abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 mei 2000 @ 13:39:00 #1
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_262342
In navolging van de verkiezing van de beste streamverslaggevers, is het wellicht ook een leuk idee om eens te kijken wat de leukste bijdragen zijn buiten de streamverslaggeving om.

Hierbij nomineer ik daarvoor alvast Sorrow en Hunter.

Sorrow verdient zijn nominatie omdat hij als eerste goed onder woorden bracht wat het verschil is tussen Big Brother en De Bus, en waarom het ondanks alle SBS6-manipulaties toch nog steeds leuk is om De Bus te blijven volgen.

Sorrow:
De essentie van De Bus is: "Wij gaan jullie Bekende Nederlanders maken. Wij gaan jullie voortdurend confronteren met de voortgang van dat proces. En dat gaan WIJ dan filmen."

Hunter verdient zijn nominatie voor zijn verzameling citaten van Buspassagiers van Hunter (zie het “quotes”-topic). Bijvoorbeeld van Jop: “Moet ik hier als een kasplantje gaan rondrennen ofzo???”

Hunters bijdrage is vooral erg knap omdat je voor het aanleggen van zo’n verzameling (a) zelf correct Nederlands moet kunnen spreken en schrijven (i.t.t. tot de passagiers, de redactie van De Bus, en de meeste van de schrijvers op dit forum), (b) taalgevoel moet hebben, en (c) een zekere distantie tot het gesprokene om de buspraat nog te herkennen als wartaal.
Ik bedoel dat het moeilijk is om bijvoorbeeld Esmeralda’s “Je moet niet zo zwaar voor jezelf zijn” of Bianca’s “Het zal nooit meer gebeuren dat je in een bus vol met vreemdelingen komt te zitten” als onzin te herkennen omdat iedereen wel begrijpt wat ze bedoelen.

  donderdag 4 mei 2000 @ 13:42:00 #2
2543 Quocy
Altijd eerlijk en objectief
pi_262343
Ik vind absoluut dat Quenda® in de prijzen moet vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door Quocy (Datum 04 Mei 2000).]

pi_262344
en ik absoluut webjunk...aka sanne
pi_262345
en ik Moor
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

pi_262346
en R@b voor zijn fotoverslagen

[Dit bericht is gewijzigd door Jolleke (Datum 04 Mei 2000).]

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  donderdag 4 mei 2000 @ 14:16:00 #6
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_262347
* Rocket Ride refuses to kiss ass.

Toch wil ik iedereen bedanken voor het maken van de streamverslagen.
Het lijkt mij een dodelijk vermoeiende bezigheid.
Ik heb er, m.n. de 1e weken, af en toe erg veel plezier aan beleefd.
Hulde.

  donderdag 4 mei 2000 @ 14:26:00 #7
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_262348
quote:
op 05-04-2000 om 02:16 PM schreef Rocket Ride het volgende:

Toch wil ik iedereen bedanken voor het maken van de streamverslagen.
Het lijkt mij een dodelijk vermoeiende bezigheid.
Hulde.


Natuurlijk, de streamverslagen steken boven alles uit. Maar omdat het hier gaat om de beste bijdragen buiten de streamverslagen om wil ik hierbij Sanne/Appelflap/WebJunk ook nog eens noemen voor haar bijdrage "Gedachtenkronkels van een streamverslaggeefster".

Dat begon met: "Toen de bus net begon vond ik er geen reet aan...", dat vervolgde met waarom De Bus haar alsnog ging boeien, en dat eindigde met rake persoonsbeschrijvingen van de harde kern van de buspassagiers.

  donderdag 4 mei 2000 @ 15:13:00 #8
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_262349
quote:
op 05-04-2000 om 01:39 PM schreef Prediker het volgende:
om.

(a) zelf correct Nederlands moet kunnen spreken en schrijven (i.t.t. tot de passagiers, de redactie van De Bus, en de meeste van de schrijvers op dit forum), (b) taalgevoel moet hebben



* Quenda® is hier fel op tegen.

De bedoeling van een forum is dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om zijn of haar bijdrage te leveren op zijn/haar eigen niveau/manier.
Persoonlijk waardeer ik ALLE bijdrages, ook die van mensen die taalkundig wat minder sterk zijn.
Iedereen moet zijn mening kunnen ventileren.


pi_262350
Gaan we nomineren dan? Mag je ook zeggen wie je liever niet meer terugziet? Dan val ik misschien nog in de prijzen

Met modder smijten is altijd leuker dan slijmen en kontlikken (vrij naar JdM)

pi_262351
Prediker/Quocy, hoe aardig en vriendelijk ook van jullie bedoeld (en ik voel me evengoed wel een beetje vereerd) heb ik toch liever niet dat je dit doorzet. Er zijn al veel te veel persoonlijke tegenstellingen en mannetjesmakerij op dit forum. Daarbij komt nog dat ik alleen maar verzameld heb wat anderen opgeschreven hebben.

Maar ik heb wel een andere uitdaging voor jou en de anderen die hier reageren, en het is geheel on topic ook nog. Bij BB hadden we een 'alle dertien goed' van leesbare, interessante en/of grappige topics.

Graaf eens in je gedachten of zet de inhoud van dit forum op 100 dagen en loop alles nog eens door. Zo speel je niet op de man, maar op de inhoud, en daar gaat het om op een forum, nietwaar?
Verzamel dan de links in dit topic, daar zal je velen een dienst mee bewijzen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 04 Mei 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  donderdag 4 mei 2000 @ 15:54:00 #11
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_262352
Natuurlijk vind ik ook dat iedereen de vrijheid heeft om hier zijn of haar verslag, mening, theorie, etc. te geven.

Ik probeerde alleen maar uit te leggen waarom Hunters bijdrage zo knap was.

Daarnaast waardeer ik de streamverslagen zeer, ook al zijn ze soms in slecht Nederlands gesteld. Dat laatste ligt vaak ook aan het taalgebruik van de passagiers, dat letterlijk verslagen wordt.

Sterker, ik stel zozeer prijs op de streamverslagen dat ik nooit iets zeg over de type- en taalfouten daarin, want ik wil de streamverslaggevers op geen enkele manier ontmoedigen. Wat de verslagen betreft wil ik alleen maar meer en meer en meer, en maal ik niet om slecht Nederlands.

Maar je moet het me niet kwalijk nemen als ik iets positiefs zeg over andermans taalgevoel.


  donderdag 4 mei 2000 @ 16:22:00 #12
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_262353
dat je iets postiefs zegt , is niet echt aan de orde, het is meer dat je aan dat "positieve" een "winnaar"kaartje hangt.

en als Essie seght dat se sowieso vroeger ook in Amsterdam woonde, en dat se daar twee honduh hadduh
dan zou ik niet weten hoe ik dat soort dingen af en toe anders moet neerpennen.

je kraakt trouwens nu wederom mensen af, en zegt er direct achteraan, dat je er nix van zegt

  donderdag 4 mei 2000 @ 16:24:00 #13
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_262354
quote:
op 05-04-2000 om 03:54 PM schreef Prediker het volgende:
Natuurlijk vind ik ook dat iedereen de vrijheid heeft om hier zijn of haar verslag, mening, theorie, etc. te geven.

Daarnaast waardeer ik de streamverslagen zeer, ook al zijn ze soms in slecht Nederlands gesteld. Dat laatste ligt vaak ook aan het taalgebruik van de passagiers, dat letterlijk verslagen wordt.

--->Sterker, ik stel zozeer prijs op de streamverslagen dat ik nooit iets zeg over de type- en taalfouten daarin, want ik wil de streamverslaggevers op geen enkele manier ontmoedigen.<--- Wat de verslagen betreft wil ik alleen maar meer en meer en meer, en maal ik niet om slecht Nederlands.


snap je?

pi_262355
Het is goed bedoeld, Quen
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  donderdag 4 mei 2000 @ 17:14:00 #15
2720 Dropje
Newbie denk je?maar niet heus.
pi_262356
En daar gaat het gezeik weer over hoe goed we allemaal wel niet zijn. Wordt daar zo moe van. Dat we het waarderen is toch nu wel duidelijk?....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')