abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 11 april 2010 @ 17:30:48 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80192522
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik betaalde ook 7,50 voor Ruiz
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 11 april 2010 @ 17:40:09 #53
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80192859
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:33 schreef DennisMoore het volgende:
[...]

.
Schattig zeg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_80193388

't Is een vreetzak , .

[ Bericht 23% gewijzigd door DennisMoore op 11-04-2010 19:18:54 ]
pi_80236844
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:54 schreef DennisMoore het volgende:

't Is een vreetzak , .
Whehe, ja inderdaad !
pi_80237092
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:54 schreef DennisMoore het volgende:

't Is een vreetzak , .
boris is al net zo'n stekelvarken als jimmy zie ik
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80239084
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:28 schreef Schunckelstar het volgende:

boris is al net zo'n stekelvarken als jimmy zie ik
Ja, best lelijk .
pi_80263353
Ik kocht zojuist voer voor 't toekomstige parkietje ! Gewoon zaadjes, raar spul, en grit. En nog een boel trosgierst en een speeltje !
pi_80272246
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:15 schreef Breathtaking het volgende:
Ik kocht zojuist voer voor 't toekomstige parkietje ! Gewoon zaadjes, raar spul, en grit. En nog een boel trosgierst en een speeltje !
toch niet alleen maar van die witte zaadjes met hier en daar wat van dat groene en rode vlokken ertussen?
want dat is volgens mij geen compleet voer

oh, en trosgierst gaat ie zeker blij mee zijn, jimmy word helemaal wil als ik de trosgierst tevoorschijn haal
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80273983
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:46 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

toch niet alleen maar van die witte zaadjes met hier en daar wat van dat groene en rode vlokken ertussen?
want dat is volgens mij geen compleet voer

oh, en trosgierst gaat ie zeker blij mee zijn, jimmy word helemaal wil als ik de trosgierst tevoorschijn haal
Ik maak later nog wel even foto's ! Kunnen jullie me vertellen of het goed voer is.
pi_80275315
Dit:





Kan iemand me vertellen wat dat spul in dat kleine zakje is ?
pi_80275341
Ooh en met 'kleine' bedoel ik de linker.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:09:56 #63
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80277705
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:16 schreef Breathtaking het volgende:
Ooh en met 'kleine' bedoel ik de linker.
Dat lijkt me eivoer. Is een soort krachtvoer, vooral ook geschikt voor als ze in de rui zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:12:18 #64
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80277822
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:37 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik maak later nog wel even foto's ! Kunnen jullie me vertellen of het goed voer is.
Wat heb je als 'basisvoer'? Ik zou je aanraden om Xtravital te kopen. Eventueel kun je ook pellets kopen. Over wat van die twee beter is lopen de meningen uiteen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_80284973
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat heb je als 'basisvoer'? Ik zou je aanraden om Xtravital te kopen. Eventueel kun je ook pellets kopen. Over wat van die twee beter is lopen de meningen uiteen.
Die zaadjes in het midden. Mij werd in de dierenwinkel verteld dat de zaadjes icm grit en af en toe dat eivoer (en groente en fruit) genoeg zou zijn.

En ik heb nu dus al een heleboel van dit dat xtravital of pellets hadden ze daar ook helemaal niet geloof ik.
pi_80288226
Je zal zien dat ie vooral de lekkere zaadjes er tussenuit eet .

Boris en Oscar krijgen bijna alleen maar pellets, van Nutribird.





Niet zo lekker als zaadjes natuurlijk... maarja. 'k Vind vooral dat ik er een stuk minder troep van heb. Je vindt niet overal die vliesjes van zaadjes, en het is makkelijker te zien wanneer het bakje met eten leeg is, omdat dan gewoon de pellets op zijn. Bij zaadjes bleef 't bakje altijd gevuld met holle vliesjes.

Is in sommige dierenwinkels te koop, maar ik heb eens wat dozen besteld via internet. Die website is er nu mee gestopt, maar 'k zie het bijvoorbeeld ook hier wel: http://www.dedierenvriend.nl/dddArt.php?cat=7&grp=87
pi_80288367
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:20 schreef DennisMoore het volgende:
Je zal zien dat ie vooral de lekkere zaadjes er tussenuit eet .

Boris en Oscar krijgen bijna alleen maar pellets, van Nutribird.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet zo lekker als zaadjes natuurlijk... maarja. 'k Vind vooral dat ik er een stuk minder troep van heb. Je vindt niet overal die vliesjes van zaadjes, en het is makkelijker te zien wanneer het bakje met eten leeg is, omdat dan gewoon de pellets op zijn. Bij zaadjes bleef 't bakje altijd gevuld met holle vliesjes.
Die ga ik volgende keer dan maar kopen inderdaad veel handiger.
pi_80288495
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:23 schreef Breathtaking het volgende:

Die ga ik volgende keer dan maar kopen inderdaad veel handiger.
Maar ze vinden het helemaal niet zo lekker en ze weten niet dat het eetbaar is, dus het is een enorm karwei om ze over te schakelen van zaadjes op pellets .
pi_80288539
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar ze vinden het helemaal niet zo lekker en ze weten niet dat het eetbaar is, dus het is een enorm karwei om ze over te schakelen van zaadjes op pellets .
Ja nu heb ik al die zaadjes al ! Nou dan gaat mijn parkiet maar lekker aan het zaad, werkt voor mij ook prima ..
  woensdag 14 april 2010 @ 08:26:46 #70
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80293107
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:20 schreef DennisMoore het volgende:
Je zal zien dat ie vooral de lekkere zaadjes er tussenuit eet .
Dan moet je het bakje gewoon omschudden tot de 'volle' zaadjes bovenop liggen. Mar bij mij eten ze hun drie lepels Xtravital meestal wel op in 24 uur.
quote:
[...]

Niet zo lekker als zaadjes natuurlijk... maarja. 'k Vind vooral dat ik er een stuk minder troep van heb. Je vindt niet overal die vliesjes van zaadjes,
Dat is wel een punt ja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het alleen hierom al zo overwegen want die vliesjes vind ik wel een nadeel. Aan de andere kant, vogels zijn wel zaadetes en pellets zijn een stuk minder natuurlijk voor ze dan zaadjes. Wat beter is, zou ik niet durven zeggen. Als een vogel alleen de lekkere zaadjes opeet en weigert de rest op te eet zijn pellets beter, want al ik me niet vergis bevat elk elke pellet alles.
quote:
en het is makkelijker te zien wanneer het bakje met eten leeg is, omdat dan gewoon de pellets op zijn. Bij zaadjes bleef 't bakje altijd gevuld met holle vliesjes.
Da's ook waar ja.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 14 april 2010 @ 10:02:13 #71
290348 devilishbaby
onbedoeld maar niet ongewenst
pi_80295115
Het kriebelt hier om toch weer een huisdier in huis te halen. Maar een hond zal het zeker niet worden, poes zie ik ook niet echt zitten.
Een vis heb je niks aan en een konijn of cavia... ach ik weet niet.
Een vogel? Is dat een optie voor ons?
Vandaar dus mijn vraag hier in het forum. Is een parkietje geschikt in een gezin met kleine kinderen?
De kids zijn 3,5 en 5 jaar en we krijgen eind september nog een kindje erbij.
Hoeveel stof komt er van een parkietje af en is 1 parkiet goed te doen of kun je beter 2 aaanschaffen?
Wat is een goede kooi (niet te klein dus) en wat zijn de uitgaven voor de aanschaf van de huisvesting en de parkiet zelf. En zijn er nog andere terugkerende uitgaven bij bv de dierenarts waar je rekening mee moet houden. (Uitgezonderd van een zieke vogel hebben parkieten ook entingen nodig oid.) Wat zijn ongeveer de maandelijkse uitgaven voor voer en verschonen van de kooi?
  Designer woensdag 14 april 2010 @ 10:14:44 #72
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_80295485
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:02 schreef devilishbaby het volgende:
Het kriebelt hier om toch weer een huisdier in huis te halen. Maar een hond zal het zeker niet worden, poes zie ik ook niet echt zitten.
Een vis heb je niks aan en een konijn of cavia... ach ik weet niet.
Een vogel? Is dat een optie voor ons?
Vandaar dus mijn vraag hier in het forum. Is een parkietje geschikt in een gezin met kleine kinderen?
De kids zijn 3,5 en 5 jaar en we krijgen eind september nog een kindje erbij.
Hoeveel stof komt er van een parkietje af en is 1 parkiet goed te doen of kun je beter 2 aaanschaffen?
Wat is een goede kooi (niet te klein dus) en wat zijn de uitgaven voor de aanschaf van de huisvesting en de parkiet zelf. En zijn er nog andere terugkerende uitgaven bij bv de dierenarts waar je rekening mee moet houden. (Uitgezonderd van een zieke vogel hebben parkieten ook entingen nodig oid.) Wat zijn ongeveer de maandelijkse uitgaven voor voer en verschonen van de kooi?
een parkietje kost geen drol in het onderhoud, eens in de zoveel tijd een pak zilverzand oid en een pak zaad

t zijn kleine beestjes, doe je lang mee

maarre, een klein breekbaar parkietje in de buurt van kleine kinders kan natuurlijk platgeknepen vogels opleveren plus dat de nageltjes best scherp kunnen zijn voor zo'n klein kind
🐙
pi_80295626
Ik denk dat als je je kinderen goed leert hoe ze ermee om moeten gaan dat het moet kunnen..

En verder moet je natuurlijk wel een kooi kopen, en het parkietje zelf. Maar dat is dan ook eenmalig en de grootste uitgave die je (hopelijk) verder aan die parkiet zal doen.
  woensdag 14 april 2010 @ 10:58:44 #74
290348 devilishbaby
onbedoeld maar niet ongewenst
pi_80296819
Tuurlijk weet ik dat kinderhandjes gevaar kunnen opleveren. Nummer 1 regel is bij mij dan ook standaard geweest laat de kinderen niet alleen met een dier. Maar het is juist ook goed voor ze om verantwoordelijkheid voor iets te kunnen hebben. Aangezien onze situatie een hond sowieso niet toelaat en ik niet echt een poezenmens ben en de zorg voor een groot deel wel op mij zal aankomen...
Ratjes vind ik erg leuk maar die stinken en mijn vriend zou ze niet in huis willen hebben. Een konijn vind ik met kinderen ook niet echt geweldig, zijn ook tere beestjes. En een cavia... ik heb als kind een cavia gehad welke ik geweldig vond maar ik wil ze niet weer. Ik heb wel eens 2 grijze roodstaarten opgevangen. Super leuk vond ik dat. Maar die worden zo ontzettend oud dat het mij niet verstandig lijkt om die aan te schaffen en ze hadden zoveel stof uit hun veren, iets wat me met een baby op komst ook niet handig lijkt. (Ivm. de longetjes) maar nu weet ik dus nog niet hoeveel stof ik moet verwachten van een parkietje. En moet je er 1 nemen of liever 2? Door de weeks is er bijna altijd wel iemand thuis, de weekenden (zeker in de zomermaanden) zijn we veel weg met de boot.
  Designer woensdag 14 april 2010 @ 12:12:33 #75
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_80299580
ik heb ook ooit een papegaai gehad, en er komt inderdaad een vrachtwagenlading stof af

er komt ook stof van een parkiet af, maar bij lange na niet zoveel

en als je je huis met normale intervallen schoonmaakt is er niets aan de hand

napoleon houdt het hier prima uit in zijn eentje, vrolijk vogeltje

maar als je inderdaad vaak weg bent denk ik dat twee beter is, is eigenlijk sowieso beter
🐙
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')