Ok, maar dan moet ik dus een 39t-blad hebben met een 110mm-steek? Maar wat wil die 110mm-steek precies zeggen?quote:
Ik vind het eerlijk gezegd wel begrijpelijk. Wie gaat nou zo hard door dwards door dorpjes fietsen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:25 schreef No-P het volgende:
Gepubliceerd op de site van de Gelderlander vandaag:
[..]
quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:56 schreef jpjedi het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)s-moeten-weg-op.html
Volgens mij moet er dan ook een volgwagen achter rijden.quote:In België mogen amateurfietsers al op de weg rijden op voorwaarde dat er minimaal vijftien racefietsers in het peloton zitten.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/zwakfietswet.htmquote:Hoe zit het wanneer fietsers in groep rijden?
Als je fietst in een groep met minimum 15 personen (vroeger werd dat wielertoerisme in groep genoemd), regelt de wetgeving hoe dat in groep rijden moet gebeuren.
Mogelijkheid 1:
- De groep volgt dezelfde regels als de individuele fietser.
Mogelijkheid 2:
- De groep volgt de regels voor fietsers in groep.
- In dit geval heeft de groep een aantal extra mogelijkheden, maar ook bepaalde verplichtingen.
. Ze moeten niet verplicht het fietspad gebruiken (maar het mag wel).
. Ze mogen maximaal met twee naast elkaar rijden, op voorwaarde dat ze in groep blijven.
. Op een rijbaan zonder rijstroken mogen ze niet meer dan de breedte van één rijstrook (3 meter) gebruiken en in totaal niet meer dan de helft van die rijbaan in beslag nemen.
. Op een rijbaan met rijstroken mogen ze enkel op de rechter rijstrook rijden.
Wegkapiteins en begeleidende auto's:
- Van 15 tot 50 fietsers:
. Ten minste 2 wegkapiteins mag (moet niet).
. Eén of twee begeleidende auto's zijn toegelaten (moet niet).
. Als er één begeleidend voertuig is, moet dit de groep volgen.
- Van 51 tot 150 fietsers:
. Ten minste twee wegkapiteins zijn verplicht.
. De wegkapiteins moeten minstens 21 jaar oud zijn.
. Om de linkerarm moeten zij een band dragen met de nationale driekleur en het woord 'wegkapitein'.
. Zij kunnen op kruispunten zonder lichten het verkeer stilleggen (bord C3).
. Twee begeleidende auto's zijn verplicht.
. Deze moeten de groep op ongeveer 30 meter voorafgaan of volgen.
. Ze moeten door middel van een speciaal bord goed zichtbaar zijn een voor het tegemoetkomend of volgend verkeer.
Ik gebruik dat ook, en kan 't echt aanraden. M'n ketting is altijd mooi schoon en loopt erg mooi.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:40 schreef Oksel het volgende:
Ik wil ook Squirt Lube. Heb nu gewoon Shimano meuk, maar al na 1 keer fietsen is het zwart enzo.
Wordt heerlijk weer dit weekend, alleen nog zo koud 's ochtends. Levert altijd flinke kledingdilemma's op.
Van die gasten die wel willen racen maar niet 't lef hebben om 'n rugnummer op te speldenquote:Op zaterdag 24 april 2010 08:33 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel begrijpelijk. Wie gaat nou zo hard door dwards door dorpjes fietsen.
IN het Groningse zijn er talloze kleine dorpjes met smalle weggetjes. IK hou daar altijd rekening mee en fiets rustig door het dorpje. Mooi moment om even bij te komen. Zodra ik het plaatsnaambordje passeer geef ik weer gas. Hewt is gewoon niet nodig om met en grote groep door een dorp te razen.
Hum..zeurende pijn IN de kniegewrichten, en steken zodra er een zuchtje koude wind op komtquote:Op zaterdag 24 april 2010 13:17 schreef No-P het volgende:
Stekende pijn moet je mee uitkijken want dan kun je een scheuring hebben.
Hum...daar heb je ben ik bang een puntquote:Ook belangrijk is dat je niet te snel opbouwt.
Lijkt me een goed idee.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hum..zeurende pijn IN de kniegewrichten, en steken zodra er een zuchtje koude wind op komt
[..]
Hum...daar heb je ben ik bang een punt
Ik wil heel graag na jaren couch potato spelen weer een actief mens zijn, maar overschat m'n eigen hardware mischien een beetje...ga vanavond maar zeilen ipv fietsen denk ik, kijken of ik me herinner hoe dat moet, Vorig jaar een zomer cususje gedaan op een BM...ook als zeerot ben ik nog in de opstartfase
Hehe. En vanavond weer natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:51 schreef Yankee het volgende:
hmmm ik heb gisteravond weer eens teveel bier gedronken, denk dat ik zo maar even een frisse neus ga halen
Lijkt me iets voor de verantwoordelijken van de politie die zich met verkeersagressie bezig houden. Kunnen ze alvast aardig wat dossiers aanleggen zodat de rechter straks direct ziet dat er sprake was van kwade opzet als weer zo'n huilie zegt dat ie op het moemnt dat ie de fietser raakte een vuiltje in z'n oog had.quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:19 schreef jpjedi het volgende:
Zelfs geenstijl heeft het opgepikt
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/04/schop_dat_wielrentuig_van_het.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+geenstijl%2FJxBx+%28GeenStijl%29
Kettingblad vervangenis heel makkelijk. De juiste Inbussleutel nemen en de kettingbladboutjes losdraaien (steeds eentje overslaan). Erop letten dat je niks kwijtraakt natuurlijk. En voor het losdraaien even kijken hoe het buitenblad erop zit. Daarna buitenblad en binnenblad eraf pakken, nieuw binnenblad erop, nieuw buitenblad erop, ff checken of de markeringen op dezelfde plek zitten en de boel weer vastdraaien. Eerst de boutjes handvast en dan, steeds eentje overslaand, de boel vastdraaien.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:28 schreef Oksel het volgende:
De FM hier had nog wel een 32 of 34 voor me liggen voor op m'n compact voor een tientje. Weet alleen niet of ik die er zelf op kan zetten, denk het niet.
Klopt. Een boutje met inbus aan de buitenkant, twee sleufjes aan de binnenkant. Als ie doordraait kun je 'm met een grote schroevendraaier tegenhouden. Je hoeft idd je crank er niet af te halen, sterker nog, het gaat handiger als je je crank aan je fiets laat zitten.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:23 schreef Oksel het volgende:
Het is een speciaal soort boutje..
Maar je kan de bladen eraf halen zonder dat je de crank er af haalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |