abonnement Unibet Coolblue
pi_80114676
hoe lang duurt het nog voordat het gaat werken? wat kan ik ervan verwachten als adder? tja ik vind het spannend.
pi_80114732
tvp spannend dit zeg
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:21:25 #3
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_80114749
Spannend!

*live*live*live*

.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_80114768
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_80114794
20-30 min,ik had er een x 5 tegelijk genomen en het effect was best wel raar ik begon de kleuren beter op te vangen en voorderest merkte ik niet echt wat
pi_80114806
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:21 schreef PBateman1978 het volgende:

  vrijdag 9 april 2010 @ 10:23:06 #7
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_80114810
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:21 schreef NJ het volgende:
Spannend!

*live*live*live*

.
Met 150 ben je er trouwens niet hè.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_80114898
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:22 schreef MissKriel het volgende:
20-30 min,ik had er een x 5 tegelijk genomen en het effect was best wel raar ik begon de kleuren beter op te vangen en voorderest merkte ik niet echt wat
goed zit nu aan de 20 minuten, hopelijk begint het zo te werken of zo... ik merk wel.. dat ik.. rustiger.. word..
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:28:06 #9
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_80114933
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:26 schreef Lenrel het volgende:

[..]

goed zit nu aan de 20 minuten, hopelijk begint het zo te werken of zo... ik merk wel.. dat ik.. rustiger.. word..
Ik zie het, je gaat ook al rustig typen
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:29:02 #10
250657 MissKriel
miauuw ^.^!
pi_80114958
Als je adhd hebt dan is het goed ja dat je wat rust in je flikker krijgt!
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:29:24 #11
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_80114969
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:26 schreef Lenrel het volgende:

[..]

goed zit nu aan de 20 minuten, hopelijk begint het zo te werken of zo... ik merk wel.. dat ik.. rustiger.. word..
Open dan maar een nieuw topic. Deze is inmiddels niet meer recent. (TT klopt niet meer).
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_80115052
Ritalin zuigt... Werkt veels te snel weer uit. Je kan beter om Medikinet vragen bij je behandelaar werkt ongeveer 6 tot 8 uur. Bij ritalin moet je om de drie/drieenhalf uur slikken en als je te laat bent of je net iets meer inspant krijg je een hyper omdat de ritalin uitgewerkt is.
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:36:07 #13
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80115155
Wheheee TS word een Junkie-Zombie omdat z'n huisarts hem wijs heeft gemaakt dat hij een of andere modeziekte heeft.

Vrougah mocht je geen cola drinken dan en moest je gaan sporten om "de onrust" uit je kont te krijgen.
pi_80115275
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:32 schreef OpperTokkie het volgende:
Ritalin zuigt... Werkt veels te snel weer uit. Je kan beter om Medikinet vragen bij je behandelaar werkt ongeveer 6 tot 8 uur. Bij ritalin moet je om de drie/drieenhalf uur slikken en als je te laat bent of je net iets meer inspant krijg je een hyper omdat de ritalin uitgewerkt is.
hyper?
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:40:23 #15
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_80115288
waarom heb je ritalin geslikt dan?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:42:47 #16
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_80115360
ik slik het elke dag, big deal
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_80116792
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:40 schreef Lenrel het volgende:

[..]

hyper?
Hieper/hyper als in heel erg druk, zweten etc. omdat je lichaam en geest ritalin willen
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:45:18 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_80117667
Voor sommigen werkt het, voor sommigen niet. Kijk het eens een week aan i.p.v. na een kwartier al direct resultaat te willen voelen.
pi_80118311
Tmax is rond de 2 uur, dan zit de hoogste concentratie in je bloed. Of het echt werkt voor je klachten, daar zul je een stuk meer tijd voor moeten uittrekken, meestal minstens een maand.
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:43:18 #20
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_80162527
Vanaf maandag krijg ik ritalin voor mijn ADD, zodat ik mij beter kan concentreren. Zie het wel.
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:04:33 #21
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_80167818
Zoek die aflevering van spuiten en slikken over dit medicijn nog eens op. Dan wordt je een stuk wijzer.
pi_80167867
ooit zo'n pilletje opgevreten. voelde er eigenlijk niks van (misschien omdat ik dronken was)
pi_80168618
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:40 schreef Lenrel het volgende:

[..]

hyper?
Je rebound als het is uitgewerkt . Maar succes . Hoor ook goede dingen van concerta, 1 pilletje per dag vanwege langzame afgifte
Have fun...
pi_80168815
Je kunt beter investeren in neurofeedback. Ben je van het grootste deel van je klachten af voor de rest van je leven.
pi_80191672
Ik merkte het binnen een half uur, ben nu bezig met intakes en diagnose shizzle. Wie weet mag ik ze dan vaker slikken. Zou nice zijn
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
pi_80235417
De vraag is, wat moet een slang met Ritalin?
pi_80238415
korte update:

dag 1 vrijdag:

10:00 eerste pil
de eerste 1 1/2 uur weinig effect, daarna een verhoogde concentratie. dit houd 1 uur aan en loopt daarna weer af. 2 1/2 uur.
2 1/2 uur - 4 uur grotere afnamen van concentratie vermogen. Verder niet goed te bespeuren wat het precies doet.

om 14:00:
tweede pil, na een kwartier merk ik dat de concentratie weer toeneemt, ik zit nu op school en moet een aantal taken en gesprekken voeren.
gesprekken gaan prima, het is nu 16:30 ik moet de deadline halen met het afmaken van een werkstuk. dat gaat prima, ik voel me niet eens gespannen.
om 17:00 loopt het concentratie effect loopt naar beneden, maar een beetje.

18:00:

Bij de derde pil, ik merk over het algemeen dat ik lekker praat, veel zelf vertrouwen heb. het is alleen jammer dat de concentratie effect niet gelijk is. ik voel me zeer ontspannen, mijn vriendin komt en we gaan rustig zitten.
tijdens het eten voel ik mij absoluut niet gehaast.
(normaal gesproken wil ik niet zo lang zitten als het mij niet boeit)
de effect van concentratie duurt al makkelijk tot 21:00 uur voordat het afneemt.
geleidelijk word de concentratie minder maar ik heb nog steeds een overactief gevoel en blijf tot half 12 op. Daarna ga ik richting bed.
voel mij een klein beetje duizelig, maar dat valt wel mee.
ik heb moeite met inslapen. Het kost mij een uur.

Voel me over het algemeen goed: iets meer geprikkeld voor hooi ,af en toe gaan oren dicht, en voel de hele dag een druk gevoel op de borst. Soms lichte duizeligheid


Dag 2

10:00(10:20 ongv) eerste pil (misschien 20 minuutjes later)
ik was al om 8 uur wakker, stond op om half 9 en voelde me energiek en goed.
ik ging een aantal klusjes doen, hierna ging ik iets na 10:00 u de volgende pil nemen.
ik voelde me prima, was nogal praterig. Het gevoel bleef wel lang aanhouden (net zoals gister avond) maar nam om 2 uur een nieuwe.
14:00
Weer een pil, merk weer dat concentratie op loopt. En erg veel gefocust, maar dit loopt na een 1 ½ - 2 u hard naar beneden, daarom kies ik er voor om een half uur eerder de pil in te nemen.

na 2 ½ had ik iets meer gevoel van duizeligheid, dit heeft toen 1 uur geduurd waarin ik ook merkte dat concentratie steeds minder werd tot ik op 3 ½ uur een nieuwe nam. Toen was het:
17:30
Ik neem de pil en ik heb voor een lange tijd goeie concentratie, ik ga eten en voer uitvoerig gesprekken. Hierna ga ik weg van huis om naar vriendin te gaan, terwijl ik in de trein zit merk ik dat het vanaf 8 uur geleidelijk afneemt. Om half 9 ben ik er dan en het neemt nog steeds af. (ik ga richting feestje)
inmiddels half 10 avonds (4 uur voorbij) merk ik dat het helemaal afgenomen is. En merk ik dat mijn concentratie iets slechter is als normaal, in de tijd tussen half 10 en 10 loopt dit naar nog slechter en wazig zien, zweten. Waardoor ik mij absoluut niet meer goed voel. En als een zombie ben.
het is verstandig om naar huis te gaan, maar ik blijf.
Neem nog een laatste tablet om 10:15 in
Concentratie neemt toe, alles wat ik toen had verdwijnt. Prima, prima.
ik schrok er wel van en had niet gedacht dat het zo erg zou worden. (gisteren viel het namelijk mee!)
op deze manier kan ik nog iets langer doorgaan en dan heb ik de bij effecten als ik thuis ben en daarna direct naar kan gaan.
echter merk ik al om 12:30 dat het effect minder en minder word, en ga vaak op mij horloge kijken om te zien hoeveel tijd voorbij is gegaan. Aangezien ik niet weer dezelfde klachten wil hebben.
ze willen echter pizza eten. Maar wij gaan ‘’zo’’ weg. Daarom kijk ik voortdurend op mijn horloge. Inmiddels 15 mins later.
ik zeg dat ik voor 02:00 thuis wil zijn een minuut later zeg ik wil om half 2 thuis zijn.
omdat het nog zo lang duurt wil ik naar huis. Als wij op het punt staan om te vertrekken willen hun ook vertrekken om shoarma te eten. We worden overgehaald om mee te gaan, dit duurt ook weer even. Ik word zeer geagiteerd (geïrriteerd) naar iedereen toe, en gedraag me chagrijnig.
en wij gaan mee, shoarma tent is dicht.
ik merkte tijdens mijn ‘’geïrriteerd’’ dat ik absoluut er geen controle over had, probeerde het een uitweg te geven door horloge kijken, afzijdig zijn.
over het algemeen ben ik hierover geschrokken. Dat ik zelf zo deed en mijn vriendin ook. Die vond het ook niet leuk. Dit vond ik persoonlijk erg vervelend

dag 3:
12:00 tablet

’s ochtends gewoon goed gevoel, in de middag wat duizelig
15:30 tweede tablet

werkt tot 17:30 werkt daarna langzaam uit, vermoeidheid valt nog wel mee..
voel me wel n beetje in de war, minder helder dan normaal, beetje moe.
Maandag
08:00
Voel me duizelig en moe als ik wakker word, 1ste tabletje genomen.
eerste 2 uren erg gefocust op het werk neemt het langzaam af op een gegeven moment en dan neem ik een nieuw tablet om kwart over 11, waardoor ik weer focus. Dit neemt weer af, als ik thuis ben van het werk nog één tablet om kwart over 2 drie uur later.
Nu ben ik helemaal kapot, duizelig, hoofdpijn het is ’s avonds en tjah. Ben gewoon een wandelend gaap monster


Beknopt.
Tot nu toe:
pro’s: goeie concentratie, heldere gedachtes, en daarbij merk ik dat ik wat makkelijker spreek. (met bijv collega’s)

con’s: minder gevoel voor emotie (heb gewoon minder verlangens, keek eerst uit naar kleine dingetjes zoals smsjes, deze interesseren mij nu minder, minder diep gevoel mezelf te zijn). minder creatieve uitspattingen, minder ‘’droge ‘’ humor (waarmee ik mensen graag op hun gemakt probeer te stellen) en ik voel me daardoor als persoon gewoon minder (ik heb bijna het gevoel dat het mij verstikt.!)

daarnaast een hoop bijwerk verschijnselen; moeheid, duizeligheid etcera

ik zit mij nu echt gewoon te bedenken of ik er morgen direct mee stop of gewoon nog ga afwachten, ik vind het een moeilijke keus. En ik vind het maar vreemd om medicijnen te nemen.
Ik voel minder emoties bij mensen en kan me minder inleven, dit vind ik vooral vervelend.

veranderd dit? word dit beter? ik wil me kunnen inleven
  maandag 12 april 2010 @ 21:06:55 #28
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80241404
quote:
Voel me over het algemeen goed: iets meer geprikkeld voor hooi ,af en toe gaan oren dicht, en voel de hele dag een druk gevoel op de borst. Soms lichte duizeligheid
Lijkt me niets die chemische troep. Maar ik vind je analyse erg gaaf en ben zeker benieuwd of je dit gaat bijhouden.
pi_80245090
ik denk dat ik met deze shite stop, misschien max 5 mg. maar ik voel me nu gewoon vercracked.
  maandag 12 april 2010 @ 22:52:40 #30
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_80246527
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:24 schreef Lenrel het volgende:
ik denk dat ik met deze shite stop, misschien max 5 mg. maar ik voel me nu gewoon vercracked.
Die ervaring heb ik ook met Ritalin.. voel me half stoned als ik een werkzame dosering neem, en merk niks als ik minder pak. Voor mij heeft het iig geen positieve uitwerking gehad.

Ik kan trouwens ook niet zeggen dat mijn concentratie er ook maar iets beter door wordt... eerder slechter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')