Srsly you guys, ik ben echt fucking overwerkt aan het raken. Sinds ongeveer vorige zomer ben ik 7 dagen per week 8-12 uur aan het werk (eigen bedrijf+een master begonnen) en sinds 1-2 maanden heb ik het echt steeds meer gehad.
Hard werken is de bom, maar ik merk dat ik een minder leuk persoon aan het worden ben. Verhalen van vrienden kunnen me minder interesseren, ik zit sociale dingen af te zeggen omdat ik geen zin heb, ik heb geen inspiratie voor muziek maken, ik heb totaal geen beeld wat ik nou op lange termijn wil, ik kan alleen maar nadenken over werk en studie, slaap slecht, en als ik eens een uurtje over heb hang ik maar op de bank of achter de comp

Een tijdje terug kon ik nog wel zo geïnspireerd raken door een mooie plaat, een goede film, kon opgaan in dingen, ik maakte lollige visuele en muziek shit, had veel empathie met mensen, etc, eigenlijk best wel een rijk gevoelsleven, wat nu echt helemaal gone is!
Dus ik denk, het is echt mooi geweest: de studie zet ik ff in de ijskast, en ik ga gelijk 4 dagen werken, en wat meer een 9-to-5 mentaliteit uitproberen. En dan weer eens wat meer "tot mezelf komen" of "mindful worden" om van die JEUK termen te gebruiken

Maar ik heb toch het idee dat er een kern van waarheid in die shit zit.
Dit weekend was mijn eerste weekend vrij, dus mocht ik helemaal niks doen van mezelf, dat ging 1 dag goed, maar daarna ging ik al weer het huis opruimen, mijn boekhouding doen, etc. omdat ik het op m'n heupen kreeg. Slapen gaat met benzo's wel heerlijk nu, maar dat is een tijdelijke work-around.

Dus wat doe je als je een workaholic bent met plotseling avonden vrij en een 3-dagen weekend. Ik zit zelf dus te denken aan meditatie of zo iets dergelijks. Daar worden iig goede dingen over gezegd. En ik zou er vatbaar voor kunnen zijn; in het verleden genoeg psychedelische ervaringen gehad bijvoorbeeld. Aan de ene kant zou het rust kunnen opleveren en aan de andere kant meer zelfinzicht waar ik een jaar geen reet aan heb gedaan.
Maar goed, dan, dus. Wie doet er aan meditatie, en heeft wat tips voor een beginneling? Bijvoorbeeld boeken, tapes, workshops (nee liever niet workshops blegh).

Andere tips zijn ook welkom trouwens!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel