quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:54 schreef Thinq het volgende:Ik lees hier veel over krabbers. Iemand tips voor mij of dit voor mij een uitkomst kan bieden en welke set ik dan het best kan aanschaffen.
Even een schop, maar dat verdient dit topic gewoon. Scheren met een krabbertje is zoveel fijner dan met cartridgemesjes.
Wat ik je aan wil raden is om gewoon wat informatie op te zoeken op internet en dan aan de hand van je opgedane kennis te bepalen wat je wilt. Kies je een vintage Gillette krabbertje (

), een nieuwe (b.v. Merkur, Mühle) en zoek je daar een kwast bij of ga je voor een 'plug&play' setje? Hangt o.a. erg af van je budget.
Koop in ieder geval een fatsoenlijke scheerkwast (niet van die supermarktzooi) en gebruik geen, ik herhaal GEEN, scheerschuim uit een spuitbus. Weg ermee! Prima scheerzeep/-creme om mee te beginnen is die van Proraso of b.v. Taylor of Old Bond Street. De keuze voor mesjes (voor in de krabber) is heel persoonlijk, koop als je kunt gewoon eens een probeerverpakking met verschillende merken zodat je kunt ontdekken wat jij het fijnste vindt.
Het probleem met deze scheermethode is, zoals ik het heb ervaren in ieder geval, is dat er niet één enkele winkel is waar je al je gear weg kunt halen. Maar misschien ben ik ook wel gewoon té veeleisend.
Ik scheer in ieder geval (het vaakst) met een
Gillette Executive (

) met Red Personna mesjes en wissel vaak af met scheercremes. Als after shave gebruik ik zowel de balsem als de gewone after shave van Proraso, heerlijk.
Kijk eens op
www.badgerandblade.com voor ervaringen, reviews, vragen van andere beginners etcetera, en lees je zo een beetje in. De filmpjes van
www.youtube.com/mantic59 kan ik je ook erg aanraden. Voor de rest: gewoon proberen.
Eén tip tot slot: scheren na het douchen.