Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest stellen, het heeft te maken met het bereiden van eten en dus gok ik maar hier ipv in het klusforum

.
Ik heb een poosje geleden een roestvrijstalen fonduestel gekocht met een brander en brandpasta van het merk Farmlight. De 1e paar keren deed ie het goed enz maar nu ruikt het enorm naar ja hoe moet ik het beschrijven, walmende petroleum? Niet zo een fijne geur. Volgens de beschrijving van de brandpaste is ie geurloos en roet ie niet. Hij valt ook steeds uit tenzij ik de ventilatiegaten groot maak (zijn verstelbaar) maar dan brand de kaasfondue veel sneller aan. De 1e paar keren kon ik de ventilatiegaten dichtlaten zodat het een klein vlammetje was.
Ik heb het een keer doorlaten branden tot het echt helemaal op is (normaal doof ik het met een bijhorende deskeltje) zodat alle oude overtollige niet verbrande pasta echt weg is. Maar dit helpt niet bij een volgende keer dat ik nieuwe pasta indoe en aansteek.
Weet iemand wat ik eigenlijk verkeerd doe? Moet ik de brander schoonmaken na afloop met terpentine of wat dan ook?