Jouwe was er eerst. We laten het over aan de mods, en in de tussentijd moeten we maar proberen in twee topics te gelijk een gesprek gaande te houden. Als dat maar goedkomt!quote:Op maandag 12 april 2010 09:57 schreef DO2 het volgende:
Ik ben nooit zo vlug, pico. Deze kan wat mij betreft dicht.
quote:Op maandag 12 april 2010 10:01 schreef Frollo het volgende:
Dit is de echte, want hier heb ik 'Een goeden' getypt.
Opgelost.
Vertel eens.quote:Op maandag 12 april 2010 10:08 schreef Quir het volgende:
Wat zie ik daar in de nieuwe topics lijst?
En dus is de andere nu dicht!quote:Op maandag 12 april 2010 10:01 schreef Frollo het volgende:
Dit is de echte, want hier heb ik 'Een goeden' getypt.
Opgelost.
Bereid je voor op het ergste.quote:Op maandag 12 april 2010 10:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb een bluetooth-USB-stick opgezogen. Misschien mist 'ie 'm niet.
Of hij is allang blij dat ik aan het schoonmaken ben.quote:
Mijn ervaring is dat het medium waarmee iets wordt overgebracht niet bepalend is in het prikkelen van de verbeelding (verbeelding is ook maar een metafoor voor iets veel wezenlijkers). Het medium is alleen het instrument waarmee je geraakt wordt (ha, alweer zo'n metafoor). Ik geloof er niet in dat verschillende media intrinsiek verschillende ervaringen oplevert. Zo kan een concert, film, of boek, of schilderij op verschillende manieren hetzelfde losmaken. Bij mij dan, maar ik ben dan ook een homo universalis,quote:Op maandag 12 april 2010 09:46 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is heel kort door de bocht.
Een film is in essentie een reeks beelden waarbij het verhaal vaak dient als kapstok om ze aan op te hangen.
Er wordt een verhaal uitgebeeld.
Natuurlijk speelt het verhaal zelf een rol,
maar het gaat er toch vooral om hoe ze wordt verteld.
Een slecht verhaal kan daarom een uitstekende film opleveren.
Ik vind het om diezelfde reden onzin om een film als A Space Odyssey terzijde te schuiven omdat er geen verhaal in zou zitten. Daarmee doe je die film ernstig tekort.
Een boek daarentegen is verhaal. Puur.
Een boek beeld helemaal niets uit, maar doet juist een beroep op je eigen verbeelding.
En een goed boek laat die verbeelding spreken.
En ik weet wat dat is. Dat is óók erg.quote:Op maandag 12 april 2010 12:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik moest vanmorgen opeens een elevator pitch houden. Wees ons genadig.
Bomansiaans.quote:Op maandag 12 april 2010 13:18 schreef mane het volgende:
"Het volk was de koning zo beu dat ze hem, en zijn hoofd, hebben afgezet."
quote:Gebruykt, o jonge vrouw, gebruykt u weer de gaven,
Gebruyk het edel zog om uwe vrugt te laven.
Niet dat een eerlik man ter wereld liever ziet
als dat een lieve vrouw haar kind een tepel biedt.
De boezom die je draagt, zoo geestig opgezwollen,
zo kunstig uytgewrodt, gelijk yvore bollen.
En dienen niet alleen tot cierzel van het lijf,
en minder tot de pronk van eenig dartel wijf.
Kijk, dan wist ik het ook wel.quote:Op maandag 12 april 2010 02:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zit sinds afgelopen dinsdag ergens op het Vlaamse platteland aan de achterkant van een losstaand huis voor mij uit te staren. Daar zie ik een schuur, een paard, de kerktoren van Eeklo en voor de rest enkel akkers. Zo nu en loop ik even naar de koelkast en daar pak ik dan een nieuw blikje bier. Als dat op is smijt ik dat voor me uit, de akker op, en schiet ik er een paar keer op met een luchtkarabijn. Voor de rest wordt er natuurlijk ook nog met mevrouw K. geneukt, wat voetbal gekeken op TV en een mopje over een jood verteld, maar daar houdt het dan wel weer mee op. Zeg gerust dat ik op vakantie ben.
Godzijdank heb ik een app om mijn saldo te checken.quote:Op maandag 12 april 2010 19:21 schreef Ringo het volgende:
Omdat ik er, nu ik de fiets neem naar mijn werk, dagelijks langs kom, dacht ik: ik ga eens winkelen in de AH te Bezuidenhout. Een hele ervaring, in vergelijking met de AH in het centrum van de stad. De wandelpaden zijn er veel breder en alle koelschappen zijn voorzien van glazen deurtjes, waarschijnlijk ter hygiëne maar het staat ook nog eens sjiek. De winkel ademt een sfeer van ongekende luxe. Alle kassameisjes zijn blond, bovendien.
Toen ik wilde afrekenen, bleek mijn saldo niet toereikend te zijn.
- Ik kan de boodschappen niet betalen, zei ik tegen het kassameisje.
Bij de dames achter mij sloeg toen de plaatsvervangende paniek toe.
- Het zal je maar gebeuren zeg! riep de ene dame uit. Ze hield haar hand voor de mond.
- En wat nu meneer? vroeg de andere dame. Ze keek de ene dame aan met een blik van zullenwehemmoetenhelpen.
- Nu kan ik de boodschappen niet meenemen, zei ik. Het kassameisje had daar alle begrip voor.
Ik legde de artikelen terug in het mandje, dat het kassameisje naast haar kassa zette. De twee dames zagen er nog verslagen uit. Toen ik even later buiten bij mijn fiets stond, kwam een van hen langs om me sterkte te wensen.
Terug naar de winkel.quote:Op maandag 12 april 2010 19:46 schreef picodealion het volgende:
Feta vergeten. Terug naar de winkel of minder lekkere salade? Wat een dilemma's.
Ik was vooral vertederd door de verblufte reacties van de dames achter mij.quote:Op maandag 12 april 2010 19:33 schreef picodealion het volgende:
Vond je het zo'n gebeurtenis ja? Het gebeurt me zo vaak dat ik geen saldo blijk te hebben. Kwestie van schouders ophalen en "tja, studentenleven he?" zeggen en ze hebben plots alle begrip. En vervolgens bel ik zoals het een echt student betaamt paps of mams even die binnen enkele ogenblikken zomaar een paar tientjes op mijn rekening weten te toveren.
Nou ja, ik heb er dus nooit gewoond. Kwam er wel bij mijn broers en later bij een vriendin logeren. Maar was blij toen ik in een gewoon huis op kamers kon.quote:Op maandag 12 april 2010 20:52 schreef Ringo het volgende:
Gang 6-noord. Nee, het was geen psychiatrische instelling. Hoewel. 's Nachts klommen we over het balkon om uit de vrieskist van 6-zuid aardappelschijfjes en hamburgers te pikken.
Ja, jij bent een overlevende van het hippiebombardement.quote:Op maandag 12 april 2010 20:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik roep toch al de hele tijd dat ik de nestor ben in dit topic? Ik ben van kort voor de maandlanding. De rest is allemaal jonger.
Energiebesparing.quote:Op maandag 12 april 2010 19:21 schreef Ringo het volgende:
De wandelpaden zijn er veel breder en alle koelschappen zijn voorzien van glazen deurtjes, waarschijnlijk ter hygiëne maar het staat ook nog eens sjiek.
Nou ja, bij m'n ontbijt hoef ik het niet, en daarna ben ik van huis, dan eet ik 's avonds zo veel dat ik weer even vol zit, en zo red ik het weer tot de volgende dag. Ja, de zinloze kringloop van het leven.quote:Op maandag 12 april 2010 22:55 schreef Ringo het volgende:
Kan je dat dan ook netjes bewaren, drie dagen lang? Ik eet dan alles stiekem per ongeluk toch in één keer op. Doe ik gewoon alsof ik extra veel honger heb.
Goede smaak, die leerlingen.quote:Op maandag 12 april 2010 22:40 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik ben op het moment ook weer helemaal pro-onderwijs. Krijg goeie muziektips van leerlingen:
Die komen ook nog eens weer bij elkaar.quote:Op maandag 12 april 2010 22:40 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik ben op het moment ook weer helemaal pro-onderwijs. Krijg goeie muziektips van leerlingen:
Div_re. Je kan toch even omhoog scrollen, ouwe.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:05 schreef Lienekien het volgende:
Noemde Gellius mij nou een oude doos?
Reageren zonder het topic te lezen, hè?quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:15 schreef lurf_doctor het volgende:
Wat een lang topic over een oud Dos-commando
Good old Fok-traditiequote:Op dinsdag 13 april 2010 08:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Reageren zonder het topic te lezen, hè?
Dus je blijft achter in de zelfverkozen vertwijfeling.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:21 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Good old Fok-traditie![]()
(Den OP had ik wel gelezen, maar weinig duidelijk)
quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je blijft achter in de zelfverkozen vertwijfeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |