Een tussenweg zou zijn geweest dat de nabestaanden in besloten kring de beelden hadden kunnen bekijken. Maar nee, het moest natuurlijk pontificaal op de televisie. Compleet met spectaculaire aankondiging en niet te zuinig met die reclameblokken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:50 schreef lachejonge het volgende:
[..]
Het belang dat er oorspronkelijk was, dat de nabestaanden van zijn slachtoffers het nu eens uit zijn mond konden horen en eindelijk hoorden dat hij het gedaan had en wat er gebeurt was, telt nu ook niet meer. Vond zelf dat hij bij de uitzending van vorige week wel een punt had om toch de beelden te vertonen. Maarja, ergens hoop ik toch dat Peter de stoute schoenen aan laat en het weer uit gaat zenden, al is er absoluut geen echte reden meer toe de beelden te vertonen. Lijkt mij wel duidelijk dat reconstructies en/of citaten voldoende zouden zijn.
De man heeft een tv-programma bij een commerciële zender, dus is het logisch dat hij dit wil uitzenden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een tussenweg zou zijn geweest dat de nabestaanden in besloten kring de beelden hadden kunnen bekijken. Maar nee, het moest natuurlijk pontificaal op de televisie. Compleet met spectaculaire aankondiging en niet te zuinig met die reclameblokken.
De strafmaat is bepaald door de rechterlijke macht en niet door de Vries, ook niet met het negeren van de uitspraak van de rechter. Dat heeft namelijks gewoon consequenties.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:46 schreef servus_universitas het volgende:
Geen enkel justitieel apparaat is perfect. Dat laat echter onverlet dat de rechtsorde an sich gerespecteerd dient te worden. De strafmaat wordt bepaald door de rechterlijke macht en niet door één of andere populist met commerciële en sensationele belangen. Het is een principekwestie. Ik zie ook werkelijk niet welk belang met het uitzenden van de beelden wordt gediend. Wat worden we er nu wijzer van?
Het is toch volkomen begrijpelijk dat dit op tv moet. Er moet geld zijn om dit soort acties te bekostigen. Vanuit de overheid waren deze bekentenissen nooit naar boven gehaald. Dat zal dus op een dergelijke manier moeten zoals dat nu gedaan is en dat kost nou eenmaal geld. Dat geld moet dus verdient worden door de tv-uitzendingen, dat lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen. Of wilde je de nabestaanden laten betalen voor het zien van de beelden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een tussenweg zou zijn geweest dat de nabestaanden in besloten kring de beelden hadden kunnen bekijken. Maar nee, het moest natuurlijk pontificaal op de televisie. Compleet met spectaculaire aankondiging en niet te zuinig met die reclameblokken.
Mogelijk dat daarom het juridisch systeem (je denkt toch niet dat alleen de "onafhankelijke" rechter dat besluit autonoom bepaald heeft ?) hypersensitief reageert :quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De strafmaat is bepaald door de rechterlijke macht en niet door de Vries, ook niet met het negeren van de uitspraak van de rechter. Dat heeft namelijks gewoon consequenties.
Daarnaast denk ik dat de beelden die nog uitgezonden zouden moeten worden meer maatschappelijke waarde hebben dan de beelden die vorige week vertoond zijn. Die beelden hadden meer waarde voor de nabestaanden. Echter in de gesprekken die nog niet uitgezonden zijn komt de relatie tussen Koos H en die dubieuze rechter aan bod. Daarin doet Koos H wellicht een boekje open over corrupte rechters die erbij betrokken zijn geweest. Aangezien die rechters in overheidsdienst zijn ben ik van mening dat deze beelden dus weldegelijk een maatschappelijk belang dienen en gewoon uitgezonden moeten worden.
Dat hangt van de uitspraak af. Als je ziet wat voor blunders door justitie en de rechterlijke macht gemaakt worden. Sommige uitspraken zijn gewoon onvoorstelbaar, moet je dan als burger maar gewoon je bek dicht houden en niet zeiken, want de rechter heeft gesproken?quote:Op zaterdag 17 april 2010 05:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan me wel vinden in het vonnis, al zou het beter zijn als er nog een alternatieve straf(Rectificatie of gevangenisstraf) volgt.
Zou lekker zijn als iedereen zich niet houdt aan een gerechtelijke uitspraak
Dat denk ik dus ook ja. Dit hele gedoe draait al niet eens meer om Koos H, maar dit is gewoon bescherming van het justitiële apparaat. Op een verkeerde manier. Daarom vind ik het te makkelijk gezegd dat een uitspraak een uitspraak is en dat je je daarbij moet neerleggen. De rechterlijke macht had in deze zaak dus een eigen belang, waardoor de uitspraak wat mij betreft waardeloos is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:41 schreef quirigua het volgende:
[..]
Mogelijk dat daarom het juridisch systeem (je denkt toch niet dat alleen de "onafhankelijke" rechter dat besluit autonoom bepaald heeft ?) hypersensitief reageert :
- - een van hun onderdelen (de kliniek) wordt geraakt - reden genoeg, gewoon zelf-bescherming
Overigens heeft PRdV een onderhoud gehad met de minister HB (zegt PRdV). Die laatste is meer dan genoeg gesensibiliseerd door die foute Lucia affaire, na zoveel anders (Schiedam, enzovoort) - HB kijkt wel drie keer uit voordat hij (weer) iets fouts doet of toelaat ; daar kan je vergif op innemen.
Het kan duzz zijn dat "het systeem" een beetje wordt bijgestuurd, voor eventjes. Grondige herziening, zelf-reiniging (waar alle reden voor is) - daarop te hopen is een illusie.![]()
Dit gaat inderdaad niet om de privacy. De persoon die ik quotte kon zich alleen wel vinden in het vonnis zei hij en ik vermoed (maar daarom vraag ik dat min of meer aan hem) dat het te maken heeft met de privacy van Koos H. Ben wel benieuwd waarom dat voor hem een reden zou zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:49 schreef quirigua het volgende:
ref : Accordtje, hierboven (de eerste, niet de tweede reactie)
Daar gaat het niet om : privacy versus maatschappelijk aspect. Het gaat er in dit juridsich monopolie uitsluitend om om zichzelf te beschermen, collateral damage uit te sluiten.
Daar is de fout : het systeem kan niet zelf-reinigend optreden, daarvoor is het verkeerd geprogrammeerd. Vrijbuiters, ook PRdV, hebben daar een taak. Ik vind wel dat die taak moet worden uitgevoerd los van en ver van fina ncieel of politiek gewin. Dat is dus iet zo, en dat is ook fout.
Maar zijn eigen belang heeft al menig persoonlijk belang of maatschappelijk belang gediend. Het probleem hier is dat veel mensen Peter R. De Vries niet kunnen uitstaan. Ik ben ook geen fan van die man en ja hij zal best mediageil zijn (zoals iedereen die met z'n kop op tv wil komen), maar hij doet er wat mij betreft nog wel iets zinvols mee.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:08 schreef servus_universitas het volgende:
Je doet net alsof Peter R. de Vries (of SBS6 for that matter) een Robin Hood is die de rechtvaardigheid wil teruggeven aan het volk. Vergeet dat maar, het is puur eigenbelang.
Ik ontken niet dat ik geen fan ben van zijn persoon, maar dat laat ik in mijn standpunt in deze niet meewegen. Zoals ik al zei gaat het mij om het principe. Als je de rechtelijke macht aan de tand wilt voelen, dan moet je dat op een andere manier doen. Niet door de rechtsorde an sich te ondermijnen. Daarmee geef je wat mij betreft een volstrekt verkeerd signaal af. Namelijk: als je maar geld hebt, dan kun je een boete zien als een vrijbrief om ongewenst gedrag te vertonen. Lijkt mij niet de bedoeling van het spelletje.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar zijn eigen belang heeft al menig persoonlijk belang of maatschappelijk belang gediend. Het probleem hier is dat veel mensen Peter R. De Vries niet kunnen uitstaan. Ik ben ook geen fan van die man en ja hij zal best mediageil zijn (zoals iedereen die met z'n kop op tv wil komen), maar hij doet er wat mij betreft nog wel iets zinvols mee.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar zijn eigen belang heeft al menig persoonlijk belang of maatschappelijk belang gediend. Het probleem hier is dat veel mensen Peter R. De Vries niet kunnen uitstaan. Ik ben ook geen fan van die man en ja hij zal best mediageil zijn (zoals iedereen die met z'n kop op tv wil komen), maar hij doet er wat mij betreft nog wel iets zinvols mee.
Dat is inderdaad zo, je kan ook nog altijd in beroepquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat hangt van de uitspraak af. Als je ziet wat voor blunders door justitie en de rechterlijke macht gemaakt worden. Sommige uitspraken zijn gewoon onvoorstelbaar, moet je dan als burger maar gewoon je bek dicht houden en niet zeiken, want de rechter heeft gesproken?
Maar voor wat betreft dit vonnis: jij kan je hierin vinden? Jij vindt dus dat het privacy recht van Koos H een groter belang dient dan het uitzenden van de beelden waarop Koos H wellicht pijnlijke zaken over justitie / rechterlijke macht bloot legt? Deze twee dingen zijn namelijk hetgeen waar het eigenlijk om draait. En dat laatste dient naar mijn mening toch echt een maatschappelijk belang. Daarbij is het belang van Koos H sowieso al niet relevant, want die heeft hij wat mij betreft weggegeven toen hij besliste over de belangen van die 3 meisjes die hij vermoord heeft. Of ben je het daar niet mee eens?
Maar waarom vindt jij dat Koos H niet zichtbaar in beeld mag komen?quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, je kan ook nog altijd in beroep
Die zaken hebben niks te maken met het zichtbaar in beeld brengen, de uitzending is niet verboden
Hij krijgt toch ook een straf als hij het toch uitzendt.quote:Op zondag 18 april 2010 04:40 schreef DeParo het volgende:
Sluit hem op, serieus hij overtreedt gewoon letterlijk de wet, hij verdient het om gestraft te worden,
schijnheilige kijkcijferwellusteling.
Maakt me niet uit hoe hij gestraft wordt, maar hij heeft de wet overtreden,quote:Op zondag 18 april 2010 04:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Hij krijgt toch ook een straf als hij het toch uitzendt.![]()
Geen opsluiting, maar een geldboete. Wat begrijp je daar niet aan?
Hij heeft meerdere uitzendingen aan de Putterse moordzaak gewijd, zelfs toen de media er nog niet voor warm liep. Om nou te zeggen dat het Peter altijd voor de kijkcijfers gaat of voor zijn eigenbelang is dus niet waar.quote:Op zondag 18 april 2010 04:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maakt me niet uit hoe hij gestraft wordt, maar hij heeft de wet overtreden,
en tot nu toe heeft geen enkel programma van hem ooit maatschappelijk belang gehad,
het ging hem puur om kijkcijfers, feitelijk had Freek de Jonge bij Pauw en Witteman dus altijd al gelijk,
gooi Peter R. De Vries dus nog maar een extra bordeauxrode wijn in z´n ogen.
Stiekem een crimineel filmen is foei! foei! foei!, maar iemand bekogelen met bordeauxrode wijn is ok.quote:Op zondag 18 april 2010 04:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maakt me niet uit hoe hij gestraft wordt, maar hij heeft de wet overtreden,
en tot nu toe heeft geen enkel programma van hem ooit maatschappelijk belang gehad,
het ging hem puur om kijkcijfers, feitelijk had Freek de Jonge bij Pauw en Witteman dus altijd al gelijk,
gooi Peter R. De Vries dus nog maar een extra bordeauxrode wijn in z´n ogen.
De zaak is misschien van belang (in geval van Putten en zelfs enkele andere crimineeltjes laag of hoog) voor de rechtbank, maar wat is het belang voor de maatschappij als de man daadwerkelijk wordt veroordeeld,quote:Op zondag 18 april 2010 04:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij heeft meerdere uitzendingen aan de Putterse moordzaak besteed, zelfs toen de media er nog niet voor warm liepen. Om nou te zeggen dat het Peter altijd voor de kijkcijfers gaat of voor zijn eigenbelang is dus niet waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |