschland, dassenhaar voor +- 5 euro :)
Starbucks, waar blijf je
pi_106310358
Ik heb nu al een tijd een gillette super speed liggen met HEMA mesjes en wat proraso meuk.
Heb me nu een keer of drie daarmee geschoren en het wil nog niet echt lukken.

Hoe gaan jullie normaal te werk? Lather -> met kwast inzepen -> 1e pass -> opnieuw inzepen -> 2e pass etc?

Ik heb tot nu toe telkens maar 1x ingezeept en dan paar keer eroverheen. Maar het werkt niet echt super bij mij. Moet net zo vaak eroverheen als met mijn mach3, had gehoopt dat het wat minder vaak zou hoeven dmv scherper mes ofzo.. Misschien dat ik me baard ook wat te lang laat staan alvorens ik hem scheer, dat het haar dus te lang is ofzo? Iemand tips..
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:15:43 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106310583
Oefen een beetje met de hoek van je mes. Ook na 2 weken haal ik met één beweging 95% van het haar onder het mes vandaan.
pi_106316373
Ik denk dat ik ga voor een Merkur 34C ga en dan bestel ik meteen wat Merkur en Feather mesjes erbij want blijkbaar zijn die Feathermesjes iets te scherp voor een beginner (daar haal je je snel mee open).
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 januari 2012 @ 22:44:24 #140
39237 crew  H_T
2733
pi_106333526
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:15 schreef Erasmo het volgende:
Oefen een beetje met de hoek van je mes. Ook na 2 weken haal ik met één beweging 95% van het haar onder het mes vandaan.
Dat dus. Oh, en als je een krabber hebt die bestaat uit drie delen: kijk es of je het ding goed in elkaar hebt gezet. Ik heb grote moeite gehad met een Lord-krabber, tot ik erachter kwam dat het middelste onderdeel er ondersteboven in zat :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:05:43 #141
313438 LukaLaban
The Professional
pi_106350734
Vorig jaar de overstap gemaakt naar een krabbertje en kijk nooit meer terug! Zelf heb ik er een van Muhle, nog wel op zoek naar goede DE blades, heb zo'n proefpakketje en de Feather moet ik nog proberen.

Een tip voor de beginners, zoek op youtube naar filmpjes van mantic59, door zijn tips was mijn eerste scheerbeurt geen bloedbad.
Ti ne znas ko sam ja?
The Virgin Mary...We have a whole religion based on a woman who really stuck to her story
~Greg Giraldo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:35:09 #142
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106351974
De eerste paar keer met een krabber zijn wondjes normaal.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:56:59 #143
256169 scarback
De man met één sok
pi_106365594
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:

Een krabbertje is een prima optie, maar je kunt ook wel een straight kopen voor minder dag 'honderden' euro's. Een simpel dovo mes begint volgens mij bij 60 euro (ook niet gratis, maar niet honderden).
Eerst kijken, dan zeiken
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:00:54 #144
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_106365764
Over die Derby mesjes. Ik merk dat ze gewoon niet fijn zijn voor hele korte, en dus harde beharing, kan ook aan mijn Gillette Superspeed liggen. Zolang m'n baard een dagje of 3 gegroeid heeft is het haar zacht genoeg om onder de douche zelfs tegen de richting in te scheren zonder irritatie.

Ik zou niet weten hoe Feathers zijn, ik weet wel dat HEMA mesjes veel beter over m'n huid glijden, maar ze scheren minder m.i.

Ik heb nog een pak van ~100 derby mesjes, dus eerst die opmaken voor ik aan een andere begin :+
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_107558779
Zo, ondertussen zijn we alweer een hele tijd verder sinds mijn start in DE scheren. Dit is momenteel mijn mesjes 'catalogus' met de regulier verkrijgbare mesjes, dus geen vintage en dergelijke. Ik heb hier een stapeltjes briefjes liggen met ervaringen, maar ik moet dat allemaal eens even goed digitaal gaan verwerken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2012 15:07:56 ]
  zaterdag 4 februari 2012 @ 02:12:50 #146
261627 sciter
The world is my playground.
pi_107585626
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:09 schreef neilpad het volgende:
Ik heb nu al een tijd een gillette super speed liggen met HEMA mesjes en wat proraso meuk.
Heb me nu een keer of drie daarmee geschoren en het wil nog niet echt lukken.

Hoe gaan jullie normaal te werk? Lather -> met kwast inzepen -> 1e pass -> opnieuw inzepen -> 2e pass etc?

Ik heb tot nu toe telkens maar 1x ingezeept en dan paar keer eroverheen. Maar het werkt niet echt super bij mij. Moet net zo vaak eroverheen als met mijn mach3, had gehoopt dat het wat minder vaak zou hoeven dmv scherper mes ofzo.. Misschien dat ik me baard ook wat te lang laat staan alvorens ik hem scheer, dat het haar dus te lang is ofzo? Iemand tips..
Als je vaker scheert durf je ook iets meer kracht te zetten waardoor de haartjes korter worden gemaakt dan wanneer je begint.
pi_107858802
Ik wil ook overstappen naar scheren met een krabbertje.
Zit te denken aan een Mühle R89.
Daarbij zoek ik een goede scheerkwast, maar kan geen keus maken.

Ik wil wel een goede kwaliteit, dus moet het wel van dassenhaar zijn.
Pure valt dus voor mij al af. Blijft over best badger, super badger en Silvertip badger.
Kan iemand mij vertellen of onderlinge verschillen echt goed waarneembaar zijn?
Welke lengte van de haren is ideaal ?

Ben benieuwd naar jullie reacties
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:33:46 #148
261627 sciter
The world is my playground.
pi_107859944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:49 schreef HP12 het volgende:
Ik wil ook overstappen naar scheren met een krabbertje.
Zit te denken aan een Mühle R89.
Daarbij zoek ik een goede scheerkwast, maar kan geen keus maken.

Ik wil wel een goede kwaliteit, dus moet het wel van dassenhaar zijn.
Pure valt dus voor mij al af. Blijft over best badger, super badger en Silvertip badger.
Kan iemand mij vertellen of onderlinge verschillen echt goed waarneembaar zijn?
Welke lengte van de haren is ideaal ?

Ben benieuwd naar jullie reacties
Het verschil ligt natuurlijk in de kwaliteit van het schuim wat je er mee krijgt, hoewel dat niet helemaal afhankelijk is van de kwast alleen. Ook de manier waarop het schuim op je gezicht verdeeld word hangt van de kwast af.

Ik gebruik mijn vaders silvertipdassenkwast en krijg daar beter schuim mee dan mijn eigen normale badger-kwast. Het verschil is echter niet zo groot dat ik geld zou investeren in silvertip, maar de meer ervaren scheerder misschien.

Ik prefereer persoonlijk een kwast met een dikke langharige tip.
pi_108354923
Hebben alle nieuwere modellen krabbers zo'n vlindersluiting standaard?
Ben wat websites afgegaan en er zijn een aantal leuke betaalbare krabbers maar er staat vaak niet bij op wat voor manier het mesje in de houder gedaan wordt bij dat model.
pi_108579252
Nadat ik een aantal weken geleden een scheerbeurt heb mogen beleven bij de New York Barbershop in R'dam en doordat ik al jaren aan het klooien ben met scheren ben ik nu toch van plan om langzaam aan over te gaan stappen naar het "echte" scheren.

Ik gebruik nu nog een M3 power mesje en een busje scheergel, maar door een gevoelige huid is scheren een noodzakelijk kwaad.

Ik wil beginnen om eerst eens met echte zeep en een kwast aan de slag te gaan en later over te stappen op een ander soort mesje.
Ik heb ondertussen al een mooie kwast gevonden op Ebay , is dit een goeie?
Na het doorspitten van de diverse topics heb ik besloten om met het volgende te beginnen:
Proraso pre-shave creme, gevoelige huid
Proraso scheercreme
TOB scheercreme avocado (mixen met de Proraso?)
Proraso bloedstelpende gel

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een goede, betaalbare kom/mok. Waar kan ik het beste naar kijken: hout, metaal of aardewerk? schaal of mok? Kopen via Ebay?
To Wii or not to Wii....that's the question.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')