abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80185359
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:54 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ja als de deksel er af is.. Maar hier begint ie te borrelen en wopsakidee sta ik in de putlucht te douchen.. Het komt ook vaak bij de wasbak omhoog als je staat te douchen :/
Hmmm, dat borrelen, is dat als er elders in het pand een toilet doorgetrokken wordt? klinkt als een combinatie van gedeltelijk verstopte afvoer, en een verstopte (of ontbrekende) ontluchting van het riool naar het dak.

De afvoer van je huis moet een werkende ontluchting naar het dak hebben, dit onder anderen om te voorkomen dat er afvoeren gaan borrelen als er een tiolet doorgespoeld wordt, of een wasmachine afpompt of zo.
pi_80186505
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:35 schreef 49R het volgende:

[..]

Hmmm, dat borrelen, is dat als er elders in het pand een toilet doorgetrokken wordt? klinkt als een combinatie van gedeltelijk verstopte afvoer, en een verstopte (of ontbrekende) ontluchting van het riool naar het dak.

De afvoer van je huis moet een werkende ontluchting naar het dak hebben, dit onder anderen om te voorkomen dat er afvoeren gaan borrelen als er een tiolet doorgespoeld wordt, of een wasmachine afpompt of zo.

Het lijkt er op:
http://www.fan.tv/forum/printer_friendly_posts.asp?TID=7705

Zo leer je nog eens wat. Ik wist dat niet eens. Rioolontluchting.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 12 april 2010 @ 00:42:00 #28
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_80212591
Nou zal morgen maar eens op het dak kijken dan want we kwamen er laatst ook al achter dat er ook een lading water op het dak zit. Vermoeden is dat de dakgoot ook verstopt zit dus misschien heeft het allemaal met elkaar te maken..

Het borrelen gebeurt trouwens spontaan als ik aan het douchen ben (en ben meestal alleen thuis dus ik hoef niet naar TRU) en soms ook als ik de kraan laat lopen van de wasbak naast de douche. Vanuit de keuken en de wc volgens mij niet en die liggen beide binnen 5 meter. Voor de rest geen water aansluitingen in het huis

Soms als ik aan het douchen ben borrelt het water omhoog in de wasbak.. Het gebeurt niet zo vaak want dan flikker je niet meer de handdoek op de wasbak als het is gebeurt. Maarja als het dan weer een aantal dagen goed gaat
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 12 april 2010 @ 01:05:14 #29
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_80213025
het lijkt mij niet dat het water in je dakgoot er iets mee te maken heeft eigenlijk.

maar schep hem maar leeg, voor het langs je muur loopt, anders flikkert voor je het weet binnen het behang van de muur

je moet de riolering onder je huis eens goed door laten spuiten en ook de leidingen in je huis zelf.

Sommige van die dikke rioolbuizen slibben in de loop der tijd gewoon dicht zodat er soms nog maar een opening in zit ter grootte van zo'n gele pvc pijp zeg maar.

Kun je heel goed met een hogedrukspuit doen, zo onder het huis door.

Die troep uit je wasmachine bijvoorbeeld koekt aan als de tering.
En vergis je niet in hoeveel haar er in je leidingen zit waardoor ook weer allerlei vuil blijft hangen wat dichtslibt.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  maandag 12 april 2010 @ 01:46:37 #30
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80213528
Zeg, woon jij toevallig in Utrecht VLAK bij een brug over de merwede ?

Je verhaal klinkt HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg als een huurhuis waar ik in zat
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')