abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80241108
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef Bassfly het volgende:
Je mag nog in je handjes knijpen!

Een officieele halte ziet er ongeveer zo uit:

http://www.breda.nl/php/htmlplaat.php?fileid=128069&f=7d856603b2ad92e33d1e82bef6d1b06c

- minimale lengte: 12 m (bij gelede bus zelfs 18 m!)
- verhoogd perron (18 cm hoog) minimaal 1,50 m breed
- voorzien van blokmarkering + geleidelijntegels
- voorzien van abri + afvalbak + fietsrekken



Het verhoogde perron (18 cm) is landelijke regelgeving. Over 2 of 3 jaar moet dit in heel Nederland zijn doorgevoerd!
TS kan wel dag zeggen tegen zijn opritje en tuin, straks ligt daar een verhoogd perron, heeft hij een abri voor z'n raam staan en zetten de scholieren hun fietsen in de fietsrekken die midden in zijn tuin staan
pi_80241229
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef Bassfly het volgende:
Je mag nog in je handjes knijpen!

Een officieele halte ziet er ongeveer zo uit:

http://www.breda.nl/php/htmlplaat.php?fileid=128069&f=7d856603b2ad92e33d1e82bef6d1b06c

- minimale lengte: 12 m (bij gelede bus zelfs 18 m!)
- verhoogd perron (18 cm hoog) minimaal 1,50 m breed
- voorzien van blokmarkering + geleidelijntegels
- voorzien van abri + afvalbak + fietsrekken



Het verhoogde perron (18 cm) is landelijke regelgeving. Over 2 of 3 jaar moet dit in heel Nederland zijn doorgevoerd!
Dus deze halte is onofficieel wil je nu zeggen?
pi_80242469
Een en ander is een beetje afhankelijk van de regio waar TS woont.

Gemeentes hebben zelf meestal geen geld om bushaltes aan te passen naar de nieuwe regelgeving, vandaar dat ze daarvoor subsidie krijgen van het Rijk (in regio Amsterdam bv. ¤ 40.000,- per halte).

Aangezien de subsidiepot niet oneindig is wordt er bij het verstrekken van subsidie meestal gekeken naar het aantal in- en uitstapbewegingen per dag. In een straatje waar bv. per dag 5 passagiers in- en uitstappen ga je geen volwaardige bushalte van ¤ 40.000,- realiseren.

Wat de TS moet doen is contact zoeken met de gemeente. Die is wegbeheerder en bepaald in overleg met de vervoersmaatschappij (die iedere 6 jr kan wisselen) waar eventuele nieuwe haltes moeten komen. In principe heb je te maken maximale loopafstanden tussen bushaltes, dus de gemeente zal dan naar alternatieven gaan zoeken in de buurt va het huis van TS (bijvoorbeeld een 50 m verderop gelegen groenstrook, waar verder niet wordt gepakeerd).

Ik heb het trouwens nog even nagezocht, maar doelstelling van de overheid is om in 2015 ca. 50% van de bushaltes 'toegankelijk' (verhoogd perron) te hebben gemaakt, waarbij de rustige haltes in het buitengebeid dus als laatste aan bod zullen komen.
pi_80243115
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:23 schreef Bassfly het volgende:
Je mag nog in je handjes knijpen!

Een officieele halte ziet er ongeveer zo uit:

http://www.breda.nl/php/htmlplaat.php?fileid=128069&f=7d856603b2ad92e33d1e82bef6d1b06c

- minimale lengte: 12 m (bij gelede bus zelfs 18 m!)
- verhoogd perron (18 cm hoog) minimaal 1,50 m breed
- voorzien van blokmarkering + geleidelijntegels
- voorzien van abri + afvalbak + fietsrekken
Heb je daar een bron van?
Sowieso ben je het gele bord vergeten, dat maakt het een bushalte volgens de wet (RVV1990, bijlage 1, bord L3). Als dat bord er niet staat, is het gewoon een parkeerplaats.
pi_80243668
Daar heb ik geen bron van.

Uiteindelijk komt het allemaal op de centjes aan. Als een gemeente weinig geld heeft, dan zal er alleen een geel haltebord staan. Heeft een gemeente meer geld (door bv. subsidie) dan zal er een meer volwaardige halte kunnen worden gerealiseerd.

De abri's (bushaltehokjes) worden trouwens geexploiteerd door bedrijven die leven van de inkomsten van adverteerders en die zijn dus niet eens eigendom van de gemeente. In rustige gebieden zullen in de praktijk dus zelden abri's worden geplaats omdat daar te weinig mensen een blik op de reclameuitingen zullen werpen.
pi_80243747
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:56 schreef Bassfly het volgende:
Daar heb ik geen bron van.

Uiteindelijk komt het allemaal op de centjes aan. Als een gemeente weinig geld heeft, dan zal er alleen een geel haltebord staan. Heeft een gemeente meer geld (door bv. subsidie) dan zal er een meer volwaardige halte kunnen worden gerealiseerd.

De abri's (bushaltehokjes) worden trouwens geexploiteerd door bedrijven die leven van de inkomsten van adverteerders en die zijn dus niet eens eigendom van de gemeente. In rustige gebieden zullen in de praktijk dus zelden abri's worden geplaats omdat daar te weinig mensen een blik op de reclameuitingen zullen werpen.

Goed nieuws voor de TS dus.
Dus zodra er een bord staat is het gewoon een officiële halte.
pi_80246336
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus zodra er een bord staat is het gewoon een officiële halte.
Ja.
pi_80248560
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef Bassfly het volgende:

[..]

Ja.
pi_80252902
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus zodra er een bord staat is het gewoon een officiële halte.

Ja
Het voordeel is ook dat zodra het bord weg, er geen halte meer is
pi_80255421
Wacht effe, officieel gezien mag je toch gewoon sowieso niet voor een oprit parkeren?
Ennuh, vond je huis veel mooier toen je m net kocht
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_80261029
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:31 schreef delano.888 het volgende:
Wacht effe, officieel gezien mag je toch gewoon sowieso niet voor een oprit parkeren?
Ennuh, vond je huis veel mooier toen je m net kocht
Zoals je op de foto kan zien, heb ik behalve naast een oprit ook een voortuin.
Daar kan met gemak een auto staan.
Alleen mag dat nu niet meer.

Dat ik voor mijn oprit geen auto mag parkeren lijkt me voor de hand liggend...
pi_80261243
Ik zou gewoon vannacht even naar buiten gaan en je ding doen. Als je het eerst bij de gemeente aanvraagt en het wordt niet goedgekeurd, maar je verplaatst de paal alsnog, dan zullen ze wel een donkerbruin vermoeden hebben wie die paal heeft verplaatst, omdat ze even daarvoor net jouw aanvraag hebben afgewezen. Als je dat niet doet, hebben ze geen idee wie die paal heeft verplaatst
New in town
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:24:00 #63
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_80261252
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:31 schreef delano.888 het volgende:
Wacht effe, officieel gezien mag je toch gewoon sowieso niet voor een oprit parkeren?
Ennuh, vond je huis veel mooier toen je m net kocht
wel voor je eigen inrit lijkt mij toch ?
En als TS iemand (visite) toestemming geeft om de auto voor de oprit te parkeren ? Kan die bestuurder dan alsnog een boete krijgen?
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:24:55 #64
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_80261288
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat ik voor mijn oprit geen auto mag parkeren lijkt me voor de hand liggend...
want? het is toch jouw oprit ? dan mag je toch zelf bepalen of je daar wel of niet parkeert ?
pi_80261343
New in town
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:30:59 #66
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80261509
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:23 schreef AliKebap het volgende:
Ik zou gewoon vannacht even naar buiten gaan en je ding doen. Als je het eerst bij de gemeente aanvraagt en het wordt niet goedgekeurd, maar je verplaatst de paal alsnog, dan zullen ze wel een donkerbruin vermoeden hebben wie die paal heeft verplaatst, omdat ze even daarvoor net jouw aanvraag hebben afgewezen. Als je dat niet doet, hebben ze geen idee wie die paal heeft verplaatst
!!!

Ik zou gewoon bij de gemeente aankaarten:).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:55:22 #67
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_80262534
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:24 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

want? het is toch jouw oprit ? dan mag je toch zelf bepalen of je daar wel of niet parkeert ?
Nee.
De wet is dat je niet voor een oprit/inrit/uitrit mag parkeren.
De agent weet niet welke auto bij de bewoner hoort of bij mensen die op bezoek zijn. Dus je krijgt gewoon een bekeuring.

En parkeren in eigen tuin is veelal niet toegestaan.
Je moet een oprit en een inritvergunning hebben. En vergunning om je tuin te mogen onttrekken als tuin.
pi_80262639
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:55 schreef FF het volgende:

[..]

Nee.
De wet is dat je niet voor een oprit/inrit/uitrit mag parkeren.
De agent weet niet welke auto bij de bewoner hoort of bij mensen die op bezoek zijn. Dus je krijgt gewoon een bekeuring.

En parkeren in eigen tuin is veelal niet toegestaan.
Je moet een oprit en een inritvergunning hebben. En vergunning om je tuin te mogen onttrekken als tuin.
af en toe wordt je toch gek van alle regeltjes en vergunningen
betaal je veel geld voor je eigen stukje grond en dan mag je er nog niet mee doen wat je wil
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80274558
Tipje:

Volg lopend gewoon eens 200 m de buslijn in beide richtingen en ga op zoek naar een groenstrook (of andere plek zonder parkeervakken en uitritten) van minimaal 12 m en neem die locatie als voorstel mee naar de gemeente.

Of geef anders je adres eens, dan zal ik via google earth wel even een geschikte locatie zoeken voor je.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:58:11 #70
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80274693
Leen deze even bij de buren:
pi_80275787
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:54 schreef Bassfly het volgende:
Tipje:

Volg lopend gewoon eens 200 m de buslijn in beide richtingen en ga op zoek naar een groenstrook (of andere plek zonder parkeervakken en uitritten) van minimaal 12 m en neem die locatie als voorstel mee naar de gemeente.

Of geef anders je adres eens, dan zal ik via google earth wel even een geschikte locatie zoeken voor je.
Die ideale lokatie is er al: 15 meter eerder is er een plekje waar niemand last heeft van die halte.
Alleen moet de gemeente dan zo'n 5 meter tegels leggen, aangezien het een grasgroenstrookje is.
pi_80275835
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die ideale lokatie is er al: 15 meter eerder is er een plekje waar niemand last heeft van die halte.
Alleen moet de gemeente dan zo'n 5 meter tegels leggen, aangezien het een grasgroenstrookje is.
Dat is dan richting het gebied buiten de foto mag ik aannemen?
  woensdag 14 april 2010 @ 04:08:33 #73
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_80292212
Sowieso is het onhandig dat er 2 haltes recht tegenover elkaar liggen.

Als er om welke reden dan ook, aan beide zijden een bus passagiers in en uit laat stappen, dan wordt de weg compleet versperd.

Logischer is om de haltes dan ook minimaal 50 meter uit elkaar te plaatsen, zodat het overige verkeer de bussen kan passeren.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 14 april 2010 @ 07:17:17 #74
3542 Gia
User under construction
pi_80292525
Er is een grotere parkeerplek naast je woning! Daar kan eventueel bezoek toch parkeren!
pi_80293684
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is dan richting het gebied buiten de foto mag ik aannemen?
Klopt, links van die parkeervakken ligt een groenstrookje van 45 meter, tot aan de afslag.
Er rijden buurtbussen, die hebben weinig ruimte nodig.
pi_80293706
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:17 schreef Gia het volgende:
Er is een grotere parkeerplek naast je woning! Daar kan eventueel bezoek toch parkeren!
Die staan meestal vol, aan de overkant mag je niet parkeren dus dan hou je weinig over
  woensdag 14 april 2010 @ 09:47:57 #77
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_80294759
Misschien kan je bij de gemeente aankaarten dat je door het plaatsen van die halte nu een waardevermindering van je huis hebt en je compensatie wil.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_80300772
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:47 schreef pisnicht het volgende:
Misschien kan je bij de gemeente aankaarten dat je door het plaatsen van die halte nu een waardevermindering van je huis hebt en je compensatie wil.
Waardevermindering door een bushalte?
Als ik het nu verkoop kan ik tenminste zeggen dat de OV voorzieningen op een steenworp afstand liggen.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:43:03 #79
3542 Gia
User under construction
pi_80302789
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waardevermindering door een bushalte?
Als ik het nu verkoop kan ik tenminste zeggen dat de OV voorzieningen op een steenworp afstand liggen.
Steenworp? Dat is nog overdreven! Eerder op pisafstand of spuugafstand. Ik gooi wel verder dan dat!

Kan me de frustratie wel voorstellen, hoor. Zou dat ook niet zo fijn vinden.
Maar voor je buren is het erger. Jij hebt in elk geval je eigen oprit nog. Aan de andere kant, weet je zo ook wel dat die zeker niet door auto's geblokkeerd zal worden.

Maar ik zou gewoon een nette brief schrijven aan de gemeente dat je hiervan niet op de hoogte bent gesteld en dat dit voor de omwonenden een groot probleem geeft qua parkeren. Wijs ze ook op de mogelijkheid iets verderop.
pi_80319039
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die ideale lokatie is er al: 15 meter eerder is er een plekje waar niemand last heeft van die halte.
Alleen moet de gemeente dan zo'n 5 meter tegels leggen, aangezien het een grasgroenstrookje is.
Weet je wel wat dat kost aan vergaderen en veranderen van bestemmingsplannen..........
Dat stukje waar je het over hebt is bestempeld als groenstrook, daar mogen ze niet zomaar een rijtje tegels gaan neerleggen, dan moet eerst het bestemmingsplan gewijzigd worden, en ook daar kunnen bezwaarschriften op binnenkomen, en een beetje grasknuffelaar maakt bezwaar op iedere grasspriet die de gemeente wilt verwijderen.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:13:54 #81
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_80320798
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waardevermindering door een bushalte?
Als ik het nu verkoop kan ik tenminste zeggen dat de OV voorzieningen op een steenworp afstand liggen.
Tja, sommige mensen zitten daar op te wachten idd Maar als je het zo als voordeel ziet, wat zeur je dan nog.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')