abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80321458
Vandaag voor het eerst zonder windjack gelopen! Eerst 7 minuten met jack aan, naar een vriendin, jack daar gelaten, en dan na het lopen weer 7 minuten met jack aan (veelste heet).

Ik heb vandaag in totaal 7.95 km gelopen, en het voelt alsof ik niks heb gedaan! Lopen ging ontzettend lekker. Heb eerst 10 minuten gelopen, 1 minuut rust, en toen 20 minuten gelopen (Evy les 24) met een eindsprint van 100 m eraan geplakt. Na die 20 minuten had ik het idee dat ik nog wel langer door had kunnen gaan. Ik zie die 30 minuten nu eigenlijk wel weer zitten, begon er een beetje bang voor te worden maar volgens mij is dat totaal onnodig. Nog 3 'tussen'lessen en ik zit aan de 30 minuten.

Wat is het gevoel na het lopen toch lekker!
pi_80321517
Als ik mijn handen tegen mijn heupen hou lijkt het net alsof ik mijn heup in uit de kom voel gaan, is dit safe?
  woensdag 14 april 2010 @ 21:28:42 #253
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80321519
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:14 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik ben nog opzoek naar een sheet voor hartslagtraining
http://www.runinfo.nl/hartslagmeter.htm
http://www.hardloopschema.nl/?p=tools2&cat=hartslagbegin
1 van de 1e antwoorden van google
Je moet altijd een stukje zelf uitrekenen, maar daar helpt die site goed bij. Iedereen z'n hartslag is anders.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:32:23 #254
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80321663
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:28 schreef Cahir het volgende:
Als ik mijn handen tegen mijn heupen hou lijkt het net alsof ik mijn heup in uit de kom voel gaan, is dit safe?
Mmm..als je heup uit de kom was, had je dit niet zo rustig kunnen typen Schijnt nog pijnlijker te zijn dan schouder uit de kom.
pi_80322649
Ja maar ik voel het heel erg bewegen, het voelde gewoon niet gezond aan
pi_80323526
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:54 schreef Cahir het volgende:
Ja maar ik voel het heel erg bewegen, het voelde gewoon niet gezond aan
Huisarts? Klinkt wel gek namelijk.
  donderdag 15 april 2010 @ 01:38:18 #257
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80330851
Idd, dan HA. Wij kunnen t vanaf hier niet echt beoordelen helaasch..
pi_80333291
Het is denk ik goed geweest dat ik gisteren niet ben gaan lopen. Vanavond gaat sowieso niet lukken, dus morgenavond weer een poging. Dan moeten de pijntjes die er zijn toch wel weg zijn.

En ik heb 2 sportcentra's in de buurt aangemailed om te vragen wat ze aan sportbegeleiding doen en wat de prijzen zijn. Klinkt wel als iets wat enorm nuttig kan zijn .
pi_80333363
En dat vele drinken valt echt niet mee zeg. Heb gisteren ruim 5 flesjes water van 0,33cl weggewerkt maar wat een strijd is dat .
pi_80334548
oh ik doe altijd 4x0,5 elke dag
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80335196
Ik drink (dronk) echt veel, veel te weinig. Dat ga ik nu dus ook ff aanpakken...
pi_80335402
Wat mij heel erg helpt is als ik continu een flesje water naast me heb staan. Dan neem ik automatisch wel af en toe een paar slokken en is een flesje van 0,5L zo leeg.
pi_80335427
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:45 schreef de_nachtwacht het volgende:
Wat mij heel erg helpt is als ik continu een flesje water naast me heb staan. Dan neem ik automatisch wel af en toe een paar slokken en is een flesje van 0,5L zo leeg.
Dat doe ik nu ook idd. Ding staat de hele tijd naast m'n PC en als -ie leeg is vul ik 'm direct bij.
pi_80342501
Blijft bij mij ook moeilijk, genoeg drinken. Vroeger kon ik niet eens beginnen met hardlopen voor ik al kriebel in m'n huid kreeg, nu gaat 't wel wat beter gelukkig maar sommige dagen drink ik nog steeds te weinig. Wel goed om te horen dat ik niet de enige ben die daar mee zit!
  donderdag 15 april 2010 @ 13:47:57 #265
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80342622
Heee....dat drinken enzo he...da's wel leuk ofzo hoor.....

Maar ik pis mezelf een ongeluk!
Ik ben van pindavlees
pi_80343261
quote:
Op donderdag 15 april 2010 13:47 schreef Flappekz het volgende:

Check! .
pi_80343303
Dat pissen doen we allemaal denk ik

Ik zeik ook gewoon water
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80343435
quote:
Op donderdag 15 april 2010 13:47 schreef Flappekz het volgende:

Da´s ook waarschijnlijk waar mijn slecht-drinken gewoonte vandaan komt; als klein meisje (kleuters/lagere school) was ik erg verlegen, en tsja in de klas moet je je hand opsteken als je naar de wc wilt... had natuurlijk al snel in de gaten dat minder drinken ook betekende dat ik minder vaak moest. Misschien werd 't zelfs wel eens gezegd, 'dan moet je ook niet zoveel drinken' -we hebben 't wat mij betreft over ruim 30 jaar geleden, toen was volgens mij nog niet zo algemeen bekend dat weinig drinken zo slecht voor je is.
En op 't werk is 't ook niet altijd handig, op Archeon heb ik vaak een vuurtje aan, als je dat ook maar eventjes alleen laat zitten er vaak al mensen (niet alleen kinderen!) stro op te gooien en met vuur te spelen. Bij anderen zal 't misschien minder brandgevaarlijk zijn maar kan me voorstellen dat 't toch ook lastig is, de maatschappij is zo op snel, meteen, constante bereikbaarheid... Nou ja rokers kunnen wel regelmatig eventjes een minuutje van hun werkplek weg voor hun ONgezonde gewoonte, dan moet 't ons toch ook lukken voor een GEzonde?
  donderdag 15 april 2010 @ 14:51:51 #269
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 15 april 2010 @ 14:53:14 #270
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80345189
* Flappekz duikt vanavond het Zuiderpark weer in voor de volgende les
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:51 schreef JortK het volgende:
Present

Diverse halve marathons al gelopen maar toch nog een beginner
Welkom stadsgenoot
Ik ben van pindavlees
  donderdag 15 april 2010 @ 15:13:38 #271
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80345915
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:53 schreef Flappekz het volgende:
* Flappekz duikt vanavond het Zuiderpark weer in voor de volgende les
[..]

Welkom stadsgenoot
  donderdag 15 april 2010 @ 18:13:12 #272
290408 Erwtje
Ender's Schaduw
pi_80352391
Ik ben de weg kwijt op het forum. In Sport heb je een centraal topic voor amateurhardlopers, een Evy-mp3-topic en een beginnend centraal topic voor beginnende hardlopers. En daarbovenop een topic over hardlopen voor beginners in Lifestyle.

Aangezien ik hier begonnen ben met posten, blijf ik voorlopig trouw aan dit topic. Begin van de week mezelf overschat door te beginnen bij les 18. Ondertussen heb ik me wat meer ingelezen en met jullie advies in het achterhoofd ben ik toch teruggeschakeld. Zojuist les 7 gelopen en die sloot een stuk beter aan bij mijn huidige loopconditie.

Bij het downloaden van Evy's lessen zat ook een heel boekwerk over ChiRunning in de vorm van een PDF-bestand. Zijn er mensen die daar ervaring meehebben? Ik ben voor de grap begonnen met lezen en ik vind het tot dusver wel interessant.
The Sun was born, so it shall die
So only shadows comfort me
pi_80363674
En het laatste lesje Evy 1 zit er op vandaag! Druk van 't weekend dus het zal Maandag worden om zelf een half uurtje aan 1 stuk lopen. Heb nog niet besloten of ik muziek mee neem (dit oude lesje & dan gewoon die wandel-minuut doorlopen, of de eerste van de 5-10 serie), of het 's zonder muziek ga proberen. De vogeltjes hier in 't bos zijn ook leuk om naar te luisteren, en als ik niet steeds op m'n horloge hoef te kijken hoef ik wat mij betreft niet altijd muziek bij het lopen. Nou ja dat zie ik Maandag wel. Nu ben ik in ieder geval best trots met m'n 27 lesjes Evy, heb geen enkele keer eerder hoeven te wandelen of iets dergelijks!
pi_80364421
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:15 schreef Sheriam het volgende:
En het laatste lesje Evy 1 zit er op vandaag! Druk van 't weekend dus het zal Maandag worden om zelf een half uurtje aan 1 stuk lopen. Heb nog niet besloten of ik muziek mee neem (dit oude lesje & dan gewoon die wandel-minuut doorlopen, of de eerste van de 5-10 serie), of het 's zonder muziek ga proberen. De vogeltjes hier in 't bos zijn ook leuk om naar te luisteren, en als ik niet steeds op m'n horloge hoef te kijken hoef ik wat mij betreft niet altijd muziek bij het lopen. Nou ja dat zie ik Maandag wel. Nu ben ik in ieder geval best trots met m'n 27 lesjes Evy, heb geen enkele keer eerder hoeven te wandelen of iets dergelijks!
pi_80365609
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:15 schreef Sheriam het volgende:
Knap hoor

Ik kan me er nog niets bij voorstellen, mijn volgende les is 10, en ik ben al blij dat week 4 een herhaling van week 3 is
Goedemorgen :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')