Jouwe was er eerst. We laten het over aan de mods, en in de tussentijd moeten we maar proberen in twee topics te gelijk een gesprek gaande te houden. Als dat maar goedkomt!quote:Op maandag 12 april 2010 09:57 schreef DO2 het volgende:
Ik ben nooit zo vlug, pico. Deze kan wat mij betreft dicht.
quote:Op maandag 12 april 2010 10:01 schreef Frollo het volgende:
Dit is de echte, want hier heb ik 'Een goeden' getypt.
Opgelost.
Vertel eens.quote:Op maandag 12 april 2010 10:08 schreef Quir het volgende:
Wat zie ik daar in de nieuwe topics lijst?
En dus is de andere nu dicht!quote:Op maandag 12 april 2010 10:01 schreef Frollo het volgende:
Dit is de echte, want hier heb ik 'Een goeden' getypt.
Opgelost.
Bereid je voor op het ergste.quote:Op maandag 12 april 2010 10:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb een bluetooth-USB-stick opgezogen. Misschien mist 'ie 'm niet.
Of hij is allang blij dat ik aan het schoonmaken ben.quote:
Mijn ervaring is dat het medium waarmee iets wordt overgebracht niet bepalend is in het prikkelen van de verbeelding (verbeelding is ook maar een metafoor voor iets veel wezenlijkers). Het medium is alleen het instrument waarmee je geraakt wordt (ha, alweer zo'n metafoor). Ik geloof er niet in dat verschillende media intrinsiek verschillende ervaringen oplevert. Zo kan een concert, film, of boek, of schilderij op verschillende manieren hetzelfde losmaken. Bij mij dan, maar ik ben dan ook een homo universalis,quote:Op maandag 12 april 2010 09:46 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is heel kort door de bocht.
Een film is in essentie een reeks beelden waarbij het verhaal vaak dient als kapstok om ze aan op te hangen.
Er wordt een verhaal uitgebeeld.
Natuurlijk speelt het verhaal zelf een rol,
maar het gaat er toch vooral om hoe ze wordt verteld.
Een slecht verhaal kan daarom een uitstekende film opleveren.
Ik vind het om diezelfde reden onzin om een film als A Space Odyssey terzijde te schuiven omdat er geen verhaal in zou zitten. Daarmee doe je die film ernstig tekort.
Een boek daarentegen is verhaal. Puur.
Een boek beeld helemaal niets uit, maar doet juist een beroep op je eigen verbeelding.
En een goed boek laat die verbeelding spreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |