nicequote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:13 schreef Stratotanker het volgende:
Geen idee of ik hem al eens eerder gepost heb, maar ondertussen is m'n O.Busch geslepen. Geweldig apparaat! Hollow-grind is erg mooi. Op de foto's nog ongeslepen/schoongemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar heb je dat laten doen?quote:Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef Stratotanker het volgende:
Neuh, aan zo'n oud apparaat ga ik echt niet zelf beunen. lekker laten doen.
ik doe het nu zelfquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb nu wel de kennis opgedaan, heb ook een ruim sortiment aan slijpstenen.
200 grid/ 200/5000 grid/ 10000 en 12000 grid, alsmede een belgische wedsteen.
en natuurlijk een goede scheerriem![]()
ik heb ook een 3 tal oude scheermessen opgeknapt, eerst ontdaan van het heft, toen flink gepolijst met een dremel, weer gepolijst met polish, en daarna het heft weer met klinknagels vastgezet ( geen popnagels maar ouderwetse klinknagels met als tool een "dopper/ snapper" ) en daarna de snede weer gezet en fijn geslepen![]()
kost me wel zo`n 80 uur werk per mes, maar het is een hobby eej
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
zou het echt zo erg zijnquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:13 schreef Mr.J het volgende:
Ik denk dat je eerst beter met een krabbertje kan beginnen voordat je hoofd door de badkamer rolt.
Het gaat ook niet om een straight razor maar om een shavettequote:Op woensdag 4 mei 2011 15:04 schreef sciter het volgende:
[..]
Er zit in ieder geval nog heel veel verschil tussen een krabbertje en een straight razor.
Hij laat het meestal een tijdje staan en daarna scheert hij de hele boel er weer af. Glad dus. Sowieso als hij assesments voor school e.d. heeft, maar soms heeft hij er sowieso behoefte aan om alles er weer af te halen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:04 schreef scarback het volgende:
Geen directe ervaring, maar kan het me heel goed voorstellen. Wat is zowieso het voordeel als je niet superglad wil scheren (hét grote voordeel van een straight). Waarom pak je niet gewoon een trimmertje?
Niet te hard drukken, gewoon het mes over je huid laten glijden op zijn eigen gewicht. Ook zal ik aluin bij de hand houden (of wc-papier) en goed inzepen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:44 schreef wimjongil het volgende:
Kleine kick:
Bij m'n opa een krabbertje gevonden. Ik had al eens een beetje gekeken naar alternatieven voor een gillette mach3, omdat ik daar soms irritaties aan overhoud, het niet helemaal glad wordt en het bovendien minder cool is
Het is een Gillette Flare Tip Rocket, ziet er een beetje gebruikt uit maar ik heb 'm goed schoongemaakt. Ik ga er me binnenkort mee scheren, iemand tips voor wat ik moet doen en wat absoluut niet?
Heb er nu een aantal scheerbeurten op zitten. Ik ben er erg tevreden mee, stukken minder irritatie dan met de Mach3. Ik moet overigens wel een beetje drukken, niet veel nee, maar meer dan alleen het mes tegen je huid aanhouden zeg maar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:10 schreef sciter het volgende:
[..]
Niet te hard drukken, gewoon het mes over je huid laten glijden op zijn eigen gewicht. Ook zal ik aluin bij de hand houden (of wc-papier) en goed inzepen.
Leuk mes trouwens
En, bevalt het?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:41 schreef GreenHell het volgende:
Zojuist toch maar een Shavette achtig toestel op Ebay besteld.
Ik heb er nu al zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |