Op vliegvelden waar Ryanair een basis heeft, zoals bijvoorbeeld London Stansted zijn ze over het algemeen wat alerter op de afmetingen van koffers.quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:14 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Als je pech hebt wel. Toen ik vorige week met Easyjet uit Rome terugvloog, moest iedereen zijn handbagage voor de veiligheidscontrole in zo'n Easyjet-pasframe stoppen. Lukte dat niet, dan werd je zonder meer teruggestuurd naar de incheckbalie. Dat was overigens de eerste keer dat ik zo'n strenge controle heb meegemaakt.
Als je met ryanair vliegt is dat wel krap. je moet 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn. dat betekent dat je 15 min over hebt voorquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:28 schreef Lemans24 het volgende:
Ben ik op vliegveld Weeze op tijd bij de gate als het taxibusje 45 minuten voor vertrek van de vlucht arriveert? Ik heb alleen handbagage.
Ja, dat moet wel lukken als je de weg een beetje weet. Maar als je de vlucht écht zeker moet halen, dan zou ik iets eerder gaan.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:28 schreef Lemans24 het volgende:
Ben ik op vliegveld Weeze op tijd bij de gate als het taxibusje 45 minuten voor vertrek van de vlucht arriveert? Ik heb alleen handbagage.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:48 schreef sandsucker het volgende:
[..]
ik vind het raar dat ze weeze-bratislava geschrapt hebben. alle 6 keren dat ik op die route heb gereisd zat het vliegtuig gewoon vol...
je kan met easyjet van amsterdam naar praag, het goedkoopste retourtje is dan rond de 70 E, daarna met de trein naar wenen,
je kan ook vanaf eindhoven met wizzair naar budapest, vanaf daar met de trein naar wenen. het goedkoopste wat ik bij wizzair heb gezien is 40 euro retour (maar vaak duurder)
of je kan vanaf eindhoven naar bratislava via londen/milan. (ryanair)
Bedankt voor de info! Paar daagjes geleden nog naar Wenen gevlogen met Austrian Airlines voor ¤130. Het rare was dat het op Expedia.nl ¤488 was en ¤130 op Expedia.de.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan met Wizzair vanaf Eindhoven ook naar Praag, vaak iets goedkoper dan met Easyjet.
Dat een vliegtuig helemaal vol zit, zegt helemaal niets over hoe rendabel een vlucht is, dat heeft met de Yields te maken, want hoewel het voor de passagier leuk is om voor 3 euro aan boord te zitten moet dit eigenlijk zo minimaal mogelijk zijn, maar aangezien Ryanair afspraken heeft met de luchthavens over aantallen passagiers moeten zij soms stoelen goedkoper aanbieden om het aantal passagiers te halen.
Daarnaast komt erbij dat een vliegtuig welke ingezet wordt op een bepaalde route niet op een andere route kan vliegen, en als je in die markt meer potentie zit moeten er soms routes vervallen.
Dat vliegveld heeft ook een website hoor.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:18 schreef Idler het volgende:
Ik heb een vraagje over de bereikbaarheid van vliegveld Brussel-Charlerois. Ik wil hier graag vanuit de Randstad (bij voorkeur Utrecht of Amsterdam) heen met de trein, maar wat is nou het makkelijkst en snelst? Naar Brussel-Zuid en dan met de pendelbus? Of direct naar Charlerois-Zuid? Ik kom er niet helemaal uit, iemand ervaring?
Tering, dit topic doorlezen schijnt al te moeilijk te zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:44 schreef twoarmedman het volgende:
Iemand ervaringen met hoe streng ze zijn bij hangbagage? Ik heb handbagage van 51*35*22, dus zit in de lengte er 2cm er overheen, wordt dit een probleem?
Klopt, daar staan de verschillende mogelijkheden en daarom vraag ik hier aan de ervaren reizigers wat de handigste optie isquote:
Hier kun je iig opzoeken hoelang het duurt en hoeveel het kost om met de trein te gaan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:01 schreef Idler het volgende:
[..]
Klopt, daar staan de verschillende mogelijkheden en daarom vraag ik hier aan de ervaren reizigers wat de handigste optie is
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:14 schreef Katinkat het volgende:
Door de aswolk hebben we 5 dagen extra op ons vakanteiadres moeten verblijven. Via de reisverzekering kunnen we de extra kosten pas terug krijgen als we het via de luchtvaartmaatschappij hebben geprobeerd. We moeten een brief met afwijzing hebben.
Op de Ryanair site kan ik er niks over terug vinden, elders viaGoogel zeggen ze het ene moment dat Ryanair niks vergoed, op het andere moment wel. Ik denk dat Ryanar op mails amper antwoord geeft.
Iemand die mij kan helpen?
Dit is overmacht, oftewel je kan ze niet aansprakelijk stellen hiervoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:24 schreef Katinkat het volgende:
De vlucht hoeven we niet terug te vragen, die is omgeboekt naar 5 dagne later.
Toevallig iamand met ervaringen van terugvragen van onkosten bij Ryanair?
Er zit niets anders op om Ryanair te bellen in dit geval. Al vermoed ik niet dat Ryanair hierin zal toegeven, want bagagelimieten zijn niet overdraagbaar, en wie zegt dat de eerdere persoon die geboekt heeft niet bestaat, het kan immers ook een passagier zijn die achteraf toch niet meekan, en jij de bagage even op jouw naam wil zetten.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef stevengerrard het volgende:
iemand misschien een oplossing voor het volgende.
was net bezig om voor 3 personen een reis naar berlijn te boeken. Ik alles ingevuld, op mijn naam 1 koffer ingecheckt. Zie ik op de bevestiging dat mijn 2e doopnaam per ongeluk mijn achternaam is geworden.
eerst gekeken voor een naamswijziging, dit was duurder dan een nieuwe vlucht boeken dus dat maar gedaan. Nu is het enige probleem dat op mijn verkeerde naam de koffer staat ingeboekt. Kan ik dit nog wijziging op een naam van een van de andere 2 of moet ik echt opnieuw 48 euro betalen om op mijn goede naam een koffer bij te checken
schijnbaar heb ik per ongeluk bij de 1e boeking op tab gedrukt en is daarom mijn achternaam niet getypt. Kan het me ook niet meer herrinneren.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En per ongeluk je 2de doopnaam invullen? Je moet alleen de eerste voornaam en de achtenaam invullen.
Ik geef je meer kans met de eerste reservering dat je daar per ongeluk de verkeerde naam hebt ingevuld en dat je die wilt wijzigen, dat kan je namelijk bewijzen met de namen die in je paspoort staan.
Ik neem aan het dat alleen om een formaliteit gaat omdat ze anders geen geld kunnen krijgen via de reisverzekering. Dus dat ze gewoon alleen een briefje terug willen hebben en dat het ze niet uitmaakt of ze nou wel of niet geld van Ryanair terug krijgen, ze krijgen het anders wel van de reisverzekering terug.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:55 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
Dit is overmacht, oftewel je kan ze niet aansprakelijk stellen hiervoor.
Dat heb ik al eens gedaan als mijn handbagage net niet in het mandje paste, 2 truien over elkaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |