abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_80336694
registreer om deze reclame te verbergen
@Najir: Het verschil tussen de EA50 en EA50SL is het gewicht. De SL hebben dunnere en lichtere spaken. Fijne wieltjes trouwens.
pi_80345210
Knap hoor Tom, die snelheid, ik doe het je niet na.
Rijd je op een tijdrit fiets of een normale met aangepast stuur en dan wat voor aanpassing?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80345537
Gewoon op m'n normale fiets. Maar dan met opzetstuurtje en een dicht achterwiel.

M'n wens/droom is nog wel een tijdritfiets, maar ik heb mezelf voorgenomen eerst m'n huidige racefiets te upgraden voordat ik daar geld aan ga verspillen
En qua kleding heb ik een tijdrit pak aan, overschoentjes en een geleende tijdrithelm.

Zo ziet dat er uit:

Het nadeel van fietsen op je gewone fiets is, buiten de aerodynamica, dat je niet zo kort en diep kan zitten zoals je op een tijdritfiets zit. Gelukkig is mijn frame iets aan de kleine kant voor mij en lukt 't me aardig. M'n stuur kan zelfs nog iets lager. Dus mocht ik een tijdritfiets gaan opbouwen, dan doe ik dat denk ik ook op basis van een gewone racefiets.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:04:21 #54
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80345596
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:02 schreef Tommeke het volgende:
Gewoon op m'n normale fiets. Maar dan met opzetstuurtje en een dicht achterwiel.

M'n wens/droom is nog wel een tijdritfiets, maar ik heb mezelf voorgenomen eerst m'n huidige racefiets te upgraden voordat ik daar geld aan ga verspillen
En qua kleding heb ik een tijdrit pak aan, overschoentjes en een geleende tijdrithelm.

Zo ziet dat er uit:

[ afbeelding ]
Beetje in de camera kijken in plaats van op de weg.......

Maar knap gereden
.
pi_80345947
Thnx!
Ik ben en blijf 'n ijdeltuit

Haha, de waarheid is dat vlak achter de cameraman een bocht is, aangezien ik 't parcours nog niet gereden had keek ik even hoe ik door die bocht moest
pi_80348827
Waar worden die tijdritten eigenlijk gereden? Is dat op het terrein van een wielervereniging of worden er gewoon ergens wat lege wegen afgesloten tijdelijk?
pi_80350001
Vandaag weer tijd gevonden om 2 uurtjes de pedalen rond te duwen. Erg aangenaam buiten en dat vonden anderen ook. Erg veel andere wielrenners, voornamelijk oudere mannen, tegengekomen.

Lekker gemiddelde! Hoeveel Km was het of heb ik daar overheen gelezen?
Dosis sola venenum facit
"An' though the rules of the road have been lodged
It's only people's games that you've got to dodge
And it's alright, Ma, I can make it"
pi_80350982
Dadelijk mijn nieuwe fiets (trek 1.2) ophalen en de eerste KM's ermee rijden
pi_80351725
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:30 schreef 045represent het volgende:
Dadelijk mijn nieuwe fiets (trek 1.2) ophalen en de eerste KM's ermee rijden
Veel plezier! Onderhoud de fiets goed he, scheelt behoorlijk wat in de levensduur.
Dosis sola venenum facit
"An' though the rules of the road have been lodged
It's only people's games that you've got to dodge
And it's alright, Ma, I can make it"
pi_80352368
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:31 schreef BraveDribbel het volgende:
Waar worden die tijdritten eigenlijk gereden? Is dat op het terrein van een wielervereniging of worden er gewoon ergens wat lege wegen afgesloten tijdelijk?
Beide. Soms op een parcours, maar meestal op de openbare weg. Bij kruispunten staan verkeersregelaars die 't verkeer soms even tegenhouden, maar je moet je wel aan de regels houden. In de praktijk komt 't er op neer dat je altijd ruim baan hebt. Wel rechts houden natuurlijk
pi_80354311
Mooi verhaal Tom!

Ik heb vandaag ook een tijdrit gereden. Tenminste, bij exact 15.00km omgedraaid. Tegen de wind in begonnen, maar blijkbaar liep er een flauwe bocht in, want op de weg terug had ik hem weer van de zijkant. Exact dezelfde weg terug, kwam terug met een gemiddelde van 32.9, over 30km. Tenminste, ik had verwacht dat het 30.00 (+/- 0,10) zou zijn, maar kwam dus terug met 28.50 op de teller! Terwijl ik EXACT dezelfde weg terug reed..

Iemand een idee?
pi_80355564
Ook exact dezelfde bochten gereden? Of terug meer korte binnenbochten?
pi_80358377
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:42 schreef guitarguru het volgende:
Ook exact dezelfde bochten gereden? Of terug meer korte binnenbochten?
Gewoon, exact hetzelfde. En binnenbochten maken misschien 2 meter uit. Niet 1,5km. Gewoon dit, toen omgedraaid en terug gegaan.
pi_80358513
Met tegenwind slinger je meer
in a crowd you lose humanity
pi_80358983
Hehe, sure.. Van links naar rechts en weer terug zegmaar. En ook nog van voor naar achter zeker?
pi_80359002
Misschien moeten we maar eens een fiets BBQ meeting ofzo houden. Kunnen we tenminste ook in RL op elkaars fietsen geilen.
pi_80359169
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
Hehe, sure.. Van links naar rechts en weer terug zegmaar. En ook nog van voor naar achter zeker?
Als het erg hard waait
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
Misschien moeten we maar eens een fiets BBQ meeting ofzo houden. Kunnen we tenminste ook in RL op elkaars fietsen geilen.
Regel maar!
pi_80359243
Ik woon wel in Wierden zegmaar. Best uit de richting. Wel een groot huis + veel slaapkamers + HUGE BBQ.

pi_80359444
Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
pi_80360111
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
Daar ben ik al paar keer over geweest, maar nog nooit echt de goede weg gevonden, hehe. Hier in Wierden hebben we ook precies 1 stoplicht.

Ik heb eerst 5 juni een verlovingsfeest hier. Mag ervoor, of erna. In een weekend dat er geen grote tochten zijn. Zaterdag tochtje van 100+, 's avonds BBQ, volgende dag tochtje van 75+. Ofzo. Tenten en tipi's opzetten in mijn tuin, hehe. Ik zal er eens over na denken.
pi_80360257
26 juni
pi_80360370
Als we het nou 12 juni doen heb ik nog wel wat restjes van het feest de week ervoor..

Maareh, 26 juni, prima. Mits er animo is. Mannetje of 8+ is leuk. Ik heb 4 slaapkamers over + stal enzo, dus slaapplek zat. Of moet het een 1 dag meeting worden. Overdag fietsen, 's avonds BBQ, dan wegwezen. Mij ook goed.
pi_80360467
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Herman Finkers avond

Ik zat er nog aan te denken om een Limburg-week voor te stellen in een bungalow-park. Mooie omgeving, beetje fietsen, beetje pilzen, BBQ erbij

Net aangekomen hier na 6:30 op de fiets te hebben gezeten. 28 int uur dus een grand total van 182km. Auw
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_80360614
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef Oksel het volgende:
Als we het nou 12 juni doen heb ik nog wel wat restjes van het feest de week ervoor..

Maareh, 26 juni, prima. Mits er animo is. Mannetje of 8+ is leuk. Ik heb 4 slaapkamers over + stal enzo, dus slaapplek zat. Of moet het een 1 dag meeting worden. Overdag fietsen, 's avonds BBQ, dan wegwezen. Mij ook goed.
12 juni kan ik niet (dat weekend is de Robert Mintkewicz).
Maak je even een fietsmeet-topic? Of zal ik het doen?
pi_80360643
Geweldig idee

Zou mijn eerste keer peleton rijden worden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')