Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.quote:
Zet je (veel) druk op het mes?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef GreenHell het volgende:
[..]
Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.
Bij de eerste 2 passes gaat het nog maar zodra het tegen de haargroei ingaat kan ik de aluin en wc-papier wel klaarleggen helaas.
Ik moet trouwens zeggen dat ik wel gewoon druk zet op het mes. Komt misschien omdat ik niet zulke goeie mesjes heb (HEMA, bij de volgende stufi worden dat Feathers). Niet extreem veel druk maar anders krijg ik het echt niet glad. Bij de mach3 zette ik natuurlijk wel meer druk en deed ik veel wilder dan nu.quote:
Ik ga binnenkort iemand een Merkur 34C met waarschijnlijk Feather-mesjes cadeau doen. Je hoeft niet meteen een kwast, scheerzeep en aftershave te kopen (mits je dat al hebt natuurlijk). Ik scheer mijzelf gewoon met een DE razor met scheerschuim uit een spuitbus bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:
Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.
Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.
Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.
Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
Dat dus. Oh, en als je een krabber hebt die bestaat uit drie delen: kijk es of je het ding goed in elkaar hebt gezet. Ik heb grote moeite gehad met een Lord-krabber, tot ik erachter kwam dat het middelste onderdeel er ondersteboven in zatquote:Op maandag 2 januari 2012 14:15 schreef Erasmo het volgende:
Oefen een beetje met de hoek van je mes. Ook na 2 weken haal ik met één beweging 95% van het haar onder het mes vandaan.
Een krabbertje is een prima optie, maar je kunt ook wel een straight kopen voor minder dag 'honderden' euro's. Een simpel dovo mes begint volgens mij bij 60 euro (ook niet gratis, maar niet honderden).quote:Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:
Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.
Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.
Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.
Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
Als je vaker scheert durf je ook iets meer kracht te zetten waardoor de haartjes korter worden gemaakt dan wanneer je begint.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:09 schreef neilpad het volgende:
Ik heb nu al een tijd een gillette super speed liggen met HEMA mesjes en wat proraso meuk.
Heb me nu een keer of drie daarmee geschoren en het wil nog niet echt lukken.
Hoe gaan jullie normaal te werk? Lather -> met kwast inzepen -> 1e pass -> opnieuw inzepen -> 2e pass etc?
Ik heb tot nu toe telkens maar 1x ingezeept en dan paar keer eroverheen. Maar het werkt niet echt super bij mij. Moet net zo vaak eroverheen als met mijn mach3, had gehoopt dat het wat minder vaak zou hoeven dmv scherper mes ofzo.. Misschien dat ik me baard ook wat te lang laat staan alvorens ik hem scheer, dat het haar dus te lang is ofzo? Iemand tips..
Het verschil ligt natuurlijk in de kwaliteit van het schuim wat je er mee krijgt, hoewel dat niet helemaal afhankelijk is van de kwast alleen. Ook de manier waarop het schuim op je gezicht verdeeld word hangt van de kwast af.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:49 schreef HP12 het volgende:
Ik wil ook overstappen naar scheren met een krabbertje.
Zit te denken aan een Mühle R89.
Daarbij zoek ik een goede scheerkwast, maar kan geen keus maken.
Ik wil wel een goede kwaliteit, dus moet het wel van dassenhaar zijn.
Pure valt dus voor mij al af. Blijft over best badger, super badger en Silvertip badger.
Kan iemand mij vertellen of onderlinge verschillen echt goed waarneembaar zijn?
Welke lengte van de haren is ideaal ?
Ben benieuwd naar jullie reacties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |