SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rap.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:20 schreef SicSicSics het volgende:
Een studio microfoon dus?
Een zang microfoon, een rap microfoon, een microfoon voor dameszang, een microfoon voor tenor zang of 'gewoon' een microfoon om in te praten?
Heb bij vele mensen verschillende soorten microfoons gezien. Punt is, wanneer ik hun opgenomen muziek beluister, is er heel duidelijk te horen dat de kwaliteit laag is (onhelder, zacht). Ik wil dat dus voorkomen. Gewoon een microfoon voor in mijn studio(tje) if you will) waarmee je zo helder, duidelijk en luid mogelijk mee kan opnemen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:23 schreef SicSicSics het volgende:
Heb je er een fatsoenlijke equalizer achter zitten, gebruik je gates/ compressors/ auto tuners, wat wil je eigenlijk?
Een Shure SM7B? tussen de 550 en 650 euro.quote:
Nee joh..quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef nutoj het volgende:
[..]
oooh, dan maakt het niet uit
tientje bij de mediamarkt uitgeven is genoeg
Je rand apparatuur kan veel verpesten/ goedmaken! De microfoon is niet heilig. Als jij een dure microfoon gebruikt met bagger opname en rand apparatuur kan het nog steeds goedkoop en slecht klinken!quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef SmokeyBandit het volgende:
Heb bij vele mensen verschillende soorten microfoons gezien. Punt is, wanneer ik hun opgenomen muziek beluister, is er heel duidelijk te horen dat de kwaliteit laag is (onhelder, zacht). Ik wil dat dus voorkomen. Gewoon een microfoon voor in mijn studio(tje) if you will) waarmee je zo helder, duidelijk en luid mogelijk mee kan opnemen.
Klopt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je rand apparatuur kan veel verpesten/ goedmaken! De microfoon is niet heilig. Als jij een dure microfoon gebruikt met bagger opname en rand apparatuur kan het nog steeds goedkoop en slecht klinken!
Bij veel winkels (geen Feedbackquote:
Da's sowieso de eerste vraagquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:20 schreef SicSicSics het volgende:
Een studio microfoon dus?
Een zang microfoon, een rap microfoon, een microfoon voor dameszang, een microfoon voor tenor zang of 'gewoon' een microfoon om in te praten?
Ah...je zoekt een grootmembraam vocal microfoonquote:
Juist, dat zou ik inderdaad wel kunnen regelenquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Bij veel winkels (geen Feedback) kun je vragen of je een paar microfoons kunt testen op je eigen apparatuur. Probeer dit eens! Nodig ook een paar gasten uit met verschillende stemmen en stijlen en maak daarna een keuze! Zeker als je zoveel geld wil investeren.
Aha, top! Thanks voor het informatie. Dit betekent dus wel dat ik uiteindelijk ca. ¤3000,00 aan apparatuur moet gaan besteden in de loop van tijd. Maar dat maakt niet uitquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Da's sowieso de eerste vraag
[..]
Ah...je zoekt een grootmembraam vocal microfoon
zo'n ding dus:
[ afbeelding ]
volgende vraag is, waar ga je het ding inpluggen? je Behringer mixer van 200 euro, je Motu module of je SSL 96.Chan studiotafel die je toevallig thuis hebt staan? ga je een losse Mic.pre-amp gebruiken of direct de tafel in?
Rap gaat vast hard dus een kwaliteits compressor mag niet ontbreken, heb je budget?
kies dan de neutraalst klinkende microfoon uit die je kan betalen en koop een DBX 166 overeasy compressor, niet de allerbeste, wel eentje die zonder kennis van zaken te bedienen is en fatsoenlijk klinkt, heb je meer geld, ga dan voor een single channel focusrite ISA Mic. versterker en een dure compressor
Goeie merken:
Neumann
Rhodes
Schoeps
En vergeet de ophanging niet! zulke mic's hou je niet al rappend in je hand, daar sta je tegenaan te schreeuwen!
Succes!
Dat is een hele lage schatting!quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:39 schreef SmokeyBandit het volgende:
Aha, top! Thanks voor het informatie. Dit betekent dus wel dat ik uiteindelijk ca. ¤3000,00 aan apparatuur moet gaan besteden in de loop van tijd. Maar dat maakt niet uit
Ahaha, tja.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is een hele lage schatting!
Je kunt het zo gek maken als je wil en een aantal van de genoemde spullen kun je waarschijnlijk nooit betalen. Wel een mooi lijstje. Het verschil tussen iemand die in de studio zit en iemand die vaker voor de planken staat?
Eh nee, dit betekend dat je antwoord moet geven op m'n vragen, waar plug je het in, hoe neem je op en wat voor apparatuur heb je al, voor ik je echt iets zinnigs kan vertellenquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:39 schreef SmokeyBandit het volgende:
Aha, top! Thanks voor het informatie. Dit betekent dus wel dat ik uiteindelijk ca. ¤3000,00 aan apparatuur moet gaan besteden in de loop van tijd. Maar dat maakt niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |