abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:30:15 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80275972
De zwanenzang van de Directeur, dorpsnotabele, die als een engel in de bomen hangt en nog éénmaal de familie bij elkaar ziet, het land, de mensen en de pracht der dingen.
quote:
En ik hang voor dat dakraam en zie de avond over de velden en de zon die achter de einder dooft en er spoelt iets warms door dat wat van mij over is en dood zal ik wel niet meer gaan en als ik door het dakraam vloei en de avonden van altijd ruik, zie ik in mijn hoofd mijn oude vriend Zonnebloem die mij bij een elleboog pakt en zegt: 'Mien beste kerel, waist nog wel...'
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_80276596
Ik ben natuurlijk een zeurpiet, maar:
quote:
(...) iets warms door dat wat van mij over is en dood zal ik wel niet meer gaan en als ik (...)
" ".

Je zal het hele boek moeten lezen, alors.
pi_80276698
De eeuwige jachtvelden is wel een boek om in één keer zonder teveel nadenken maar liefst met een fles jenever, tot je te nemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80276758
Vroeger, toen Nanne Tepper, Karel ten Haaf en Gellius de Kelderbar onveilig maakten, kwam Tommy Wieringa ook nog wel eens langs. Heb jij die nog gekend, Gellius? Hij deed dezelfde studie (niet zolang, geloof ik).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80276971
Niet dat ik weet, maar ik was geen vaste bezoeker van de Kelderbar.
pi_80277126
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:53 schreef Gellius het volgende:
Niet dat ik weet, maar ik was geen vaste bezoeker van de Kelderbar.
Oh, Tommy ook niet. Je zou 'm eerder van de universiteit kennen.
pi_80277234
Daar was ik al helemáál geen vaste bezoeker van!
pi_80277348
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:02 schreef Z het volgende:
Die komen ook nog eens weer bij elkaar.
Ja, dit jaar zelfs, kondigden ze afgelopen weekend aan, en dat vond ik een mooie gelegenheid om de muziek eens te gaan beluisteren. Ik geef natuurlijk niet meteen gehoor aan alle muziektips die ik krijg.
pi_80277965
Soms komt me nog wel eens het meisje voor de geest dat bier tapte in (op?) De Zolder. Mensenkinderen, wat was ik verliefd. Ik moet nog ergens haar portret hebben, dat ik op een bierviltje gekalkt heb.
pi_80278007
Geef mij, uit de categorie post-rock, Mogwai maar.
Aldus.
pi_80278032
Herstel: ze tapte niet, want De Zolder had geen tap. Ze reikte met magistrale gratie een flesje pils aan.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:20:40 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80278248
In de Zolder voelde ik me toch altijd plotseling weer het gymnasiumjongetje dat op zijn kamer hooggestemd naar Franse chansons zat te luisteren. Ik vond het maar een enge plek.
pi_80278611
Het was een trieste plek, dat geschuifel met potjes thee en gewriemel met zilverpapiertjes. Maar de entree was romantisch: eerst die vage Papengang door, dan het gestommel op een onhandige trap. De zware, ijzerbeslagen deur. En een mooi, onbereikbaar cool barmeisje, in Rembrandtlicht. Er is een leeftijd waarop je jezelf willens en wetens aan dit soort zaken onderwerpt.
pi_80278765
Cryptische voetnoot bij de camera die ik net besteld heb:
quote:
Op voorraad : Artikel op voorraad
Niet op voorraad : Artikel niet op voorraad
.
pi_80280398
Mijn ehemalige vriendje hing graag op de Zolder. Zo kwam ik er ook wel eens. Me daar vervelend heb ik het concert van Jonathan Richman gemist. Ik wist niet dat hij de zanger van het door mij geliefde Modern Lovers was, en niemand had me gewaarschuwd! En ik heb een keer 2 kratten bier van de Zolder naar Vera gedragen.
pi_80281539
pi_80282747
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:31 schreef Gellius het volgende:
Cryptische voetnoot bij de camera die ik net besteld heb:
[..]

.
Wat voor camera heb je besteld?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80283115
De Zolder of Jonathan Richman. Ik had het wel geweten.
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:56:48 #169
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_80283203
Ik heb vanavond 100 euro bespaard door mijn kamer niet door claudia te laten opruimen, maar daar zelf aan te beginnen (al was de redelijk redelijk tragisch, mijn tancodes waren op, en ik had al een half jaar geleden een nieuw blaadje gekregen en dat was natuurlijk nergens te vinden. Maar goed, drie jaar pensioenoverzichten zitten nu ook weer in een map, en de rest is in elk geval gesorteerd zodat ik het de volgende maand in afzonderlijke bakken kan gooien).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_80283444
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:32 schreef ShadyLane het volgende:
[ afbeelding ]
Modern Talking is weer iets heel anders, Thaleia.
pi_80283970
Ik krijg hooguit ééns per jaar een pensioenoverzicht. Heb je er een kloeke ordner voor aangeschaft? Je kan het ook even scannen natuurlijk.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:39:44 #172
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_80286092
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:06 schreef Gellius het volgende:
Ik krijg hooguit ééns per jaar een pensioenoverzicht. Heb je er een kloeke ordner voor aangeschaft? Je kan het ook even scannen natuurlijk.
Ik heb in mijn werkzame leven inmiddels al 3 verschillende pensioenen... en ik heb een kloeke ordner van de eerste pensioenverstrekker, maar die heeft zo'n vervelend viertandssysteem (daar moet een beter woord voor zijn) waardoor ik heel moeilijk moet perforeren.

Wát een ellende he!

(Pensioen 1 is trouwens 150 euro, en van pensioen 2 kreeg ik in januari dit jaar het overzicht over 2008 (!) dus het schiet allemaal niet zo op...)

(en ik heb natuurlijk geen printer of scanner, véél te 1.0)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_80286328
Scannen, en dan uppen in the cloud natuurlijk.
pi_80288000
anonieme razernist
  woensdag 14 april 2010 @ 00:36:39 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80290625
Pensioenoverzichten?? Maar die gaan toch linea recta naar het oudpapier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')