abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84652934
wat ik wel een prettige shop vind is : http://www.gentlemans-shop.com, groot assortiment, mooie en makkelijke site, goede service !

Weten jullie nog goede shops? internet of lokaal ?
pi_84654087
Mijn Proraso haal ik altijd bij www.tuttoitaliaonline.nl, goede prijzen, snelle levering en soms een sample erbij.

Andere sites zijn (niet met allen ervaring overigens):
www.scheerwinkel.nl
www.manandshaving.nl
www.koordenwinkel.eu/shaving
webshop.total-shave.nl
https://www.secure-sales.org.uk/shavingshack
www.westcoastshaving.com
http://www.traditionalshaving.co.uk (10% korting voor leden van www.badgerandblade.com)
http://www.karstadt.de/Sh(...)867797+884205+885882
www.connaughtshaving.com

Dan zijn er nog de shops van de merken, nml:
www.truefittandhill.co.uk
www.drharris.co.uk
www.tayloroldbondst.co.uk
www.trumpers.com (TIP: de sample-packs, zie uitklapmenu product type, 'Geo F. Trumper brochure')

Verder heb ik erg veel via eBay gekocht en dan met name dan de vintage Gillette krabbers.

Een echte winkel met een fatsoenlijk assortiment scheerartikelen ben ik nog nooit geweest. Zijn die te vinden in NL? Ik heb me wel voorgenomen een keertje naar Londen te gaan en daar eens goed te gaan shoppen :9
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_84674753
Vandaag geschoren en even wat foto's gemaakt voor dit topic.

De setup van vandaag: Gillette Executive (in principe een gold-plated Fatboy, deze komt uit 1958), Red Israeli Personna mesje, scheerkwast van dassenhaar (op eBay gekocht voor een prikkie, bevalt prima), Proraso after shave splash, Proraso after shave balsem, Humphrey's witch hazel en last but not least de St. James scheercreme van Taylor of Old Bond Street.

We gaan even douchen, maar niet voordat de scheermok en scheerkwast weggezet zijn in heet water om alvast lekker op temperatuur te komen.

Na lekker gedouched te hebben kunnen we beginnen. De St. James scheercreme van Taylor of Old Bond Street geeft vlot een mooi schuim. Ik gebruik de scheermok om het scheerschuim in te maken en aangezien deze een beetje warm is krijg ik lekkere toasty scheerschuim.

Ik maak mijn gezicht goed vochtig met water zo warm als ik het kan verdragen en breng met de kwast het schuim aan. De kwast zorgt ervoor dat de haartjes lekker omhoog gaan staan.

De eerste pass is met de haargroei mee, oftewel WTG (with the grain).
Het is niet de bedoeling om in één beurt glad te worden maar we zijn bezig om de baardgroei met elke pass te verminderen. Ik zet het scheermes met een hoek van ongeveer 30 graden op het gezicht en oefen geen druk uit op de krabber; ik laat deze zelf het werk doen. Deze Gillette Executive is wat zwaarder, iets wat ik zelf wel fijn vind en daarnaast is de hoek waarop het mesje staat in te stellen.

Zodra ik klaar ben spoel ik mijn gezicht af met warm water en breng een nieuwe laag schuim aan met de kwast.
De volgende pass doe ik kruislings op de baardgroei, oftewel XTG (across the grain). Weer afspoelen en een nieuwe laag scheerschuim aanbrengen om tot slot nog een pass te doen tegen de baardgroei in, oftewel ATG (against the grain). Dit zal niet iedereen prettig vinden en is ook zeker niet aan te raden als je net begint en dus nog een beetje loopt te stunten met de krabber.

Even flink afspoelen en laten schrikken met een plens koud water. Hierna gebruik ik de after shave splash van Proraso. Deze bevat alcohol dus eventuele kleine wondjes gaan wel dicht. Hierna is de Humphrey's witch hazel aan de beurt, welke de huid lekker zacht maakt en eventuele irritatie en/of roodheid verzacht. Tot slot gebruik ik de after shave balsem van Proraso. Het resultaat; een babysmooth gezichtje.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer :W
pi_85939411
Leuk verhaal! De St James gebruik ik sinds 2 weken ook. Heerlijke geur en net even minder potpourrie achtig dan de Sandalwood. Maar toch blijf ik het meest neigen naar de Avocado, dat ook een aanrader is.

Deze week even mijn geslepen Otto Busch ophalen. Ik heb hem even laten slijpen bij iemand met ervaring (www.scheerwinkel.nl). Ik weet zeker dat Eric goed resultaat heeft behaald. Overigens mocht je fan zijn van klassiek scheren en in de buurt zijn van zijn salon, ga even binnen! Hij heeft zeer veel producten, die vrijwel nergens in een NL winkel tekoop zijn.

Overigens heb ik nog 200 DE Derby bladen in twee grote 100 verpakkingen. De tweede 100 ga ik voorlopig nog lang niet gebruiken, dus mocht iemand interesse hebben...
  woensdag 1 september 2010 @ 13:19:39 #55
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_85946315
Mooie brede scheermok! Waar heb je die vandaan?

Ik heb zelf altijd "mr Taylors" scheerschuim van Taylor of Old Bond Street. :9
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_85952820
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:35 schreef Stratotanker het volgende:
Dank! De St. James heeft inderdaad een heerlijke geur. Ik heb ook nog de Jermyn Street en de Eton College, maar die gebruik ik een stuk minder vaak. De Avocado staat ook zeker nog op het lijstje, met zoveel goede recensies kan ik het niet laten die ook een keer te proberen. :9

Ik heb ook nog een klassiek scheermes liggen die een slijpbeurt nodig is alvorens ik kan beginnen hiermee te leren scheren, wie weet probeer ik dat adres even, bedankt.

Als jij of iemand anders trouwens (weer) Derby mesjes koopt, er zijn twee uitvoeringen.
De ene soort heeft de tekst horizontaal staan en de andere verticaal, waarbij de uitvoering met de tekst verticaal naar mijn mening een stuk minder scherp is. Zie foto in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:19 schreef Mr.J het volgende:
Mooie brede scheermok! Waar heb je die vandaan?

Ik heb zelf altijd "mr Taylors" scheerschuim van Taylor of Old Bond Street. :9
De scheermok komt van eBay, is ook een gebruikte (vintage :7 )
Ik zou gewoon voor een periode rondzoeken en een beetje prijzen oriënteren en dan bij een keer je slag slaan. Veel scheermokken zijn inderdaad wat smal en vaak zijn de nieuwe, inclusief verzendkosten, enkele tientjes. Mij teveel, deze voor 10GBP gekocht meen ik.
Ik wil echter nog wel een keer een zo'n kom met reservoir voor heet water, zodat het scheerschuim ook warm blijft: heerlijk :9
pi_85953340
ook een goede website met prima service is: http://winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp
verder heb ik ook goede ervaring met: www.scheerwinkel.nl

gewoon als toevoeging ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_85953798
Kortingcode voor TuttoItaliaOnline vanwege het éénjarig bestaan: "TIO1" voor 10% korting! Geldig tot 5 september.

Reeds meerdere keren besteld, top service!
pi_85984324
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:18 schreef Dionysius85 het volgende:

Als jij of iemand anders trouwens (weer) Derby mesjes koopt, er zijn twee uitvoeringen.
De ene soort heeft de tekst horizontaal staan en de andere verticaal, waarbij de uitvoering met de tekst verticaal naar mijn mening een stuk minder scherp is. Zie foto in spoiler.
Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:45 schreef Dionysius85 het volgende:
Kortingcode voor TuttoItaliaOnline vanwege het éénjarig bestaan: "TIO1" voor 10% korting! Geldig tot 5 september.

Reeds meerdere keren besteld, top service!
Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.

Een mooie scheermok met waterreservoir zoek ik ook nog. Ze zijn alleen erg duuur. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2010 14:02:46 ]
pi_85988224
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.
Die met horizontale tekst heb ik van eBay voor iets van 12 euro inclusief verzenden geloof ik. Maar ik gebruik nu voornamelijk Isreali Personna's en die bevallen met stukken beter. Feather wil ik ook zeker nog een keertje proberen.
quote:
Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.
Tja, de Floid zal in Spanje zeker een stuk goedkoper zijn. Net zoals dat de Proraso in Italië ook bijna niks schijnt te kosten. Toch maakt het me weinig uit, ik ben blij dat er een dergelijke winkel is in Nederland. Vanzelfsprekend wordt het dan door allerlei bijkomende kosten en marge e.d. een stukje duurder, maar is dat niet met alles zo? Ik ken in ieder geval geen ander goed adres voor (en daar gaat het mij voornamelijk om) de Proraso artikelen. Daarnaast geef ik zonder problemen wat meer uit aan leuke en fijne scheerspullen, liever dat dan aan een megapack van die kloterige catridgemesjes zoals 'vroeger'.
Mijn duurste aanschaf is de '59 Gillette Executive en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Veel mensen zouden me voor gek verklaren, boeiend. 8-)
quote:
Een mooie scheermok met waterreservoir zoek ik ook nog. Ze zijn alleen erg duuur. ;(
Kies - er - een - uit zou ik zeggen })
Inderdaad prijzig, vooral omdat er natuurlijk flinke verzendkosten bovenop komen. Maar goed, zuinig op zijn en hij blijft je je hele leven voorzien van toasty scheerschuim c_/ .
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 29 september 2010 @ 19:11:14 #61
39237 crew  H_T
2733
pi_86991490
Sinds deze week ben ik ook in het bezit van een ouderwets model. Niet zo'n fancy ding als sommige mensen hier, gewoon een plastic Wilkinson classic maar ik meen goed genoeg om het eens te proberen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_86999271
Leuk om even mee te proberen of het je wat lijkt inderdaad, succes!
Vooral geen druk uitoefenen zoals met zo'n cartridge ding, dat scheelt een bloedpartij. Verder is het gewoon even proberen en wennen.

Laat je even weten hoe het je bevalt?
Mocht het je bevallen; ik heb eventueel nog wel een Gillette SuperSpeed of Fatboy voor je liggen voor weinig ;)
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:17:01 #63
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_87607913
Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
Goed van jou.
pi_87608700
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
neem een scheerkwast van dassenhaar, kost rond de ¤ 30.
zelf vind ik scheerzeep van "proraso" erg lekker, kost ¤ 5 ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_87634232
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
Het is ook belangrijk dat je voldoende water gebruikt bij het maken van de schuim. Een goede schuim maken duurt ook wel even, het is geen kwestie van de kwast inzepen en klaar. Je moet het goed laten schuimen, of de vergulde hand kwast dat een beetje fatsoenlijk kan weet ik niet met een dassenharen kwast is het in ieder geval veel makkelijker.
pi_87670495
De juiste mix van water en scheerzeep/-creme is inderdaad cruciaal. Kijk eens naar de filmpjes van Mantic59. Even zoeken op 'lather'.
Een kwast van dassenhaar hoeft niet perse, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Zo zijn er ook genoeg die een kwast met boar (varkenshaar) prefereren. Zo'n kwast van de Vergulde Hand is echter helemaal niks, maar dat merk je vanzelf aangezien deze vlot uit elkaar zal vallen. Tip: op eBay zijn ook genoeg kwastjes van dassenhaar te vinden vanaf een euro of 10, prima spul. Je kunt ook gaan voor de Tweezerman, ook een prima kwastje. Kijk daarnaast eens op eBay voor een leuke Gillette Super Speed bijvoorbeeld (of PM me even ;) ) . Werkt aanzienlijk beter dan zo'n wegwerp mesje.
pi_87676548
Vraagje is het nou ook echt fijner scheren met zo'n scheermes? Of doen jullie dit enkel omdat het er vet uitziet?

Ikzelf scheer me nu met de Gillette Fusion (die met 5 + 1 mesjes) en met scheer olie (3 druppeltjes en uitsmeren en scheren maar). Daarna doe ik altijd nog wat huidcrème op.
pi_87700212
Ik ben echt specifiek op zoek gegaan naar een andere manier van scheren omdat ik met de cartridgemesjes en 'scheerschuim' uit bus altijd erg veel irritatie had, vooral rond de keel.

Toen heb ik mij een periode goed ingelezen en uiteindelijk heb ik mjizelf getrakteerd op een leuke set om mee te beginnen; Proraso scheercreme, Proraso pre-/aftershave creme, Proraso aftershave balsem, een kwast van dassenhaar van eBay, en een Gillette Super Speed met Derby mesjes.

Even wennen natuurlijk, maar dit beviel mij erg goed. Scheren vond ik daarvoor een rottige bezigheid en dat werd een leuk ritueel. Van daar uit ben ik steeds meer en andere producten gaan ontdekken en het alleen maar leuker gaan vinden. Zodoende heb ik inmiddels heel wat meer producten en scheermessen e.d. staan dan in het begin. Het kost wat bij elkaar, maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk. Nu zijn die cartridgemesjes ook niet echt goedkoop te noemen natuurlijk en die koop ik niet meer. Nooit meer zelfs, ik scheer me er niet meer mee, ook niet op reis.

Kortom; vroeger vond ik scheren geen zak aan, nu vind ik het fijn. Geen irritatie meer! Daarnaast een echt ritueel waarbij ik mezelf af en toe iets nieuws permitteer, wat nieuws probeer en een beetje afwissel naar gelang waar ik zin in heb. Verklaar me voor gek, maar dat vind ik fijn. Natuurlijk ziet het er tof uit -en dat is het ook- maar daar gaat het niet om. Mij niet in ieder geval.
pi_87737540
Ok :) bedankt voor je post. Lijkt mij in ieder geval een heel karwei om het allemaal te doen. Ik moet me bijna iedere dag onderhand gaan scheren. Eerst vond ik het ook ontzettend kut met scheerschuim enzo en scheerde ik me onder de douche... alleen tjah daardoor stond ik weer te lang onder de douche enzo... maar nu met die scheer olie is het scheren gewoon weer super fijn.

Verder zoals gezegd lijkt het me een hels karwei om het iedere dag te doen... En tjah 's ochtends heb ik niet veel tijd eigenlijk. Maar lijkt me wel harstikke tof om eens te doen of bij je te laten doen, alleen tjah welke kapper doet zoiets nog tegenwoordig ;)
pi_87739558
Je kunt het ook s'avonds doen natuurlijk, afhankelijk van hoe je baardgroei is en dus of je het de volgende dag toonbaar vindt. Ikzelf vind het geen hels karwei zoals jij het omschrijft, dat is dus het mooie; het is gewoon een relaxed ritueel. Daarnaast, als je een beetje geoefend bent dan heb je aan 10 minuten of minder genoeg.

Geen tijd, pff. Tijd maken. ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:20:13 #71
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_88271166
Had laatst zeep van Arko gekocht, maar ik kreeg er maar geen lather mee gevormd, ook niet gek want ik gebruikte gewoon m'n hand, dus bij het scheren kreeg ik VEEL wondjes. Doe voor nu nog even onder de douche gezien het zo niet werkt, maar heb al een Dassenhaar kwast besteld vandaag, 6,50 van ebay. Finest Pure Badger hair stond er, zal wel gewoon Pure zijn.

I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:54:26 #72
323189 Pollore
Hell ain't far
pi_88518968
Ik heb dit topic even door gelezen omdat ik wel nieuwschierig ben naar deze manier van scheren. Ik heb zelf gebruik gemaakt van verschillende cartridges zoals fusion/mach 3/wilkinson quattro maar krijg altijd enorm last van irritant (voornamelijk in de nek). Sinds een jaar gebruik ik eigenlijk een baardtrimmer op 0.5mm (de laagste stand) om zo irritatie te voorkomen. Dit is begrijpelijk natuurlijk niet ideaal. Zeker niet omdat ik evengoed af en toe mijn nek moet bij werken met een cartridge en dan toch weer last van irritatie krijg. Nu zie ik met een aantal van jullie dat jullie hier een stuk minder last van hebben sinds het gebruik van een krabber.

Kortom ik ben het heel erg aan het overwegen om dit te gaan proberen. Alleen mijn vraag is waar is het handig om mee te beginnen? Ik ben een niet al te rijke student en vind het erg zonde om ergens 100 euro aan uit te geven en teleurgesteld te worden. Kortom wat raden jullie me aan om mee te beginnen wat betaalbaar is? Zoals scheerschuim, kwast en krabber + mes(jes) natuurlijk.
pi_88521388
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:54 schreef Pollore het volgende:
*knip*
Precies vanwege de irritatie (ook vooral in de nek) ben ik op zoek gegaan naar een andere scheermethode en na een tijdje inlezen uitgekomen bij het scheren met goed scheerschuim en een krabber.

Wat ik je aan kan raden als je rustig aan wilt beginnen (lees: niet te veel geld uit wilt geven) is eerst eens proberen je te scheren direct na het douchen, bij voorkeur met scheercreme zoals bijvoorbeeld Proraso. Dus niet het droge spul uit een busje. Scheerschuim maken met voldoende -maar natuurlijk niet teveel- water en aanbrengen op een vochtig gezicht. Het liefst met een kwastje, maar die kun je later altijd nog aanschaffen of je gaat eerst voor de goedkope kwast van Vergulde Hand (te vinden in supermarkten en drogisterijen).
Dit alles kun je dus doen met een cartridgemesje. Zou je graag een 'krabber' willen proberen dan raad ik je aan op marktplaats of op eBay te kijken. Kijk dan naar bijvoorbeeld een Gillette Super Speed, goed te verkrijgen, niet duur en prima mesje. Nieuw kun je ook krabbers vinden vanaf een euro of 20-30. De keuze voor de losse mesjes is erg persoonlijk en ik raad je dan ook aan om daar gewoon wat van te proberen.

Je mag mij ook vrijblijvend PM-en: ik heb ook nog wel wat liggen om leuk mee van start te gaan. In ieder geval veel succes!
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:05:17 #74
323189 Pollore
Hell ain't far
pi_88531908
uhm, ben redelijk nieuw op het forum, wil je graag pm-en maar kan geen knop ervoor vinden :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:24:42 #75
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88532769
Aan wat voor bedragen moet je denken voor zo'n setje? Ik doe wel lang met normale mesjes maar is toch een idioot bedrag eigenlijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')