AMSTERDAM - Weer is een lid van het gezin van zakenman Roel Pieper slachtoffer geworden van een steekpartij. De 18-jarige zoon van Pieper is in Amsterdam neergestoken.
Maurits Pieper werd op 29 augustus vorig jaar beroofd op de Kattenburgerstraat in de hoofdstad, meldt het Leidsch Dagblad. De rijke Maurits werd er door een vriend, Raoul P. (19), ingeluisd.
Maurits en Raoul gingen samen wat drinken op het Leidseplein, toen Raoul vroeg hoeveel het horloge van zijn vriend eigenlijk waard was. "Ik zei 5500 euro en heb gezegd dat ik het van mijn ouders had gekregen. Hij wist wel dat ik de zoon van Roel Pieper ben", vertelt Maurits in de krant.
Neergestoken
Toen de jongens 's nachts naar huis gingen, werden ze belaagd door een man die 'give me your money' en 'give me your watch' schreeuwde. Hoewel Maurits zich niet verzette, werd hij in zijn buik gestoken, waarna hij een spoedoperatie moest ondergaan.
Raoul gaf later toe dat hij betrokken was bij de beroving. Hij zou onder druk zijn gezet door zijn vriend Nourdin M. (25) om mee te werken en sms'te Nourdin toen hij en Maurits de stad 's nachts verlieten. Nourdin zou vervolgens de 37-jarige Mike I. de straatroof uit hebben laten voeren.
Celstraf
De aanklager eiste drie jaar celstraf, waarvan een half jaar voorwaardelijk, tegen Raoul. Nourdin en Mike ontkennen en wijzen naar elkaar. Toch hoorde Nourdin drie jaar en vier maanden, waarvan een half jaar voorwaardelijk, tegen zich eisen omdat hij het kwade brein achter de beroving zou zijn. Tegen Mike werd drieënhalf jaar celstraf geëist.
"Het slachtoffer is er nota bene ingeluisd door een vriend. Dat moet een traumatische ervaring voor hem zijn geweest", aldus de aanklager.
In mei 2003 werd het gezin Pieper ook zwaar getroffen bij een steekpartij. Een verwarde man drong toen het landgoed binnen van het echtpaar. De vrouw werd neergestoken en raakte levensgevaarlijk gewond en ook Pieper zelf liep lichte verwondingen op. Uiteindelijk werd de man overmeesterd door een andere zoon van Pieper.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandHmm die Nordin toch. Ik hoop dat hij een flinke taakstraf krijgt en daarna alle hulp.