Niet de boeren , de dierenarts die niet meer dan veredelde bigpharma-huurling is. Het is slecht te noemen dat bestaan van deze beroepsgroep 75% afhangt van BigPharma waar het in andere EU-landen niet het geval is.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:11 schreef Gray het volgende:
Tja, voor die superbacterie wordt al jaren gewaarschuwd. Tot nog toe hebben we in Nederland de MSRA-bacterie redelijk weten af te houden, maar inmiddels staan we er net zo slecht voor als in Spanje, Italie, Frankrijk en Belgie.
Wiens schuld is het? De boeren. Die vaccineren hun dieren al jaren met allerhande antibiotica waardoor die dierlijke bacterien resistent zijn geworden. Het leuke aan bacterien is, is dat ze nuttige genen met elkaar delen. Op die manier krijgen ook menselijke bacterien resistentie en zijn we dus in de pharmacie naarstig op zoek naar een nieuwe generatie antibiotica.
Deels ben ik het met je eens, al moet ik erbij zeggen dat artsen tegenwoordig niet meer automatisch een receptje schrijven voor antibiotica bij een simpele verkoudheid, en dat werd een paar jaar geleden wel gedaan . Dus de awareness is er wel degelijk.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet de boeren , de dierenarts die niet meer dan veredelde bigpharma-huurling is. Het is slecht te noemen dat bestaan van deze beroepsgroep 75% afhangt van BigPharma waar het in andere EU-landen niet het geval is.
Het is te bespottelijk voor woorden hoe onverantwoord met een dergelijk middel als antibiotica wordt omgesprongen.
Een arts die antibiotica voorschrijft bij verkoudheid lijkt me erg sterk. Artsen weten dat een virus niet kan bestreden wordne met antibiotica. In de VS wordt vrij veel antibiotica gebruikt bij een verkoudheid, maar dat is omdat je daar antibiotica als over-the-counter medicijn kan kopen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deels ben ik het met je eens, al moet ik erbij zeggen dat artsen tegenwoordig niet meer automatisch een receptje schrijven voor antibiotica bij een simpele verkoudheid, en dat werd een paar jaar geleden wel gedaan . Dus de awareness is er wel degelijk.
Hoe verklaar je dat de levensverwachting van de mens in de afgelopen 100, 200 jaar explosief is gestegen en daarnaast ook de kwaliteit van leven?quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet in die mate. Ziekhuisbezoek maakt je zieker. Maar dat zegt de naam al. Dus liegen doen ze niet.
ik betwijfel de kwaliteit. Kanker is nog nooit zo woekerend geweest sinds de huidige medische wantoestand.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat de levensverwachting van de mens in de afgelopen 100, 200 jaar explosief is gestegen en daarnaast ook de kwaliteit van leven?
Ik bedoelde dat er vroeger veel eerder antibiotica voorgeschreven werd dan nu.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Een arts die antibiotica voorschrijft bij verkoudheid lijkt me erg sterk. Artsen weten dat een virus niet kan bestreden wordne met antibiotica. In de VS wordt vrij veel antibiotica gebruikt bij een verkoudheid, maar dat is omdat je daar antibiotica als over-the-counter medicijn kan kopen.
Dierenartsen komen er vaak niet eens aan te pas bij het gebruik van antibiotica. Boeren kopen dit vaak zelf in, vanwege de prijs en de hoeveelheid die ze nodig hebben.
Nee, ze kunnen inderdaad niet IEDEREEN zomaar opnemen. Het is, voor zover ik weet en wat de artsen zeggen, alleen besmettelijk voor mensen die al ziek zijn en dus al een lage weerstand hebben. Hij mocht dus gewoon thuisblijven zolang hij zich niet ziek voelde. Het is "onschuldig" totdat je een infectie krijgt, deze had mijn vader dus al maar was op dat moment niet actief.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:11 schreef Orchestra. het volgende:
Ja, ESBL en niet isoleren.![]()
![]()
Goede postgeschiedenis ook.
En dan heeft hij het wel, ik lig er niet wakker van. Dit soort dingen komen eenmaal voor.
Mja, zo werkt dat nou eenmaal. Zat ziektes waar al lang medicijnen voor zouden kunnen zijn, maar die te weinig voorkomen en dus niet rendabel zijn om een medicijn voor te ontwikkelen. Doe je niks aan.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:04 schreef Killaht het volgende:
Ach er was pas geleden op TV dat er allang andere technieken zijn die veel beter zijn en antibiotica vervangen. Maarja vanwege winst en controle in de Pharmacie maken ze dat nog niet. Eerst antibiotica volledig uitmelken he. Hetzelfde geldt trouwens ook voor onze verbrandingsmotor, die is ook al 50 jaar over tijd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |