Dank! De St. James heeft inderdaad een heerlijke geur. Ik heb ook nog de Jermyn Street en de Eton College, maar die gebruik ik een stuk minder vaak. De Avocado staat ook zeker nog op het lijstje, met zoveel goede recensies kan ik het niet laten die ook een keer te proberen.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:35 schreef Stratotanker het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De scheermok komt van eBay, is ook een gebruikte (vintagequote:Op woensdag 1 september 2010 13:19 schreef Mr.J het volgende:
Mooie brede scheermok! Waar heb je die vandaan?
Ik heb zelf altijd "mr Taylors" scheerschuim van Taylor of Old Bond Street.
)
Ik zou gewoon voor een periode rondzoeken en een beetje prijzen oriënteren en dan bij een keer je slag slaan. Veel scheermokken zijn inderdaad wat smal en vaak zijn de nieuwe, inclusief verzendkosten, enkele tientjes. Mij teveel, deze voor 10GBP gekocht meen ik.
Ik wil echter nog wel een keer een zo'n kom met reservoir voor heet water, zodat het scheerschuim ook warm blijft: heerlijk
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:18 schreef Dionysius85 het volgende:
Als jij of iemand anders trouwens (weer) Derby mesjes koopt, er zijn twee uitvoeringen.
De ene soort heeft de tekst horizontaal staan en de andere verticaal, waarbij de uitvoering met de tekst verticaal naar mijn mening een stuk minder scherp is. Zie foto in spoiler.
Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:45 schreef Dionysius85 het volgende:
Kortingcode voor TuttoItaliaOnline vanwege het éénjarig bestaan: "TIO1" voor 10% korting! Geldig tot 5 september.
Reeds meerdere keren besteld, top service!
Die met horizontale tekst heb ik van eBay voor iets van 12 euro inclusief verzenden geloof ik. Maar ik gebruik nu voornamelijk Isreali Personna's en die bevallen met stukken beter. Feather wil ik ook zeker nog een keertje proberen.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.
Tja, de Floid zal in Spanje zeker een stuk goedkoper zijn. Net zoals dat de Proraso in Italië ook bijna niks schijnt te kosten. Toch maakt het me weinig uit, ik ben blij dat er een dergelijke winkel is in Nederland. Vanzelfsprekend wordt het dan door allerlei bijkomende kosten en marge e.d. een stukje duurder, maar is dat niet met alles zo? Ik ken in ieder geval geen ander goed adres voor (en daar gaat het mij voornamelijk om) de Proraso artikelen. Daarnaast geef ik zonder problemen wat meer uit aan leuke en fijne scheerspullen, liever dat dan aan een megapack van die kloterige catridgemesjes zoals 'vroeger'.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.
Kies - er - een - uit zou ik zeggenquote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
Een mooie scheermok met waterreservoir zoek ik ook nog. Ze zijn alleen erg duuur.
neem een scheerkwast van dassenhaar, kost rond de ¤ 30.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
Het is ook belangrijk dat je voldoende water gebruikt bij het maken van de schuim. Een goede schuim maken duurt ook wel even, het is geen kwestie van de kwast inzepen en klaar. Je moet het goed laten schuimen, of de vergulde hand kwast dat een beetje fatsoenlijk kan weet ik niet met een dassenharen kwast is het in ieder geval veel makkelijker.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
Precies vanwege de irritatie (ook vooral in de nek) ben ik op zoek gegaan naar een andere scheermethode en na een tijdje inlezen uitgekomen bij het scheren met goed scheerschuim en een krabber.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |