abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 mei 2000 @ 23:01:00 #1
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_262741
het einde nadert en dat betekend dat binnekort eric of tessa en iwan en antonette bij de laatste drie zitten. (denk ik zo maar)
wat worden de laatste locaties, hoe wordt de uiteindelijke winnaar bepaalt(enkel door kijkersstemmen, of niet???) en komt er een tweede bus? weet je een antwoord op een van deze vragen, of weet je nog een andere vraag, plaats het dan hier!!!

bedankt,
david
http://www.geijnsite.com [dé debussite]

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
pi_262742
Volgende week Ameland. Daarna mogelijk in Hilversum. Komende maandag en maandag over twee weken nog de gewone stemprocedure. De week daarop en de finale neem ik aan direct gekozen door het publiek
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_262743
Uit de nieuwsbrief van Mister-Mail

DE BUS ALLEEN NOG WELKOM IN PRETPARKEN?

De gitzwarte dubbeldekker van SBS6 lijkt niet meer overal welkom te zijn. Na ongeregeldheden
in onder meer Den Haag en Almere blijft de BUS schoolreis-achtige lokaties aandoen.
Aanstaand weekend vertrekt hij naar De Bonte Wever in Slagharen. De week daarna wordt gekozen
voor het rustige Ameland, meer bepaald bij een vuurtoren in het idyllische dorpje Hollum. Ook
de huidige lokatie, het TT-circuit, blijkt aanvankelijk niet op het routeschema te hebben
gestaan. De bedoeling was het circuit in Zandvoort, maar ook daar was de omgebouwde touringcar
niet meer welkom.
Nu de BUS alleen nog op "veilige" plekken lijkt te gaan staan, en de passagiers het prima naar
hun zin hebben, zullen we nog maar weinig spanning hoeven verwachten...

DE BUS GEWILD IN DUITSLAND

Al haalt De BUS het succes van Big Brother bij lange na niet (de kijkcijfers zijn al gedaald
tot onder de half miljoen!), in het buitenland bestaat wel degelijk interesse voor de BB op
wielen. Zoals al eerder gemeld trok het concept veel aandacht op de internationale televisie
beurs in Cannes en de eerste kooplustigen blijken wederom de Duitsers te zijn.
Drie commerciële zenders aldaar, RTL2, Pro7 en Sat.1, schijnen in de race te zitten.
Na een weekje in het Ruhrgebied zal het gitzwarte gevaarte dus over een tijdje weer richting
oosterburen kunnen verkassen.
- RTL2: http://www.rtl2.de
- SAT.1: http://www.sat1.de
- Pro Sieben: http://www.pro7.de

DE BUS OP EEN BIERVILTJE

Teneinde die tegenvallende kijkcijfers weer wat op te krikken, hebben de programmamakers van de
BUS een ludieke publiciteitscampagne bedacht. Misschien ben je er al mee geconfronteerd in het
cafe: het speciale "De BUS-bierviltje". Daar staat in grote letters 'VOLG JE ME?' op. De lezer
wordt uitgenodigd zijn stem uit te brengen op het bekende telefoonnummer of op de webpagina. En
is ie letterlijk uitgekeken op het SBS-programma, dan kan het viltje ook als onderzetter voor
een alcoholische versnapering worden aangewend.

[Dit bericht is gewijzigd door Tante Bep (Datum 06 Mei 2000).]

  zaterdag 6 mei 2000 @ 23:28:00 #4
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_262744
r@b's site meldde ook nog de arena...

weet iemand iets af van plannen voor een 2de bus in nederland???

david

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
pi_262745
quote:
op 05-06-2000 om 11:01 PM schreef dilbert het volgende:
het einde nadert en dat betekent dat binnenkort eric of tessa en iwan en antonette bij de laatste drie zitten.

eric of tessa of iwan én antonette én esmeralda lijkt me zo.

pi_262746
quote:
op 05-06-2000 om 11:59 PM schreef Sorrow het volgende:
eric of tessa of iwan én antonette én esmeralda lijkt me zo.

Ik denk dat je er niet ver naast zit Sorrow...
Maar dan gaat Antonette natuurlijk wel winnen!

gratis en voor niet
pi_262747
Mike vertrekt maandag stemmers van Mike gaan naar Iwan (mooie jonge stemmers)
Tessa en Erik de volgende op de bank tja wie zal het zeggen.
  zondag 7 mei 2000 @ 10:49:00 #8
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_262748
sorry sorrow

david


http://www.geijnsite.com [dé debussite]
pi_262749
Ben erg benieuwd naar het voorlaatste gevecht, wie van de drie (Iwan, Tessa, Eric)gaat door naar de laatste ronde. Tessa heeft intussen in de gaten dat Eric wel eens een concurrent zou kunnen worden (zie streamverslagen van gisteren) en ze laat Eric vallen als een baksteen. Eric is niet langer een fijne vriend die ze al kende van het eerste weekend maar is nu 'een van de nieuwkomers'. Daarmee suggererend dat die uiteraard geen recht hebben op de eindoverwinning.

De vraag is ook of SBS het Willem-scenario aandurft. Veronica heeft nogal wat kritiek gekregen op de manier waarop ze Willem hebben neergezet ten gunste van een spannende eindstrijd tussen Ruud en Bart. Staat ons een zinderende eindstrijd tussen Antonette en Esmeralda te wachten en wordt nummer drie opgeofferd. Of krijgen we een massa-sprint, drie kandidaten die op de finish afstormen.
In het eerste geval is Tessa de beste 'derde'. Maar in het tweede geval lijkt Eric me een goede kandidaat.

pi_262750
quote:
op 05-07-2000 om 11:25 AM schreef Sorrow het volgende:
Tessa heeft intussen in de gaten dat Eric wel eens een concurrent zou kunnen worden (zie streamverslagen van gisteren) en ze laat Eric vallen als een baksteen. Eric is niet langer een fijne vriend die ze al kende van het eerste weekend maar is nu 'een van de nieuwkomers'. Daarmee suggererend dat die uiteraard geen recht hebben op de eindoverwinning.



[quote]op 05-07-2000 om 08:30 PM schreef WebJunk het volgende:
19.45 Eric achter laptop, leest mail voor van fans. Eén fan ziet als zij naar de bus kijkt alleen nog maar Eric; vindt hem de ideale man.
Tessa: "Gadverdamme, kan ik even kotsen?"

Na Seki wordt Eric naar alle waarschijnlijkheid Tessa's volgende 'target'.
Dit geheel volgens de wensen van SBS natuurlijk... Ik denk dus dat SBS voor Tessa een nog veel erger 'karikatuur' in petto heeft dan destijds VOO met BB-Willem. Belangrijk zijn dan ook de bewoordingen van de 'voice over' tijdens de uitzendingen en de tendens van de nieuwsstukjes op de SBS-site.

pi_262751
Moor, moest gisteren tijdens de uitzending ineens denken aan wat je zei over
"stelletjes in de bus", dat het qua nieuwswaarde wel leuk is als men na de
bus b.v. Jop en Ant ergens voor op kan laten draven. In dat geval zou die
"All you need is love" act ook best eens een slimme zet kunnen zijn.


  maandag 8 mei 2000 @ 00:40:00 #12
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_262752
quote:
op 6 mei schreef Quenda in de streamverslagen- @ 10:56.

Tessa probeert haar plaatsje veilig te stellen in de bus.
Esmeralda: ik zou er ook kunnen zitten
Tessa: nou, Dat denk ik niet Essie, ik denk dat het gaat tussen mij, eric en Mike
Antoinet: Ik denk dat je van Eric wel eens heel raar op kan kijken
Tessa(Tegen Esmeralda): weet je wat het is, als het tussen Ons viertjes gaat is het niet zo moeilijk.(Iwan,Es,Ant en Tes)want als Mike met 1 van ons zit is het voor Mij makkelijk.
Es: hm
Tes: Bert en Ernie zeiden ook al, Jop's stemmen gaan naar Ant, en die van Bul naar jou.
Esmeralda: ik vind het toch moeilijk hoor.
Tessa: maar onze relatie vanaf het begin, stel, die twee nieuwen zitten op de bank...

Ze hebben het even over Bianca.

Tessa: ja maar over twee weken, dan komt er 1 van ons Geheid op die bank.
Essie: ja, dat is SowieSo niet leuk.
Ant:iedere keer, diegene die eruit gaat, daar heb ik op gestemd, met Azi ook, die moest ik eruit stemmen,het was niet leuk ofzo, en met Bart, Aziz en Iwan, Bart dus ook, ik vind Bart dus echt een leuk mens.
Tessa; ja maar toen was Aziz ook anders.
Ant: en dat van Bart met jou, dat heeft hem gewoon punten gekost.
Tes: en dat merkte ik aan de telefoon ook, hij is heel enthousiast(bart)


mijn gevoel tijdens dit gesprekje : Tessa was bezig zichzelf "in te dekken". Ze had het maar over de stemmen van Bullent en Jop, die naar Esmeralda en Antoinet waren gegaan (Ook Bert en Evert hadden dit tegen haar gezegd). Door dit gesprekje probeerde zij duidelijk Ant&Es& Iwan te overtuigen om, indien zij, samen met wie dan ook op dat bankje zou komen te zitten.....het eigenlijk niet eerlijk van de rest zou zijn, dat men haar nomineert.


  maandag 8 mei 2000 @ 00:46:00 #13
2705 cynix
is verdwaald
pi_262753
Ik ga een eind mee in bovenstaande scenario's, maar we zitten nu met het volgende dilemma:

Ant: Publiekslieveling, zal er zeker (zo lang mogelijk) in blijven.
Essie: Commerciele after-bus mogelijkheden, 'tegenwicht-factor', zal er ook nog even in blijven.
Tessa: Speelt de 'Bitch-rol', redactie-insider, kan er bijna niet uitgegooid worden.
Iwan: Pretty boy, Trekt jeugdige vrouwelijke kijkertjes (en stemmertjes!), ook bijna niet te lozen.
Eric: Olijkerd, typisch een nieuwkomer die wel aard.
Mike: Exit. Geen punt van discussie.

Toch een probleempje dus. Drie vrouwen gezamelijk op het podium, dat geloof ik niet. Dus of Eric of Iwan blijft. Ik denk dat SBS (met het oog op de Bus 2) wil laten zien dat je er als nieuwkomer niet per definitie direct weer hoeft uit te vliegen, en dus Iwan opoffert.

Wie van de dames kan er (uiteindelijk) vertrekken? Vermoedelijk Tessa, want haar bitch-rol is sowieso toch uitgespeeld als Essie er uit zou liggen.

Dus (persoonlijke mening) laatste 3: Antonette, Essie en Eric. Lijkt me een mooi gemengd gezelschap, zonder echte 'gezworen' duo's.


------------------
De Bus Live op internet! 24 uur per week, 7 dagen per maand!

[Dit bericht is gewijzigd door cynix (Datum 08 Mei 2000).]

pi_262754
Hoor nu net op de stream dat Iwan verwacht dat het wel eens heel spannend kan worden en dat hijzelf ook nog wel eens op de bank kan zitten.

Ik ga er toch vanuit dat ze Mike en Erik laten vallen, dat is leuk wisselgeld geweest.
Maar als het er op aan gaat komen kiezen Ant en Iwan voor Tessa denk ik, en Es en Ant kiezen ook voor Iwan, dus die zit ook goed.

Dan worden de laatste drie Iwan voor de tienermeisjes (die bellen veel en kijken veel)
Anonette voor de emotie (het vertrek van jop) en Esmeralda (voor onze barbie lovers).

Deze laatste drie levert JdM veel geld op want daar wordt veel voor gebeld.

pi_262755
quote:
op 05-08-2000 om 12:46 AM schreef cynix het volgende:
Toch een probleempje dus. Drie vrouwen gezamelijk op het podium, dat geloof ik niet. Dus of Eric of Iwan blijft. Ik denk dat SBS (met het oog op de Bus 2) wil laten zien dat je er als nieuwkomer niet per definitie direct weer hoeft uit te vliegen, en dus Iwan opoffert.

Bus nummer twee die komt er nooit

pi_262756
Dan is er ook nog het feit aan wie heeft JdM wat na de bus.

Antonette kan niet zoveel ze kan goed knippen maar dat is niet interessant op de buis.

Tessa wordt afgevoerd niks mee te beginnen.

Mike kan bij de chippendales als komisch act maar niet voor TV daarvoor lijkt hij teveel op die figuur van Explosief.

Erik ook niet interessant kan net niet zingen verder is hij niet goed te verstaan.

Esmeralda commercieel leuk voor even maar is toch te veel student, en heeft naast haar looks nog niet genoeg persoonlijkheid.

Iwan is er helemaal klaar voor, kan door JdM zo gebruikt worden voor presentatie van bijvoorbeeld BB 2( leuke duo presentatie samen met Sabine). Dat hij kan presenteren viel mij op tijdens de karaoke avond hij deed dat best goed, met wat schaafwerk is hij er helemaal klaar voor.

pi_262757
quote:
op 05-07-2000 om 11:25 AM schreef Sorrow het volgende:

De vraag is ook of SBS het Willem-scenario aandurft. Veronica heeft nogal wat kritiek gekregen op de manier waarop ze Willem hebben neergezet ten gunste van een spannende eindstrijd tussen Ruud en Bart.


Sorrow, ik twijfel er niet aan dat SBS wat dat betreft geen scrupules zal kennen en Tessa zal misbruiken voor een Willem-rol. SBS zal niet gevoelig zijn voor kritiek op dit punt: tot nu toe blijken ze veel rücktsichtlozer met de passagiers om te gaan dan Veronica dat ooit deed. En nu het alweer zolang rustig (mat) is rond de Bus neemt de behoefte aan spektakel toe.

Ter illustratie van de zucht van SBS naar ruzies hier een stuk uit een stream-verslag van een dag of wat geleden (even uit mijn hoofd, want ik kan het niet meer vinden): een van de passagiers vertelt na afloop van een B/E-gesprek dat de redactie had aangegeven dat ze de onderlinge confrontatie niet zo moesten mijden. Essie antwoordt: "O, ze beginnen ons dus weer te sturen."

* Arjuno denkt dat dit een van de echte redenen voor Büllent is geweest om te vertrekken, maar dat SBS hem ervan weerhoudt om daar openhartig over te zijn..

Weet iemand (Quenda?) nog waar ik die passage kan terug vinden?

Al met al ben ik ervan overtuigd dat SBS Tessa er nog even in wil houden, zeker tot de laatste vier: de minder fraaie kanten van het karakter van dit meisje bieden nog zoveel kansen...

Wat betreft de winnaar: ik denk dat het SBS weinig uitmaakt wíe er wint. Zolang het maar spannend is. Een daverende slotuitzending, zinderend van de spanning, zwaar belaste telefooncentrales: dat is wat ze zo graag willen. Kijkcijfers en bellers.
Promotie achteraf is in dat licht slechts bijzaak. En een mix i.p.v. alleen vrouwen bij de laatse drie? Eerlijk gezegd denk ik dat ook dat ze niet veel uitmaakt, want met zo'n "gender"-criterium worden geen centjes verdiend ...

Als dit klopt dan heeft Antonette, als gedoodvervde winnares (zeg maar de Ruud van de Bus) een gelijkwaardige tegenstandster nodig. En dat wordt leuk, want die is er niet dus op dit punt móet SBS wel gaan manipuleren. Wordt het inderdaad Essie? Da's lastig, want als je haar teveel in beeld brengt dan gaat ze juist irriterend worden.

Vandaar dat ze momenteel Iwans potentiëel aan het testen zijn. Misschien speculeer ik nu wel te ver door, maar het zou me niet verbazen als dat "stimulerende mailtje" van SBS aan het adres van de fanclub van Iwan daardoor is ingegeven.....

The trick is to keep breathing
  maandag 8 mei 2000 @ 02:32:00 #18
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_262758
Arjuno, dat was op donderdag 4 Mei.(donderdags hebben ze meestal een gesprek met Bert en Evert, die hen dan de laatst nieuwtjes verteld over alle ex-passagiers en instructies geeft om het programma op te leuken)
quote:
Quenda schreef op 04 Mei 2000 @ 14:59.

Tessa fluistert tegen Iwan en Esmeralda
Tessa: en ze zeiden dat er...ruzie enzo....en serieus doen...en meer ruzietjes....*fluister*fluister*
Esmeralda:Zie je, daar ga je al, dat we weer gestuurd gaan worden!
Tessa: ja, en dodenherdenking...
Esmeralda pikt het nieuwe draaiboek meteen op en begint een verhaal (samen met Antoinet) over de oorlog en de dodenherdenking.

een heel verhaal
Volgens Esmeralda hebben mensen die oorlog voeren geen "hersencapiciteit"
En Antoinet verteld 'spontaan"over een yellow bike waarmee ze langs het Anne-Frank huis is gevaren


De ene keer ontstaan er vrijwel direct "spontane"verhalen (zoals op 4 Mei, het bezoek aan het Anne-Frank huis en de oorlogsverhalen van opa's en oma's, en een aantal weken geleden de "creatieve Esmeralda die, in opdracht van B&E, ging "knippen en plakken"en een "leuk"busspel maakte om de andere passagiers te vermaken.

In de uitzending zei de Voice-Over: De altijd creavitieve Esmeralda bedacht voor de passagiers een leuk spel.

(of een andere keer nadat Esmeralda ook Eindelijk eens naar iemand anders luisterde: de aankomende Psychologe heeft voor iedereen een luisterend oor )

(volgens mij hebben alle mannelijke passagiers "SowieSo"na de bus nog nachtmerries na de "stuntverhalen en giechels"die zij Uren hebben moeten aanhoren van Esmeralda )

pi_262759
quote:
op 05-08-2000 om 01:12 AM schreef K-30 het volgende:
Dan is er ook nog het feit aan wie heeft JdM wat na de bus.

Antonette kan niet zoveel ze kan goed knippen maar dat is niet interessant op de buis.

Tessa wordt afgevoerd niks mee te beginnen.

Mike kan bij de chippendales als komisch act maar niet voor TV daarvoor lijkt hij teveel op die figuur van Explosief.

Erik ook niet interessant kan net niet zingen verder is hij niet goed te verstaan.

Esmeralda commercieel leuk voor even maar is toch te veel student, en heeft naast haar looks nog niet genoeg persoonlijkheid.

Iwan is er helemaal klaar voor, kan door JdM zo gebruikt worden voor presentatie van bijvoorbeeld BB 2( leuke duo presentatie samen met Sabine). Dat hij kan presenteren viel mij op tijdens de karaoke avond hij deed dat best goed, met wat schaafwerk is hij er helemaal klaar voor.


Ben het niet vaak met je eens K-30 (moet kunnen), maar hier ga ik helemaal
in mee, zeker na die o zo berekenende oproep van Robert ten Brink.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')